Каква е разликата между Goals и Events в Google Analytics?
Google Analytics е мощен инструмент, който може да ви предостави редица полезни отчети за поведението на потребителите във вашия сайт. Използван умело, предоставя отлични основи, върху които да изградите своите анализи и стратегии за бъдещи действия. За това в голяма степен помагат целите (Goals) и събитията (Events) в платформата, стига да са настроени правилно спрямо спецификите на бизнеса ви.
Кои са добрите практики при настройването на цели и събития, както и още ценни знания и умения, ще можете да придобиете в предстоящия ни практически курс Google Analytics - ноември 2021. А междувременно в настоящата публикация ще ви разкажем за основните разлики между двете.
Google Analytics Goals (цели)
Целите в Google Analytics се намират в Conversions отчета на платформата. Това е съвсем логично, предвид факта, че ролята им е пряко свързана именно с измерването на конкретни конверсии. Последните представляват действия, които бизнесът желае клиентите да извършат на сайта като направени покупки, заявки, резервации, записване за нюзлетър и т.н.
- Целите в Google Analytics имат за задача да проследят как и дали определени действия на даден сайт водят до изпълнението на желани конверсии. Това могат да бъдат конкретни приходи, когато анализираме онлайн магазини, но възможностите не се изчерпват дотук.
- Може да се проследява например също колко души са се абонирали за e-mail бюлетин, колко са направили резервация, регистрация, колко са изпратили запитване през формата за контакт и през какви канали или комбинация от такива се е случило това.
- Наред с тези метрики, целите в Google Analytics могат да отчитат също и колко потребители са се задържали съответно 15, 30, 45, 60+ секунди на сайта.
- Целите измерват и броя страници от един сайт, посетени в рамките на една потребителска сесия.
- Възможно е настройването и на цели, които показват колко потребители са достигнали до точно определена страница в сайта. Например до така наречената Thank you или Success page, която пряко отчита броя на направените покупки.
На практика възможностите са (почти) неограничени. Важно е единствено да съобразите какво е нужно да измервате за вашия бизнес и да настроите целите си спрямо това.
Google Analytics Events (събития)
Събитията в Google Analytics се намират в Behaviour отчета на платформата. За разлика от целите, които отчитат действия, водещи до конкретни резултати (конверсии), събитията пак показват действия, които обаче не е задължително да водят до резултати. Можете да проследявате всяко поведение на сайта, като използвате събитията в Analytics.
- Например, можете да проследявате изтегляния на PDF файлове, кликвания върху CTA бутони (Виж тук, Научи повече, Купи сега, Кандидатствай), отваряне на текстови линкове, гледания на видео съдържание и др.
- Събитията се записват няколко пъти на посещение. Ако даден посетите на вашия сайт кликне един и същи бутон 5 пъти, Google Analytics ще отчете това действие като 5 отделни събития.
- Това е полезно за определяне къде са ангажирани посетителите на сайта, къде може да имат проблеми и местата, от които посетителите на сайта не се интересуват.
Целите и събитията в Google Analytics са само малка част от необятните възможности, които предоставя този инструмент. Ако искате да се запознаете с повече от тях и как да ги използвате, не пропускайте практическото обучение Google Analytics - ноември 2021. Очакваме ви!