Какво представлява дисплейната реклама? - SoftUni Digital
Loading...

Какво представлява дисплейната реклама?

avatar Мария Вълчева 3 минути
Какво представлява дисплейната реклама?

Дисплейните реклами ти дават възможност да достигаш целевата си аудитория по ефективен и ангажиращ начин в огромната дисплейна мрежа на Google (а и не само, ако решиш да работиш с други решения). Затова и по време на практическия курс Google Ads Advanced - октомври 2023 ще обърнеш повече внимание на рекламите в дисплейната мрежа, техните специфики, а и най-добрите практики за създаването им.

По този повод в днешната статия заедно ще видим какво е дисплейна реклама, какви са ползите от нея, а и защо си струва да се осъществява именно в мрежата на Google. Да започнем от предимствата на самата мрежа!

Какъв достъп осигурява Google Display Network?

Това е водещата дисплейна мрежа за реклами в световен мащаб, по данни от самите Google. Тя достига до над 90% от потребителите с достъп до интернет и осъществява трилион импресии от над милиард потребители всеки месец. А гъвкавостта е другата причина, която нарежда GDN на първо място.

Чрез създаването на дисплейни реклами, можеш да достигнеш аудиторията си навсякъде, независимо от устройството, което ползват. Освен това можеш да прилагаш разнообразни рекламни формати, които да привличат вниманието и интереса на хората. Не на последно място, можеш да управляваш дисплейните си реклами както ръчно, така и с помощта на автоматизираните решения на Google.

Източник: SemRush

Накратко за дисплейната реклама

Дори и да не го осъзнаваме, дисплейните реклами са навсякъде около нас. Те се появяват на сайтовете, които посещаваме, и използват разнообразни съчетания от различни елементи, за да привличат вниманието ни. Те разчитат на комбинацията от текст и изображения, а и видеа, за да ангажират аудиторията.

Съществуват различни типове дисплейна реклама, според това какви криейтиви се използват, каква форма и размери имат, а и какъв е форматът им – видео или изображения. Пример за класическа дисплейна реклама са банерите, с които всички сме свикнали и познаваме от дълги години. Една интересна статистика показва, че един интернет потребител получава над 1 700 банерни реклами на месец, но на практика вижда половината от тях.

Разнообразието от формати и типове дисплейна реклама е значително и какво ще избереш зависи до голяма степен от целите на кампанията и аудиторията. А с помощта на наличните в Google Ads инструменти за автоматизация, няма нужда да създаваш сам всеки вариант на една и съща реклама, за да присъства на различни места в мрежата.

Източник: MailChimp

Това означава, че е достатъчно просто да качиш разнообразието от криейтиви, които трябва да присъстват в рекламите, а и желаните вариации. След това AI инструментите на Google автоматично съчетават различните asset-и, които си предоставил, в търсене на най-работещата и оптимална за целите на рекламата комбинация. Така си гарантираш, че най-удачните, а и най-успешните елементи ще присъстват в рекламата в определеното за нея пространство – няма риск правоъгълна картинка да бъде използвана в квадратно пространство.

Какви са ползите от дисплейна реклама в GDN?

Дали да присъстваш с реклами в дисплейната мрежа е стратегическо решение, което зависи от естеството на бизнеса, който рекламираш, и неговите продукти или услуги. Този подход няма да е подходящ във всеки случай – за това можеш да почерпиш know-how от експертите, с които ще се запознаеш в курса. А в следващите редове ще видим ползите, които дисплейната реклама може да донесе, ако е подходяща в твоя случай:

Спомага за повишаване на разпознаваемостта – изключително ценно, особено ако бизнесът е съвсем нов и не е достигнал достатъчно голяма аудитория, в чието съзнание да се запечата.

Ефективно предава бизнес послания – водещо предимство на дисплейната реклама е, че разчита основно на ангажиращи визуални елементи и по-малко на текст. Визиите са много по-трудни за пропускане и игнориране, докато аудиторията скролва.

Позволява оптимизиране на работата – благодарение на инструментите за автоматизация и комбиниране на предоставени asset-и с помощта на AI и машинно обучение, базирано на представянето на различните ти криейтиви, създаването, оформлението и адаптирането им за различни места е много по-бързо и лесно.

Може да се впише на всеки етап от фунията – освен че е инструмент за повишаване на разпознаваемостта, дисплейната реклама всъщност e средство и за ремаркетинг, особено подходящ за онлайн търговия и бизнеси с богати продуктови каталози. Това означава, че можеш да достигнеш аудиторията с тясно таргетирана реклама точно с продуктите, към които потребителите са проявили интерес.

Дяволът е в детайлите и това важи с пълна сила при създаването на дисплейни реклами – от призивите за действие до най-подходящите криейтиви – тънкостите ще разгледаш подробно по време на курса за напреднали. Наред с това ще научиш повече за възможността за автоматизации в Google Ads, видео рекламите и цялостната оптимизация на резултатите. За да започнеш да надграждаш уменията си в работата с този инструмент за платена реклама, запиши се за Google Ads Advanced - октомври 2023 още днес!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.