Денят на Digital експерта: Радомир Антов – Digital Marketing Manager - SoftUni Digital
Loading...

Денят на Digital експерта: Радомир Антов – Digital Marketing Manager

avatar Мария Вълчева 6 минути
Денят на Digital експерта: Радомир Антов – Digital Marketing Manager

Мечтаеш ли да бъдеш digital marketing нинджа? Чудиш ли се какво представлява ежедневието на един дигитален маркетинг експерт и какво общо имат нинджите с работата им? Отговори ще получиш от гордостта на СофтУни – нашите реализирали се курсисти, които днес вече са практици и експерти с доказан опит. Рубриката „Денят на digital експерта“ повдига завесата, за да се срещнеш с успешно реализирали се специалисти, които ще ти разкрият тайните на ежедневието си и ще те поканят зад кулисите, за да видиш къде се крие тайната на успеха им! Радомир Антов прие поканата ни да представим деня на дигиталния маркетолог през неговия поглед.

Представи се на читателите!

Здравейте, казвам се Радомир Антов, на 25 години от София. Магистър съм по икономика със специализация "Рекламен мениджмънт" и завърших цялостната програма по дигитален маркетинг на СофтУни преди 2 години. В момента съм Digital Marketing Manager в URBO Studio, много амбициозна и бързоразвиваща се българска софтуерна компания, предлагаща редица B2B технологични решения.


Също така от скоро съм и freelancer графичен дизайнер (друга моя страст) и през малкото останало свободно време се опитвам да тренирам и евентуално да спя, но не е задължително. :D За СофтУни разбрах от социалните мрежи, но решението ми да се запиша в програмата беше повлияно по-скоро от мой колега в университета, който изглеждаше видимо много доволен от учебния процес. От своя страна адски много исках и продължавам да искам да се развивам и счетох, че това е моят шанс да напредна максимално качествено и устойчиво в този бранш, като се запиша още за следващото издание.

През какви обучения премина и как помогнаха на реализацията ти?

Преминах през редица разнообразни по характер обучения, като Content Marketing, E-mail Marketing, Facebook Marketing, SEO, Google Analytics, Digital Creative и E-commerce. Широката гама от модули, в които се "гмурнах", ми позволиха или по-точно, ако мога да се изразя отново метафорично, ми "отключиха" общата картина в света на дигиталния маркетинг. Но може би най-важното нещо, което ми даде програмата на СофтУни, е средата от също толкова мотивирани, интелигентни и ерудирани хора.


До ден днешен поддържам контакт и обменям ценна информация с колеги или по-скоро приятелства създадени именно по време на курсовете. А това е много важно, повярвайте ми, защото дигиталният маркетинг е много динамична и бързо променяща се среда, която изисква много високо ниво на информираност, а без контакти и правилна среда това би било трудно.

С какво е изпълнен денят на маркетолога?

В миналия въпрос донякъде загатнах и за отговора на този. Денят на маркетолога е адски забързан, динамичен и като цяло предизвикателно и авантюристично настроен. Както често обичам да се изразявам, това е професия за визионери, изследователски настроени личности и съответно за хора, които обичат да създават и да изграждат.


Разбира се, денят ми обикновено започва с много непрочетени мейли, предстоящи срещи и не малък брой технически задачи, които изискват определено внимание, както от техническа, така и от стратегическа гледна точка. В моя случай, особено когато говорим за B2B, маркетингът е доста по-претенциозна материя и конвенционалните решения не винаги носят този значим принос, в сравнение с B2C комуникацията.


Благодарение на URBO Studio, имам възможността да работя по доста разнообразни проекти, както с компании, опериращи на територията на България, така и с такива извън нашите граници. Моята основна задача е да управлявам и координирам целия дигитален процес, като тръгнем от SEO, преминем през PPC и стигнем до Social media съдържанието.

Коя е най-предизвикателната част от работата ти?

Винаги съм се смятал за доста организиран човек и най-вече добре планиращ, последователен и подреден във времето, или поне такава слава ми се носи от приятелите ми. Но, колкото и да не искам да го споделям, основното ми предизвикателства е именно липсата на достатъчно време.


