Digital интервю с Георги Малчев - SoftUni Digital
Loading...

Digital интервю с Георги Малчев

avatar Пламена Джигова 6 минути
Digital интервю с Георги Малчев

В навечерието на второто издание на SoftUni Digital избрахме да ви поднесем интересна информация за дигиталния маркетинг чрез специално интервю с един повече от интересен човек, лидер на мнение и професионалист. Научете интригуваща информация за своята бъдеща кариера с помощта на откровените и изчерпателни отговори на Георги Малчев – вашият трейнър за безплатния курс „Marketing Fundamentals.


- Разкажи ни за маркетинг стратегията на твоя живот.

Маркетингът е свързан с това да знаеш коя е твоята таргет аудитория, как й добавяш стойност и как да й доставиш тази стойност. Но маркетингът е да добавяш стойност реално - с всяка интеракция, чрез всеки детайл, който има значение за потребителя. И постоянно да надграждаш.

Така че можем да кажем, че през годините съм се обкръжавал и съм развивал различни аудитории - работодатели, клиенти, партньори. И съм търсил кое им добавя стойност, как аз мога да я добавям, и съм надграждал в рамките на възможностите си.

От 15 години се занимавам със стратегическо развитие, бизнес развитие, консултиране, управление на операциите, маркетинг, управление на проекти. В тази връзка се научих, че само концепции, макар и добри, не работят - нещо като учебник по висша математика - има смисъл само за човек, който след това ще я ползва. Само съвети и указания също трудно работят- нещо като карате или шах по книжка - или го четеш като поредната книга, или си го правил и знаеш кое е трудно, защо, как някой се развива, кои са нивата и има ли надграждане.

Научих, че първо хората трябва да пожелаят да направят нещо. Но ще го правят, когато решат, че едно - могат, две - искат, три - харесват кой ще ги научи или харесват процеса на учене и четири - виждат резултатите и виждат, че са успешни.

Преди около 6 години към маркетинговата си стратегия добавих и “аудитория” студенти, или по-общо - обучаващи се, и съм много щастлив от това. Знам, че това пътешествие си заслужава. Затова съм готов за предизвикателството наречено  “над 3 000 обучаващи се по Marketing Fundamentals в SoftUni Digital” - някои курсисти са собственици на бизнеси, други - работещи в агенции за дигитален маркетинг, а трети - още незавършили ученици.


- Кои са личностните ти характеристики, с които би искал да бъдеш запомнен в Google?

Говорейки за работодатели, клиенти и партньори - има много ясна стълбица при избор с кого да сформирате екип, с кого да работите. Най-ниско са знанията - и това не е лошо, защото те само казват какво би трябвало да знаеш как се прави. След това логично идват умения - вече можеш да покажеш, че си правил нещо. Затова и обучението в SoftUni е страхотно - обучение от практици за практически неща, a обучаващите се работят по реални, избрани от тях, проекти.

Но всъщност, ако някой иска да работи с вас, независимо дали ще сте служител, партньор, подизпълнител, то ще е заради резултатите, които ще постигнете. Затова на най-високата стълбица са резултатите, които сте постигали. Те трябва да са смислени за вашия таргет и да са му добавили стойност.

А кое е още по-нагоре? И с което искам да бъда запомнен в Google? С това, че трайно постигам резултати. Т.е. не само eдин път, не понякога, а трайно постигане на значими за моите аудитории резултати - мисля, че именно с това ме разпознават хората. И пожелавам на всеки да е така във важните за него области.


- Ако ти си бранд в социалните мрежи, какви са най-честите публикации, които ще открием за теб?

Моите публикации - те са за нещо, в което вярвам - че човек трябва да е за пример, даже ползвам този #бъдизапример (на английски: #leadbyexample). Защото от нас зависи да бъдем промяната и примера за това, което искаме да е света около нас. Парка. Дигиталната индустрия. Преподаването. Всичко.

За мен ще откриете публикации от всички области, които споменах - бизнес и маркетинг, преподаване, добрия пример с видими резултати, надграждане.

