4 идеи за съдържание в Instagram - SoftUni Digital
Loading...

4 идеи за съдържание в Instagram

avatar Мария Вълчева 3 минути
4 идеи за съдържание в Instagram

Instagram категорично заема една от водещите позиции, когато става дума за реклама в социалните мрежи, brand awareness, комуникация с клиенти и изобщо – подсилване на бизнеса. Скоро започва курсът Instagram Marketing – май 2022, затова не се колебай да се запишеш още сега, ако искаш да разкриеш тайните на платформата и как да развиеш профил в своя полза.


Instagram дава чудесна възможност на създателите на съдържание и бизнесите, които искат да се свържат с целевата си аудитория там, да привлекат внимание. На пръв поглед изглежда сякаш разполагаш само с пет типа съдържание – постове за feed-а, Stories, Reels, Lives (IGTV), а отскоро и гайдове. Това изобщо не са малко опции, и макар да е важно внимателно да подбереш най-ефективните сред тях, още по-важно е какво ще е естеството на съдържанието. С други думи – какво ще съдържа постът, гайдът и т.н.


В следващите редове ще разгледаме някои идеи за съдържание в Instagram, които са безспорно популярни, и какъв ефект ще постигнат.

Промоционални постове и игри

Всички обичат промоции и намаления. Можеш да ги обявиш както в пост във feed-а, така и като story. Увери се, че релевантните линкове са лесни за откриване, например в bio-то на профила. Средно на ден хората прекарват по 53 минути в Instagram, затова трябва да уважаваш времето на целевата аудитория. Кратко, точно и ясно – по този начин трябва да представяш промоциите, към които опитваш да привлечеш внимание.


Друг тип промоционално съдържание е т.нар. giveaway – игра с награди, в която се тегли победител на случаен принцип, а човек може да участва като извърши определено действие – да сподели поста в Story, да тагне приятели под него и т.н. Ако правиш такъв, увери се, че това е ясно заявено във визията на поста, за да може мигновено да грабне интереса на хората.

Източник: Meraki, Instagram

Поглед зад кулисите

Хората обичат да виждат, че един бранд е много повече от логото си. Затова и бизнесите полагат все повече усилия да си придадат човешки облик. Instagram ти позволява да споделиш кадри от кухнята на бизнеса си, зад кулисите, и да поканиш целевата аудитория да се присъедини. В постове и истории можеш да споделяш забавни факти за себе си и/или компанията, чийто профил управляваш.


В постове можеш да споделиш и цялата история на бранда, и макар да не слагаш CTA (call-to-action), който да подканя аудиторията да купи нещо, позиционираш марката. Това играе важна роля в изграждането на идентичността на всеки бранд.

Бъди полезен на аудиторията

Страхотен начин да създаваш полезно и информативно съдържание, което да ангажира аудиторията и да генерира доверие към марката, е да използваш т.нар. Instagram Guides. Тези гайдове ти позволяват да комбинираш различни постове, места, или продукти в една мащабна публикация. Какво можеш да правиш с тях? Ето някои идеи:


Създай ръководство с подаръци – продаваш специфични продукти и наближава празник, за който са подходящи? Събери ги в тематичен гайд, например Подаръци за Коледа, за Рожден Ден, за Почитатели на Виното и т.н.

Създай ръководство със съвети – хората непрекъснато търсят съвети онлайн. За козметика, за здравословно хранене, за спорт, за мода, за пътувания с ограничен бюджет и какво ли още не. Чрез гайдове със съвети можеш постепенно да изградиш репутация и да позиционираш бранда като експерт, който заслужава доверие.

Предай значимо послание – Instagram Guides предоставят чудесен начин да разкажеш историята на бранда, да представиш значима инициатива, да опишеш ценно начинание, да предоставиш ресурси и т.н. Страхотен пример за представяне на история е ръководството на бижутера Louise Damas – днес бранд за ръчно правени френски бижута.

Източник: Louise Damas, Instagram

Step-by-step ръководства – подобно на съветите, този тип гайдове насочват аудиторията ти как да направят нещо. Как да подобрят SEO-то си, как да направят маркетинга си в Instagram по-успешен, как да се абонират за нещо, как да правят ръководства и т.н. Чрез тях можеш да предстаиш и обсъждаш по-сложни теми.

Не пропускай забавлението

Не всяка компания може да си го позволи, но споделянето на забавни цитати и т.нар. memes, които са релевантни към бизнеса и продукта ти, и с които потребителите могат да се асоциират, винаги ангажират аудиторията. Това отново придава човешки облик на бранда, прави марката по-автентична и достойна за доверие. Не малко компании достигат шеметния viral статут след успешно споделянето на успешен мийм.


Instagram е една от най-плодородните почви, когато говорим за дигитален маркетинг. На пръв поглед лесна за използване и ориентирана към потребителя, тя си има своите тайни и тънкости, с които ще се запознаеш по време на курса Instagram Marketing – май 2022. От управлението на профил и бизнес профил, до създаването на ефективно съдържание, реклама и дори работа с инфлуенсъри, курсът няма да остави неразкрити тайни. Запиши се още сега ето ТУК и се приготви да създадеш печеливш профил!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.