5 съвета как да избереш тема за своя WooCommerce магазин - SoftUni Digital
Loading...

5 съвета как да избереш тема за своя WooCommerce магазин

avatar Мария Вълчева 3 минути
5 съвета как да избереш тема за своя WooCommerce магазин

Комбинацията между WordPress и WooCommerce е сред водещите варианти, ако искаш да имаш собствен онлайн магазин. Днес плъгинът за електронна търговия WooCommerce се използва от над 5 милиона уебсайта. В курса WordPress and WooCommerce for Business ще се научиш как да си създадеш WordPress сайт и как да го комбинираш с плъгина за целите на създаване на електронен магазин.

Един от ключовите аспекти на всеки онлайн магазин е как изглежда, колко лесно е да се ориентираш в него и дали предлага потребителско преживяване и интерфейс, които ще задържат посетителите и ще ги превърнат в клиенти или ще ги отблъснат. Тук роля играе и темата, която ще избереш, за да оформиш магазина си с WooCommerce. По тази причина е важно да знаеш как да я подбереш – именно това ще ти споделя в следващи редове.

1. Адаптираща се за мобилни устройства

Повече от половината уеб трафик днес, независимо дали към електронни магазини или не, идва от мобилни устройства. Затова е важно сайтът ти да може да се използва лесно, независимо от размера на екрана, на който се гледа – на мобилен телефон или таблет, или пък компютър и лаптоп.

Източник: Divi

С други думи, темата, която ще избереш, трябва да позволява изображенията на продуктите да се оразмеряват автоматично при смяна на екрана. Менютата и категориите трябва да са лесно достъпни, както и количката – може би най-ценният елемент от един онлайн магазин.

2. Лека и зареждаща бързо

40% от пазаруващите онлайн ще отпаднат от сайта ти, ако отнема повече от 3 секунди да зареди. Разнообразни са факторите, които влияят върху скоростта, и това каква тема ще избереш е част от тях. С инструмент като PageSpeed Insights можеш лесно да тестваш скоростта, когато използваш различни теми.

Имай предвид, че когато тестваш скоростта, ще получиш различни данни за мобилни и десктоп устройства. Не пренебрегвай резултатите за скоростта на мобилни устройства – ако са много лоши, разгледай какви са причините за това и избери по-удачна тема.

3. Със стандартни функционалности

Изборът на тема не е окончателен. Винаги можеш да решиш да я смениш, да намериш нещо по-удачно за бизнеса си и дори зареждащо по-бързо. При смяната на тема идва и въпросът за функционалностите. Съществуват професионални, специално разработени за онлайн магазини на WordPress теми, които предлагат огромни възможности за персонализиране на функционалностите като слайдери, бутони, оформлението на страници, категории, продуктови страници и т.н.

Когато променяш темата, вероятността тези персонализирани функционалности да изчезнат, е огромна. Това може да доведе до сериозни проблеми и дефекти в магазина. Разбира се, подобни промени не се случват в реално време, а сайтът обикновено се паузира за “поддръжка”, но за да избегнеш такива проблемни, можеш да заложиш на лека тема със стандартни функционалности, а всичко останало да добавиш с плъгини.

4. Добре поддържана

Update-тите на WordPress, плъгини и теми са водещи за гарантиране сигурността на онлайн магазина. Именно сигурността трябва да е водещ приоритет за такъв, тъй като потребители и клиенти споделят лични данни и финансова информация. WP има ежегодни големи ъпдейти, а за да отговаря на стандартите за качество и сигурност, и темата, която използваш, трябва да бъде регулярно ъпдейтвана, така че да е съвместима със самия WordPress.

Затова, когато избираш тема за своя WooCommerce магазин, трябва да се увериш, че предлага продължителен и надежден support, както и редовни ъпдейти. Тези ъпдейти не просто коригират всякакви възможни дефекти, но и гарантират, че темата ще бъде съвместима с версията на WordPress, която ползваш.

Източник: Divi

По време на практическия курс за WordPress и WooCommerce ще работиш с Divi – една от най-популярните теми за WordPress, предлагаща и визуален редактор. Компанията зад Divi предлага доживотен съпорт и регулярни ъпдейти.

5. Естетически подходяща

Всеки онлайн магазин има конкретна аудитория и специфични продукти. Ако предлагаш луксозни стоки, заложи на минималистична, изчистена тема, която ще помогне на продуктите да изпъкнат. В бизнеса с handmade стоки от естествени материали си? Избери тема с естествени, природни цветове. Не искаш да продаваш детски играчки на фона на сиви и черни цветове с вдървена типография и твърде много бяло пространство.

Естетиката на магазина и темата трябва да бъдат съобразени както с особености на продуктите, така и с аудиторията ти. Не на последно място, не забравяй, че страници като Количка, Моят Профил и дори За Нас и Контакти са част от цялостната визия и естетика на сайта.

Ако искаш да изградиш собствен WordPress сайт от нулата и да го превърнеш с лекота и в онлайн магазин, не пропускай практическия курс WordPress and WooCommerce for Business. Ще научиш как да настроиш плъгина, да настроиш темата, да подобриш скоростта на сайта и да го оптимизираш за търсачки. Не на последно място, ще се научиш и как се привлича трафик към готовия сайт. Не се колебай и се запиши още днес. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.