Дигитален маркетинг: митове срещу реалност
Вероятно вече си чувал понятието „дигитален маркетинг“, а покрай него и много различни твърдения относно какво е и какво не е дигиталният маркетинг. Затова днес ще разгледаме заедно кои са най-често срещаните митове в сферата.
Ако искаш да се реализираш като дигитален маркетолог и да получиш необходимите знания да разобличиш всички митове за професията, с които се сблъскваш, не се колебай, а кандидатствай в цялостната програма на SoftUni Digital.
Ето и кои са най-често срещаните митове около дигиталния маркетинг:
„Дигиталният маркетинг е само за по-големи бизнеси”
Това е една от най-големите заблуди за дигиталния маркетинг - може да имаш 1 служител или няколко хиляди и пак да използваш дигитален маркетинг за стимулиране на растежа на бизнеса си. Дигиталният маркетинг ти помага да се свържеш директно с потребителите, като същевременно можеш да анализираш поведението им, за да подобряваш своята стратегия. Създаването на правилната стратегия и използването на данни ще гарантира успех, независимо от размера на бизнеса.
Да, бюджетите и стратегиите могат да се различават, но инструментите са налични за всеки. Това до голяма степен е и предимство, тъй като и големите компании, и малките боравят с едни и същи инструменти. Така се повишава конкурентноспобността на по-малките организации, както и възможността им да увеличат разпознаваемостта на бранда и да изградят аудитория.
Източник: Eight Media
„Съдържанието няма значение“
Много често дигиталният маркетинг бива свеждан до създаването на уебсайт, без да се обръща внимание на това какво всъщност съдържа. Истината е, че съдържанието дава на хората причини да го посещават, да се учат от него и да се превърнат в потребители. Не можеш да привлечеш посетители на сайта си или страницата си в социалните мрежи без съдържание.
Според проучване на Conductor 65% от потребителите веднага усещат един бранд като положителен и надежден, след като прочетат част от образователното му съдържание. Основната цел на маркетинга чрез съдържание е изграждането на авторитет на бранда и създаването на устойчива връзка с потребителите. Всичко това се случва в широка гама от канали - дали чрез блог, видеоклип, или подкаст, в зависимост от предпочитанията на различните аудитории.
Едно е сигурно - няма значение какво се опитваш да постигнеш, именно съдържанието е в основата.
„Дигиталният маркетинг не е задължителен“
Много компании не отдават приоритет на дигиталния маркетинг, защото смятат, че той е нещо, което е "хубаво да имаш" или просто "бонус". В действителност обаче дигиталният маркетинг е критичен компонент, който помага на бизнеса да се развива. През 21-ви век повечето хора се обръщат към интернет, за да намерят продуктите или услугите, от които се нуждаят.
Проучване на GE Capital Retail Bank сочи, че над 81% от потребителите проучват компанията в интернет преди да решат да закупят продукт.
Така че, ако не отдаваш приоритет на дигиталния маркетинг, пропускаш отлична възможност да достигнеш до потенциалните потребители там, където те ще те търсят.
„Персонализацията е зловеща“
Когато тепърва навлизаш в сферата, ще чуеш много маркетолози да говорят за това как използват персонализация, за да достигнат ефективно до аудиторията си. Все още има хора, които смятат, че персонализацията е страшна, защото включва опознаването на аудиторията отблизо с цел да се предостави релевантно за нея съдържание.
Но истината е, че потребителите обичат персонализацията. Всъщност, според проучване на Accenture, 83% от потребителите са склонни да предоставят данните си, за да получат по-персонализирано преживяване онлайн. А според доклад на Forrester 77% от потребителите са избрали, препоръчали или платили повече за бранд, който им предоставя персонализирани предложения.
Източник: 99designs
„Негативните коментари са винаги нещо лошо“
Негативните коментари не вредят на бизнеса, защото повишават автентичността и доверието в бранда. Винаги ще има хора, на които не им допада нещо в даден продукт и ще разкажат за това онлайн. Но всички потребители са ценни и това е фантастична възможност за компанията да демонстрира, че проявява грижа към тях.
Когато недоволният потребител види, че компанията се е заела сериозно да поправи грешката, е по-вероятно да се върне обратно. А когато потенциалните клиенти наблюдават как компанията се е справила със ситуацията, те ще видят, че наистина се грижи за клиентите си - и може би ще са по-склонни да установят връзка с нея.
Друга полза на негативната обратна връзка е и това, че показва къде точно са слабите страни на бизнеса, което е ключово, за създаването на необходимите подобрения.Твърде многото отрицателни отзиви за един и същ проблем са червен флаг, който показва, че е нужно действие. Когато признаеш и решиш хроничен проблем, клиентите ще забележат и оценят усилията.
Въпросът не е толкова в това, че се е случило нещо лошо, колкото в това как ще реагира компанията на него. За да се оформи по-положителна онлайн репутация, добър старт е да се започне с ефективно справяне с негативните отзиви.
Източник: MarTech
След като вече разбихме заедно някои от водещите митове относно дигиталния маркетинг, можеш да продължиш да търсиш истината с цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital. Ще придобиеш необходимите познания и практически умения да се превърнеш не само в дигитален маркетинг експерт, но и в ловец на митове!