5 съвета как да избереш тема за своя WooCommerce магазин
Комбинацията между WordPress и WooCommerce е сред водещите варианти, ако искаш да имаш собствен онлайн магазин. Днес плъгинът за електронна търговия WooCommerce се използва от над 5 милиона уебсайта. В курса WordPress and WooCommerce for Business ще се научиш как да си създадеш WordPress сайт и как да го комбинираш с плъгина за целите на създаване на електронен магазин.
Един от ключовите аспекти на всеки онлайн магазин е как изглежда, колко лесно е да се ориентираш в него и дали предлага потребителско преживяване и интерфейс, които ще задържат посетителите и ще ги превърнат в клиенти или ще ги отблъснат. Тук роля играе и темата, която ще избереш, за да оформиш магазина си с WooCommerce. По тази причина е важно да знаеш как да я подбереш – именно това ще ти споделя в следващи редове.
1. Адаптираща се за мобилни устройства
Повече от половината уеб трафик днес, независимо дали към електронни магазини или не, идва от мобилни устройства. Затова е важно сайтът ти да може да се използва лесно, независимо от размера на екрана, на който се гледа – на мобилен телефон или таблет, или пък компютър и лаптоп.
Източник: Divi
С други думи, темата, която ще избереш, трябва да позволява изображенията на продуктите да се оразмеряват автоматично при смяна на екрана. Менютата и категориите трябва да са лесно достъпни, както и количката – може би най-ценният елемент от един онлайн магазин.
2. Лека и зареждаща бързо
40% от пазаруващите онлайн ще отпаднат от сайта ти, ако отнема повече от 3 секунди да зареди. Разнообразни са факторите, които влияят върху скоростта, и това каква тема ще избереш е част от тях. С инструмент като PageSpeed Insights можеш лесно да тестваш скоростта, когато използваш различни теми.
Имай предвид, че когато тестваш скоростта, ще получиш различни данни за мобилни и десктоп устройства. Не пренебрегвай резултатите за скоростта на мобилни устройства – ако са много лоши, разгледай какви са причините за това и избери по-удачна тема.
3. Със стандартни функционалности
Изборът на тема не е окончателен. Винаги можеш да решиш да я смениш, да намериш нещо по-удачно за бизнеса си и дори зареждащо по-бързо. При смяната на тема идва и въпросът за функционалностите. Съществуват професионални, специално разработени за онлайн магазини на WordPress теми, които предлагат огромни възможности за персонализиране на функционалностите като слайдери, бутони, оформлението на страници, категории, продуктови страници и т.н.
Когато променяш темата, вероятността тези персонализирани функционалности да изчезнат, е огромна. Това може да доведе до сериозни проблеми и дефекти в магазина. Разбира се, подобни промени не се случват в реално време, а сайтът обикновено се паузира за “поддръжка”, но за да избегнеш такива проблемни, можеш да заложиш на лека тема със стандартни функционалности, а всичко останало да добавиш с плъгини.
4. Добре поддържана
Update-тите на WordPress, плъгини и теми са водещи за гарантиране сигурността на онлайн магазина. Именно сигурността трябва да е водещ приоритет за такъв, тъй като потребители и клиенти споделят лични данни и финансова информация. WP има ежегодни големи ъпдейти, а за да отговаря на стандартите за качество и сигурност, и темата, която използваш, трябва да бъде регулярно ъпдейтвана, така че да е съвместима със самия WordPress.
Затова, когато избираш тема за своя WooCommerce магазин, трябва да се увериш, че предлага продължителен и надежден support, както и редовни ъпдейти. Тези ъпдейти не просто коригират всякакви възможни дефекти, но и гарантират, че темата ще бъде съвместима с версията на WordPress, която ползваш.
Източник: Divi
По време на практическия курс за WordPress и WooCommerce ще работиш с Divi – една от най-популярните теми за WordPress, предлагаща и визуален редактор. Компанията зад Divi предлага доживотен съпорт и регулярни ъпдейти.
5. Естетически подходяща
Всеки онлайн магазин има конкретна аудитория и специфични продукти. Ако предлагаш луксозни стоки, заложи на минималистична, изчистена тема, която ще помогне на продуктите да изпъкнат. В бизнеса с handmade стоки от естествени материали си? Избери тема с естествени, природни цветове. Не искаш да продаваш детски играчки на фона на сиви и черни цветове с вдървена типография и твърде много бяло пространство.
Естетиката на магазина и темата трябва да бъдат съобразени както с особености на продуктите, така и с аудиторията ти. Не на последно място, не забравяй, че страници като Количка, Моят Профил и дори За Нас и Контакти са част от цялостната визия и естетика на сайта.
Ако искаш да изградиш собствен WordPress сайт от нулата и да го превърнеш с лекота и в онлайн магазин, не пропускай практическия курс WordPress and WooCommerce for Business. Ще научиш как да настроиш плъгина, да настроиш темата, да подобриш скоростта на сайта и да го оптимизираш за търсачки. Не на последно място, ще се научиш и как се привлича трафик към готовия сайт. Не се колебай и се запиши още днес. Очакваме те!