Професионалните ми публикации са два типа. Едните са чисто имиджови, без услуга на фокус, защото потребителите вече са достигнали до етапа на лоялност, a много са brand ambassadors. Вторият тип са много конкретни - кой какво как и защо е получил стойност. Като това включва както агенцията, в която съм съдружник и програмите, в които преподавам, така и всяка друга агенция, кампания или програма, която видимо дава стойност по правилния начин.

Надявам се тази или догодина да успея да стартирам и malchev.net - блог с тествани и работещи неща в бизнес комуникациите, маркетинга, развитието на отношения.


- Би ли ни описал най-силната лична реклама?

Да - някой да ви препоръча - като човек или като компания. Но конкретно. Препоръчвам ти този човек или компания. Защото, за компании като твоята или такива, които имат подобни предизвикателства - решава ги по този начин. А измеримият резултат за компании като вашата е това и това.

Всъщност сега описах детайлния модел на стойностно предложение, който разглеждаме на четвъртата лекция от курса „Marketing Fundamentals“. А рекламата всъщност трябва да представи това стойностно предложение по правилния начин на точните хора и в правилния момент.


- Открил ли си успешна формула за оптимизиране на професионалните знания? Ако, да, каква е тя?

Да, и тя е в духа на стълбицата - знания, умения, резултати, репутация. И го представям в курса по Marketing Fundamentals - още на първата лекция. Какви са целите и къде има предизвикателства в организацията или компанията, на която помагам. Това включва и недоизказваните. След това кои са в моята област на компетенции - кои са маркетинг предизвикателствата. Следващата стъпка е каква е ситуацията - какви са активите, ресурсите, с които разполагаме. И тогава мога да планирам - къде може да сме след 3 месеца, къде - след 6 месеца. Ако това е постижимо, макар и с усилия и голям фокус, значи си заслужава - аз (или ако е компания - ние) мога да помогна конкретно това да се случи. Без мен това няма да се случи. Ще направя нещо, за което ще имам подкрепата на всички, защото ще постигна важни за всички участващи резултати. След това търся мога ли да направя WOW моменти, т.е. нещо, което хората да осмислят, разберат колко е значимо и да надградим върху него. Така знам и на кое да акцентирам. След което е време да планираме детайлно - кой, какво, кога и как. И да направим нещата да се случат.

С две думи - знанията са полезни, когато са конкретни и приложими. И знаете, че дават резултати, които ще ви направят успешни. Така че, ако някой търси по-задълбочено за мен - онлайн или офлайн, се надявам да види примери как нещата реално са се случили - при клиенти, студенти, партньори. Както се казва в любимия ми цитат от “Мъжки времена” - Едно е да го искаш, друго да го можеш, а трето и четвърто - да го направиш. И да - получава се. Последните ни три клиента - Telus, Coca Cola Hellenic и Samsung, се свързаха с нас именно заради препоръки за репутацията за начина на работа, дългосрочните отношения с клиентите и за резултатите, които сме постигнали.


- Кой е задължителния content за CV-то на всеки експерт „Дигитален маркетинг“, според твоето мнение?

Със сигурност - възможно най-добри отговор на въпроса “На кого с какво ще донеса стойност?” И то конкретно, измеримо. CV-то не ви осигурява работа. То е само стъпка, за да имате среща. Само начин да пожелаят да ви видят и да чуят повече. Така че съдържанието е нещо като teaser - вижте колко много можете да получите от мен - като отношение, подход, желание за резултати (а в идеалния случай и резултати). Иначе рискувате да сте просто транзитен служител или изпълнител на задачи с ясна норма за време. Както наскоро каза Сет Годин в едно интервю - “най-страшно е да сте просто изпълнител”. По-висшето ниво е да можете да вземате правилните решения в дадена ситуация. Но най-важното, което трябва да умеете и да развиете според Сет Годин, е инициативността- търсенето на правилния подход, събирането на правилната информация, тестването, надграждането. А страхотното на дигиталния маркетинг, според мен, е, че можете да го правите ежедневно, ежеседмично и да получавате също толкова бързо обратна връзка. Тогава знаете, че ставате все по-успешни.


Ако всичко прочетено дотук ви вдъхновява да направите следващата стъпка към своята нова кариера в областта на дигиталния маркетинг, кандидатствайте за своето първо обучение от ТУК.

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.