3 Суперсили на специалистите по Community Management
С възхода на социалните мрежи, всички станахме инфлуенсъри, лидери на мнение и SMM експерти. Някак тихо и кротко Community мениджърите се настаниха в дебелата сянка на експресивните си колеги. Но какво правят там? Ами, дърпат конците, разбира се.
Макар мениджърите на общности да звучат сякаш са сивите кардинали на маркетинга, те всъщност са двигателят, който помага на компаниите да си придадат човешки облик. Те са в центъра на всяка група от почитатели на различните брандове.
Ако и ти искаш да си сивия кардинал с човешко лице, сега можеш да се включиш в курса по Community Management. Той ще те въоръжи с основните умения и похвати, от които се нуждае всеки успешен и ценен мениджър на общности.
Community Мениджърите са супергерои
Факт е, че специалистите, управляващи общности, създават смислени, дългосрочни и най-вече плодотворни взаимоотношения с настоящите потребителите на продукт или услуга от даден бранд. Факт е също, че влияят върху потребителските възприятия, спрямо марката, по няколко критични начина:
1. Правят бранда релевантен и будят доверие
Като мениджър на общност, ти ще си този, който изразява позицията на бранда по важни и актуални обществени и социални въпроси, които вълнуват феновете на марката. Ти ще заемаш позиция от името на марката.
Не само това, ти ще сложиш шапката на експерт и ще изказваш компетентно мнение в различни ситуации, било то в дискусионни форуми или групи в социални мрежи. По този начин, потребителите ще знаят, че могат да се доверят на бранда и хората, които стоят зад него.
2. Издигат марката до следващото ниво
Кога последно те е било грижа кой стои зад даден продукт или услуга, какви са каузите и целите им, и как те съвпадат с твоите? Кога последно даден бранд е бил повече от завъртяно лого и хитро име? Като community manager, ти ще стоиш на мястото на автоматизираните отговори и обезличената комуникация.
Чрез автентична комуникация с потребителите, ще можеш да изградиш също толкова автентични взаимоотношения. Те, от своя страна, винаги са в полза на компанията, за която работиш, защото са предпоставка за дългосрочна възвръщаемост.
3. Знаят как да кажат „Извинете ни“
Едно от най-трудните неща за контрол са потребителските мнения и реакции. Няма марка, която да е застрахована срещу негативните реакции. Като мениджър на общности, ще трябва да се научиш как да овладяваш кризи и проблеми.
Ще трябва да знаеш как да комуникираш с недоволни потребители и най-вече – как да се извиниш. Дори и грешката да не е в компанията ти. Златното правило гласи, че клиентът винаги е прав, дори когато греши. Това значи, че ще трябва да превърнеш изкуството на доброто извинение в своя супер сила.
Всеки ли може да е Community Manager?
Вярно е, че хората, запознати със социалните мрежи, често слагат шапката на мениджъри на общности. Но поради естеството на задълженията, специалистите в тази област боравят с много техники и похвати, и имат много по-широк спектър от знания, с които надграждат тези на своите колеги.
Именно в този аспект е ориентиран и курсът Community Management в SoftUni Digital. Воден от доказал се експерт в областта на маркетинга, курсът ти предлага възможност да се специализираш в управлението на общности, дори и да имаш много ограничен опит в социалните мрежи. Можеш да станеш част от Community Management – декември 2021 до 27 ноември. Не пропускай възможността!
---
Автор: Мария Вълчева