5 грешки в имейл маркетинга: как да ги избегнеш? - SoftUni Digital
Loading...

5 грешки в имейл маркетинга: как да ги избегнеш?

avatar Мария Вълчева 4 минути
5 грешки в имейл маркетинга: как да ги избегнеш?

Имейл маркетингът често бива подценяван като канал за комуникация и средство за реализиране на продажби, докато истината е, че всеки $1, вложен в канала, носи $40. За да се сдобиеш с качествени умения, които да ти помогнат да го използваш успешно в стратегията си, не се колебай и се запиши за предстоящия практически курс Email Marketing – март 2023.

Основната причина зад скептицизма спрямо имейл маркетинга (сравнено с платената реклама, например) се крие в това колко успешно се осъществява. Това е един от каналите, в които се допускат най-много грешки, що се касае ефективната комуникация с аудиторията. И съществуват редица елементи, които може да объркаш.

По повод предстоящото обучение, днес ще ти представя някои от водещите грешки, които се допускат в този канал, от което страдат резултатите и възвръщаемостта. Нека видим!

1. Слаб subject line

Видеата имат 5 секунди да грабнат и задържат вниманието. Имейлът – една. И това е секундата, в която получателят прочита т.нар. subject line или темата на имейла. По данни на SuperOffice, днес близо 34% от получателите отварят даден имейл заради темата. Разбира се, водещото е кой е изпращача, но за да стигнат до съдържанието, първо трябва да бъдат привлечени от темата.

Ефективните subject lines ангажират вниманието, възбуждат любопитството и са персонализирани. Ако правиш промоция, включи я тук. Същевременно, отчаяни теми със spam звучене ще бъдат игнориране или по-лошо – ще попаднат директно в папката Spam.

2. Лоша сегментация

Колкото повече събскрайбъри имаш, толкова по-внимателно ще трябва да сегментираш листите си. Клиентите ти и абонатите ще имат различни интереси, ще се намират на различен етап от потребителската фуния и ще имат различно потребителско поведение.

Лошата или дори липсата на сегментация ще доведе до много ниска ангажираност с имейлите. С други думи – по-ниски резултати. Колкото по-детайлна е сегментацията, толкова по-добре ще можеш да таргетираш кампаниите и посланията си. По този начин можеш да създаваш много по-релевантна имейл комуникация, която да води до реални резултати.

Не на последно място, подобриш ли сегментацията си, ще можеш да персонализираш комуникацията си много по-цялостно. А потребителите искат точно това – персонализирани за интересите и нуждите им имейли, а не спам с цел продажба.

3. Неясен или липсващ CTA

Това са т.нар. call-to-action или призиви към действие. Те е важно да подтикват към желаното действие, като същевременно носят допълнително информация. Ако са банални или неясни, шансът да доведат до клик намалява. Например, въпреки че се използват масово, Кликни тук и Купи сега са се изтъркали до непоносимост. И двете не носят допълнителна стойност или мотивация защо читателят да изпълни точно това действие.

Източник: LeadMD

CTA-ите могат да се подобрят чрез добавянето на усещане за спешност и неотложност, добавянето на информация за полза и дори конкретна отстъпка. Насочи ги и към едно конкретно действие в мейл – не разпилявай вниманието на абоната между десетки действия, които искаш да изпълнят.

4. Лоша оптимизация

Днес мобилните устройства са основна част от живота ни, а 81% от абонатите четат имейли на тях. 80% от получателите ще изтрият мейл, който не се визуализира добре на мобилен телефон (CleverTap), а реалността показва, че 1 от 5 имейла не е оптимизиран (SuperOffice). С други думи, ако не оптимизираш за мобилни устройства, ще губиш от потенциални резултати и дори може да увеличиш броя на отписалите се абонати. А направиш ли го, вече ще си една стъпка пред конкуренцията.

Източник: EmailMonday

Ако искаш да постигнеш успех с имейл маркетинга си, трябва да осигуриш еднакво високо качество на потребителското преживяване както на десктоп, така и на мобилни устройства. Винаги тествай имейлите си и забележи как се визуализират темата и описанието им и на мобилни устройства. Това може да ти даде идея и как да подобриш своите subject lines.

5. Имейл маркетинг без тестване

На практика всеки елемент от имейл кампаниите може да бъде тестван – използваната тема, описанието, съдържанието и CTA-ите, страниците, към които водиш, името, под което изпращаш имейлите, дори времето, в което ги пускаш. Когато залагаш на едно и също нещо и не тестваш вариации, рискуваш да намалиш ангажираността и да влошиш резултатите на имейл маркетинг кампаниите си.

Три са водещите метрики, които могат да ти помогнат да мериш резултати при A/B тестване – open rate, click-through rate и осъществени конверсии, дошли от имейла. Когато тестваш кампаниите си, ще събереш достатъчно информация, която да използваш на практика, така че да подобриш резултатите си.

Когато тези грешки се избягват, ефективността на имейл маркетинг кампаниите ще се подобри значително. Ще успееш да изградиш дълготрайни и устойчиви взаимоотношения с аудиторията си. Ако смяташ, че имейл каналът може да донесе резултати и на теб, но не си сигурен откъде да започнеш, не се колебай да се включиш в предстоящия практически курс по Email Marketing. Започваме съвсем скоро, затова заяви участието си още днес!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.