4 идеи за съдържание в Instagram
Instagram категорично заема една от водещите позиции, когато става дума за реклама в социалните мрежи, brand awareness, комуникация с клиенти и изобщо – подсилване на бизнеса. Скоро започва курсът Instagram Marketing – май 2022, затова не се колебай да се запишеш още сега, ако искаш да разкриеш тайните на платформата и как да развиеш профил в своя полза.
Instagram дава чудесна възможност на създателите на съдържание и бизнесите, които искат да се свържат с целевата си аудитория там, да привлекат внимание. На пръв поглед изглежда сякаш разполагаш само с пет типа съдържание – постове за feed-а, Stories, Reels, Lives (IGTV), а отскоро и гайдове. Това изобщо не са малко опции, и макар да е важно внимателно да подбереш най-ефективните сред тях, още по-важно е какво ще е естеството на съдържанието. С други думи – какво ще съдържа постът, гайдът и т.н.
В следващите редове ще разгледаме някои идеи за съдържание в Instagram, които са безспорно популярни, и какъв ефект ще постигнат.
Промоционални постове и игри
Всички обичат промоции и намаления. Можеш да ги обявиш както в пост във feed-а, така и като story. Увери се, че релевантните линкове са лесни за откриване, например в bio-то на профила. Средно на ден хората прекарват по 53 минути в Instagram, затова трябва да уважаваш времето на целевата аудитория. Кратко, точно и ясно – по този начин трябва да представяш промоциите, към които опитваш да привлечеш внимание.
Друг тип промоционално съдържание е т.нар. giveaway – игра с награди, в която се тегли победител на случаен принцип, а човек може да участва като извърши определено действие – да сподели поста в Story, да тагне приятели под него и т.н. Ако правиш такъв, увери се, че това е ясно заявено във визията на поста, за да може мигновено да грабне интереса на хората.
Източник: Meraki, Instagram
Поглед зад кулисите
Хората обичат да виждат, че един бранд е много повече от логото си. Затова и бизнесите полагат все повече усилия да си придадат човешки облик. Instagram ти позволява да споделиш кадри от кухнята на бизнеса си, зад кулисите, и да поканиш целевата аудитория да се присъедини. В постове и истории можеш да споделяш забавни факти за себе си и/или компанията, чийто профил управляваш.
В постове можеш да споделиш и цялата история на бранда, и макар да не слагаш CTA (call-to-action), който да подканя аудиторията да купи нещо, позиционираш марката. Това играе важна роля в изграждането на идентичността на всеки бранд.
Бъди полезен на аудиторията
Страхотен начин да създаваш полезно и информативно съдържание, което да ангажира аудиторията и да генерира доверие към марката, е да използваш т.нар. Instagram Guides. Тези гайдове ти позволяват да комбинираш различни постове, места, или продукти в една мащабна публикация. Какво можеш да правиш с тях? Ето някои идеи:
• Създай ръководство с подаръци – продаваш специфични продукти и наближава празник, за който са подходящи? Събери ги в тематичен гайд, например Подаръци за Коледа, за Рожден Ден, за Почитатели на Виното и т.н.
• Създай ръководство със съвети – хората непрекъснато търсят съвети онлайн. За козметика, за здравословно хранене, за спорт, за мода, за пътувания с ограничен бюджет и какво ли още не. Чрез гайдове със съвети можеш постепенно да изградиш репутация и да позиционираш бранда като експерт, който заслужава доверие.
• Предай значимо послание – Instagram Guides предоставят чудесен начин да разкажеш историята на бранда, да представиш значима инициатива, да опишеш ценно начинание, да предоставиш ресурси и т.н. Страхотен пример за представяне на история е ръководството на бижутера Louise Damas – днес бранд за ръчно правени френски бижута.
Източник: Louise Damas, Instagram
• Step-by-step ръководства – подобно на съветите, този тип гайдове насочват аудиторията ти как да направят нещо. Как да подобрят SEO-то си, как да направят маркетинга си в Instagram по-успешен, как да се абонират за нещо, как да правят ръководства и т.н. Чрез тях можеш да предстаиш и обсъждаш по-сложни теми.
Не пропускай забавлението
Не всяка компания може да си го позволи, но споделянето на забавни цитати и т.нар. memes, които са релевантни към бизнеса и продукта ти, и с които потребителите могат да се асоциират, винаги ангажират аудиторията. Това отново придава човешки облик на бранда, прави марката по-автентична и достойна за доверие. Не малко компании достигат шеметния viral статут след успешно споделянето на успешен мийм.
Instagram е една от най-плодородните почви, когато говорим за дигитален маркетинг. На пръв поглед лесна за използване и ориентирана към потребителя, тя си има своите тайни и тънкости, с които ще се запознаеш по време на курса Instagram Marketing – май 2022. От управлението на профил и бизнес профил, до създаването на ефективно съдържание, реклама и дори работа с инфлуенсъри, курсът няма да остави неразкрити тайни. Запиши се още сега ето ТУК и се приготви да създадеш печеливш профил!