4 аспекта на on-page оптимизацията, които да не пропускаш - SoftUni Digital
Loading...

4 аспекта на on-page оптимизацията, които да не пропускаш

avatar Мария Вълчева 5 минути
4 аспекта на on-page оптимизацията, които да не пропускаш

Ако вече си направил първите си стъпки в света на маркетинга, със сигурност си чувал за митичните сили на SEO-то. Знаеш, че оптимизацията за търсачки е ключова за представянето на всеки сайт сред резултатите. Скоро стартира курс SEO – юни 2022, чрез който можеш да надградиш уменията си така, че да оптимизираш съдържанието си, за да се класира по-високо.


Междувременно, в следващите редове ще се запознаеш с някои от водещите аспекти на on-page оптимизацията, SEO тактиките и подходите към такава, както и защо е толкова важно да оптимизираш страниците. On-page оптимизацията е напълно по силите ти, дори и да не си SEO експерт, тъй като се осъществява на самия сайт, който развиваш.

Какво представлява on-page SEO-то?

Както се досещаш от името, това е оптимизация на страниците, извършва се на сайта, който управляваш, и ще ти послужи по няколко начина – ще се класираш по-нагоре в резултатите в търсачките, ще генерираш повече органичен трафик, но освен това ще подобриш и потребителското преживяване, което посетителите получават на сайта ти.


Самото оптимизиране се прави спрямо специфични ключови думи, за които искаш да се класираш по-напред в резултатите и да генерираш повече трафик. Това включва оптимизирането на различни елементи от страниците по начин, кореспондиращ с целите ти. А основната среда тях е Google да харесва сайта ти. Търсачката непрекъснато обновява алгоритмите си и, ако сайтът ти не е добре оптимизиран, ще търпиш непрекъснати спадове и колебания в позициите. Нека видим и някои от аспектите, които можеш да третираш като елементи за оптимизиране.

1. Обърни внимание на линковете

Днес всеки може да има сайт, но не всеки знае как да се грижи за него. Забелязал си линковете на кирилица, които обикновено стават на символи, когато ги споделяш. Или пък линкове, които не носят никакво значение. Т.нар. URL е един от ключовите елементи на всеки сайт и трябва да бъде оптимизиран.


Линковете можеш да оптимизираш като сложиш ключовата дума колкото се може по в началото и като ги правиш кратки, но информативни. Трябва да бъдат и четими. Между думите задължително се използват къси тирета, не долни черти. Не прави грешката и да сливаш думите: /your-seo-optimized-url/ изглежда много по-добре от /your_seooptimized_url/, нали?

2. Title tag и meta описание

Това ще прозвучи малко технично. Title tag-ът е HTML таг от изключителна важност. Това е фактическото заглавие на страницата, което ще види и Google, и по което ще оцени дали страницата е релевантна и си струва да бъде показана при търсенето на определени ключови думи. Това виждат и потребителите в страницата с резултати.


Отново е важно да сложиш ключовата дума, за която искаш да излизаш в резултатите, в началото на title tag-а. Той може да съвпада със заглавието, например, на статията, за която е страницата, или с продукта, ако говорим за продуктова страница. Всяка от уеб страниците, които оптимизираш, трябва да има уникален title tag. Това е елемент от HTML-а на страницата, но някои системи за управление на съдържанието (като WordPress) предлагат инструменти, в които лесно можеш да добавиш и заглавния таг, и meta описанието без HTML познания.


Meta описанието (meta description) от своя страна е кратък обзор на това, което съдържа страницата. То насочва както потребителите, какво ще открият, ако кликнат, така и търсачките. Хубаво е да носят информация, да са уникални за всяка страница и, точно така, да съдържат ключовата дума, в която си се прицелил.


Разбира се, целта ти е винаги да пишеш привличащи вниманието title tag-ове и meta описания. Тук обаче има едно голямо „Но“. През 2021 година Google пусна пореден ъпдейт, който адресира начина, по който търсачката третира съдържанието. Днес Google може да променя текста, който се показва на потребителите в резултатите. Това не оказва влияние върху позицията ти в резултатите, но може да повлияе на CTR-а, ако това, което търсачката генерира, не е интересно и привличащо вниманието.

3. Подзаглавия

Много хора подценяват четимостта на страниците. И докато заглавието трябва да е привлекателно, то не е единственото, на което да обърнеш внимание. Ако страницата съдържа много текст, раздели го на кратки параграфи от по няколко изречения и на няколко секции с подзаглавия, в които се съдържат не повече от 300 думи текст. Това е необходимо по няколко причини, които влияят на SEO-то и представянето в търсачките:


Престой на страницата – ако потребителят се сблъска със стена от текст, повярвай ми, няма да се задържи на страницата. Колкото по-бързо и по-често потребителите напускат страницата, толкова по-лоши сигнали ще генерира това за търсачките, водейки до спад в позициите. Освен подзаглавия, използвай булети и всякакъв тип форматиране, които да направят текста по-четим.

Място за ключови думи – често допускана грешка е т.нар. keyword stuffing, или струпването на ключови думи в текста, правейки го нечетим и объркващ. Това е нещо, което също кара Google да свали страниците надолу в резултатите. По-добре е да използваш подзаглавията за ключовите думи, към които се стремиш, отколкото да ги споменаваш във всяко второ изречение. В тях можеш да добавяш и т.нар. long-tail keywords.

Помогни на търсачките – подзаглавията са начин да помогнеш на търсачките да разберат съдържанието на страницата по-добре. Понякога Google ще използва едно от тях, при визуализиране на резултата след търсене, ако по-добре отговаря на това, което искат потребителите.

4. SEO съдържание

Днес Google, а и не само, се интересува от качествено, информативно и полезно съдържание, което отговаря на нуждите на потребителите и техните въпроси. Да създадеш страница само от ключови думи ще е грешка. Но това не означава, че не можеш да ги вплетеш органично в текста на страницата. Трябва да си особено внимателен, когато говорим за продуктови страници, които традиционно имат по-малко текст, отколкото блог постове и новинарски страници.

Източник: Shopify


Когато пишеш съдържанието, не мисли толкова за класирането си в търсачките, колкото за потребителя. Какво иска да прочете той? Колко иска да прочете, ако говорим за лесен за употреба продукт и по-комплексен такъв? По какъв начин съдържанието може да е полезно и в същото време – увлекателно и водещо до покупка, например, и т.н.


On-page оптимизацията има още много аспекти – връзки към други сайтове, връзки вътре в сайта между страниците, описанията на снимките и т.н. За да навлезеш още по-дълбоко в света на SEO-то, не се колебай да се запишеш още сега в курса SEO – юни 2022. Освен, че се сдобиеш с водещи познания и умения в областта, ще се научиш да оптимизираш съдържание и ще започнеш да използваш актуалните SEO инструменти, които да подпомагат работата ти. Можеш да се запишеш ето ТУК, очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.