През последните години с още по-засиленото навлизане на дигитализацията, маркетингът стана една много всеобхватна материя, която изисква отделяне на достатъчно много време за всички компоненти, за да може той да функционира устойчиво и да служи вярно на бизнеса.

Коя е най-удовлетворяващата част от работата ти?

Като всеки самовлюбен в себе си творец, или хайде да бъда по-честен – зодия Близнаци хаха, най-удовлетворяващата част от работата ми е, когато създадем нещо адски красиво и креативно. Независимо дали говорим за текстово или визуално съдържание. Определено мога да споделя, че творческата страна на маркетинга в буквалния му смисъл на думата е най-вълнуващ и зареждащ ме със задоволство. Именно поради тази причина в свободното си време се занимавам и с графичен дизайн, качества и умения, които адски много ми помагат и в маркетинга разбира се.

Сподели ни за постижение, с което истински се гордееш!

Има немалко неща с които се гордея, но ми се иска по-скоро фокусът ми в отговора да не бъде насочен към техническите постижения, по-скоро към социалните такива. А именно, че благодарение на упоритата ми работата и обучение в СофтУни успях да изградя чувството и увереността в хората с които работя, че може да се разчита на мен.


Преди всичко ние сме социални същества и, колкото и да сме добри в дадена сфера, независимо дали говорим за маркетинг, музика, или други професии, ако не можеш да представиш личностния си бранд пред света и да демонстрираш своите качества, то най-вероятно няма да можеш да си достатъчно успешен.

Какви качества притежава успешният маркетолог?

С годините се убедих, че успешният маркетолог е един събирателен образ на Супер герой в организма на всяка компания, без който тя не може. Това е така, защото, за да си успешен, трябва да притежаваш и да развиваш на ежедневна база съвкупност от умения. Като започнем от чисто технически такива, за всички софтуери и интеграции, които ни заобикалят отвсякъде с цел, разбира се, оптимизация и улесняване на работата ни, до задълбочен поглед върху психологията и възможност за взимане на релевантни решения на стратегическо ниво.


И не на последно място, а даже може би и на първо, маркетологът трябва да притежава творчески подход и начин на мислене, както и чисто естетическа визия върху цялата картина. Защото за мен лично магията на маркетинга се крие именно в креативността и смелостта във взимането на нестандартни решения. Историята също е и моя защита по тази тема – само трябва да се върнем назад през годините и да обърнем внимание на възхода на едни от най-големите брандове в момента.


С други думи заключението ми е, че успешният маркетолог трябва да притежава в достатъчно умерени дози асертивност и съответно готовност да може да говори на един език с програмисти, дизайнери, project мениджъри, продажби и изпълнителни директори. Да, сложно, но не и неосъществимо.

Какъв практически съвет ще отправиш към всички младши специалисти?

Най-добрият съвет, който мога да дам на всички младши специалисти, които тепърва прохождат в света на маркетинга, е да бъдат безкрайно любопитни и изследователски настроени. Да не се притесняват да експериментират, но и да бъдат търпеливи и последователни в действията си и развитието. Маркетингът, като всяка друга наука изисква своето време и постоянство, за да даде своите резултати.


Моята лична формула за успех в професионален и личен план винаги се е кореняла в максималния стремеж към баланс между постоянство, последователност и желанието всеки ден да съм с една идея по-добър от вчерашната ми версия, не повече. Така нещата се получават най-плавно и според мен носят най-голяма стойност, както на мен личностно, така и в следващ етап за компанията, в която работя.

---

Полето на дигиталния маркетинг среща предприемчивия дух с креативността. Ако си готов да се развиваш на него и не се страхуваш от всички предизвикателства, запиши се още сега за безплатния курс Marketing Basics – плавно въведение в сферата и вход към цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital. А на content@softuni.bg ще очакваме да ни споделиш и твоята история и опит във вълнуващия свят на маркетинга!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.