Впечатляващата еволюция на дигиталния маркетинг през годините - SoftUni Digital
Loading...

Впечатляващата еволюция на дигиталния маркетинг през годините

avatar Катерина Костадинова 4 минути
Впечатляващата еволюция на дигиталния маркетинг през годините

Дигиталният маркетинг е сред най-бурно развиващите се съвременни сфери, където всичко е толкова динамично, че знанията, които сме получили едва преди няколко месеца, може частично вече да не са релевантни. Тази област през годините претърпява толкова много разнообразни видоизменения, особено бидейки част от технологичния свят, а днес ще проследим част от тези невероятни промени. В следващите редове ще видите малко дигитална хронология и пътя на маркетинга през годините:

1981 - първият персонален компютър

През 1981 г. IBM пуска първия персонален компютър. В края на 80-те той вече притежава „цели“ 100mb капацитет! Представяте ли си огромната разлика, в сравнение със съвремието, което ни заобикаля. Днес буквално всеки по-нов модел смартфон притежава повече памет от огромен компютър по онова време.

1990 – революция в клиентското обслужване и първо споменаване на термина „дигитален маркетинг“

С появата на първите варианти на клиентски софтуер, през 1990 г. започва и революцията в обслужването, която води до много значителни промени и подобрения. По същото време за първи път се появява и термина „дигитален маркетинг“! До 1995 г. световната употреба на интернет достигна завидните за времето си 16 милиона потребители.

1998 – здравей, Google!

Точно така, достигнахме и до годината, в която познатия на всички ни и обичан Google бива пуснат за първи път в употреба. До днес основната му роля остава да бъде мястото, в което е „организирана световната информация по достъпен и комфортен начин“. Знаехте ли, че първото познато име на търсачката е било Backrub!? Днес Google е един от най-популярните и силни инструменти за онлайн маркетинг!


Година по-късно технологиите за клиентско обслужване вече имат възможността да съхраняват огромно количество лесни за управление данни, което допълнително подобрява условията за клиентите.

2000-2007 – нови дигитални канали, 558 млн. интернет потребители и създаването на първия модел iPhone


В началото на новото хилядолетие, през 2000 година, клиентите вече „гугълват“ в търсене на информация, преди да си закупят даден продукт. Това обаче създава известни проблеми за маркетолозите, тъй като изпитват затруднения да разберат поведението на своите клиенти, поради липсата на директен достъп до тях и техните колебания. Маркетинг автоматизацията обаче идва на помощ, като разнообразни новопоявили се платформи и инструменти дават възможност за сегментиране на пазара, създаване на кампании в множество канали и доставяне на персонализирано съдържание.


През 2002 официалната бройка на интернет потребителите вече е 558 млн. и тенденцията и до днес продължава все така динамично да се развива. През 2007 г. пък човечеството посреща първия iPhone, който донася със себе си сериозна технологична революция сред мобилните устройства.

Развитието на социалните мрежи

Представяме ви и една интересна графика с развитието на някои от най-популярните социални мрежи през годините:

Източник: WIDSIX

Малко впечатляващи факти за десетилетието на 2010 г.

От 2010 г. вече разполагаме с безкрайно много ценна информация, с която можем да боравим и да управляваме, спрямо личните си или бизнес интереси. По това време вече разполагаме с много подробна статистика. Например, че американците прекарват средно по 11 часа онлайн всеки ден, че времето за зареждане на уеб страница се намалява до 250 милисекунди, че дори без наличието на нотификации, 67% от хората проверяват своите телефони регулярно. Възникват все повече платформи, дефиниращи времето, което прекарваме в интернет, като Instagram, Snapchat, TikTok, Vine… Това означава само едно – хората вече са технологично зависими.


Това от една страна отваря много нови възможности за бизнеса да достига до клиентите, но и завишава значително техните очаквания. Пред маркетолозите стои едно невиждано досега разнообразие, което прави избора на канали за разпространение на бизнеса повод за подготовка на проучвания и анализиране, преди да бъде взето каквото и да е решение.


Два основни повода за размисъл са:


  - Как да извлечем максимална полза от технологиите, с които разполагаме и

  - Как да оставим фокуса да бъде върху клиента, а не върху технологиите, защото именно той е крайната цел.


Технологичният напредък се случва извънредно бързо, а организациите изпитват затруднения да следват този ритъм и това е особено осезаемо в България. Бизнесът се опитва (и с основание) да се доближи максимално най-бързо, ефективно и с оптимални ресурси до потребителя, а неговото местоположение в момента, а и за в бъдеще, остава едно основно – интернет. Търсенето на високо квалифицирани кадри, които да поемат отговорни роли в областта на дигиталния маркетинг, се повишава с всеки изминал ден. Знанията в тази сфера вече са от огромно значение не само за служителите, но и за самите собственици на компаниите, за предприемачите, въобще – за хората с идеи. Защото разпространението и реализирането на идеи в 21 век най-успешно се случва с помощта на витруалния свят. Възползвайте се от технологиите до край – бъдете будни, любопитни, търсете информация, учете, бъдете в крак с алгоритмите на платформите, с функционалностите на най-популярните дигитални канали – това вече е абсолютна необходимост за оцеляването в динамичния свят, в който живеем.


Първата стъпка обаче неминуемо е натрупването на необходимите знания. Цялостната програма по дигитален маркетинг „Digital 2.0“ е тук, за да ви даде посока. Ще срещнете някои от най-добрите практици в областта на дигиталния маркетинг, които ще бъдат ваши лектори. Запишете се и попивайте ценни знания и техники, идващи директно от опита на експертите. Изучете из основи най-популярните канали, с които да отведете бизнеса, в който работите, или който развивате, на едно изцяло ново ниво. За повече информация и записвания – кликнете ТУК.

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.