YouTube реклами: какво ги прави ангажиращи? - SoftUni Digital
Loading...

YouTube реклами: какво ги прави ангажиращи?

avatar Мария Вълчева 4 минути
YouTube реклами: какво ги прави ангажиращи?

Днес YouTube е втората най-голяма търсачка в света. С над 2.5 милиарда потребители, вероятно и твоята аудитория е там. 70% от потребителите откриват нови марки чрез сайта, а това е достатъчна причина да се използват YouTube реклами. За да се подготвиш да управляваш чужди рекламни кампании или тези на собствения си бизнес, можеш да разчиташ на курса за начинаещи Google Ads – май 2023. В него ще разгледаш и особеностите на видео рекламите, наред с всички други популярни формати, които можеш да използваш в платформата на Google.

В днешната статия ще си поговорим по-подробно именно за рекламата в YouTube, както и какво я прави ангажираща и успешна. Ако искаш да използваш силата на този тип платена реклама, но нямаш представа откъде да започнеш, как да разработиш творческата си концепция и да предадеш посланието си високо и ясно, следващите редове са за теб.

Основни видове YouTube реклами

Четири са основните видове реклами, които може да осъществиш в YouTube. Ако вече си потребител на платформата, със сигурност си попадал на всеки един от тях:

1. Skippable in-stream ads – или по-просто казано, рекламите, които се появяват в началото, средата или края на видеото и могат да бъдат пропуснати след петата секунда. Това е и най-популярният формат. Вървят с безплатен, съпътстващ банер.

2. Non-skippable in-stream ads – или онези, които не можеш да пропуснеш. Те траят от 15 до 20 секунди (според региона), а ако са в началото на видео и траят 6 секунди, ще ги срещнеш като Bumper ads.

3. Discovery ads – този формат не прекъсва гледането и преживяването на потребителите. Те се появяват сред органичните резултати като в търсачка (което YouTube всъщност е).

4. Overlay ads – банерчетата, които се появяват върху видеата в процеса на гледане. Също не нарушават потребителското преживяване.

Както забелязваш, само два от четири водещи вида YouTube реклами не прекъсват аудиторията. Затова, когато създаваш видео реклами, независимо дали могат да се прескочат или не, трябва да си сигурен, че са качествени.

Освен това, рекламите трябва да са ангажиращи. Особено ако ще са skippable, защото иначе кой би гледал цели 3 минути (ако се възползваш от възможния максимум)? Да прекъснеш потребителите с предложението си е все едно да почукаш на вратата им, докато обядват, и да ги помолиш да ти отделят няколко минути, нищо, че пастата им ще изстине.

Трябва да си струва. В следващите редове ще видим как.

YouTube реклами, които никой не би пропуснал

Ако си решил да привлечеш внимание със skippable in-stream реклами, рискуваш всички да ги пропуснат, ако не можеш да грабнеш вниманието на зрителя. За тази цел:

Засегни проблема в първите 5 секунди – ако искаш да ти обърнат внимание, най-голямото предизвикателство е да накараш зрителите да гледат повече от първите 5 секунди. Ако засегнеш основните им проблеми и болки, т.нар. pain points, увеличаваш този шанс. Вместо досадна, направи рекламата релевантна.

Предложи решение – при това най-късно в края на първите 5 секунди. Ако искаш да се занимаваш с маркетинг, при това успешно, трябва да разбереш, че потребителите не търсят функционалности, те търсят ползи. Не се интересуват от приложение с достъпен UI, а от инструмент, който ще им помогне да освободят повече време за близките си.

Направи демонстрация – skippable in-stream рекламите ти дават достатъчно време и пространство да направиш бърза демонстрация как работи продуктът, как може да бъде използван и какъв ефект ще има, ако потребителите го вземат за себе си.

Покажи резултати и мнения – можеш да заложиш на числа, чрез които да покажеш колко души вече са използвали продукта ти. Или да включиш обратна връзка и т.нар. social proof. Toptal – платформата за freelance услуги, използва хора, предлагащи услугите си там, за да създава убедителни видео реклами, които да привличат повече фрийлансъри и експерти.

Разкажи история – успешният маркетинг превръща клиента в герой на наратива. Дори и да говорим просто за YouTube реклами, и в тях има история, която искаш да разкажеш. Започни с т.нар. hook (първите 5 секунди), продължи със същността, и завърши със

Разбира се, това са изисквания, които да имаш към самата реклама по същество. В следващите редове, ще ти дам няколко съвета, свързани с осъществяването на YouTube реклами, а в детайлите ще се потопиш по времето на Google Ads курса за начинаещи.

7 съвета за стратегията ти

Ако ще използваш YouTube реклами в маркетинговата си стратегия, или искаш да се научиш успешно да управляваш подобни кампании за различни клиенти, ето някои насоки:

1. Възползвай се от цялото пространство (включително съпътстващото безплатно банерче);

2. Опознай клиентите си внимателно и ги раздели на сегменти;

3. Избери внимателно аудиторията и сегмента, на който ще рекламираш в YouTube;

4. Подбери интересите, така че да съвпадат с тези на аудиторията ти;

5. Заложи frequency capping или честота на показване, за да не досадиш;

6. Добави ясен CTA;

7. Дефинирай метриките, които ще проследяваш.

Не забравяй, че YouTube рекламите са най-удачни за повишаване на разпознаваемостта, затова не ги натоварвай с твърде големи очаквания по отношение на т.нар. макро конверсии (например, реализирани поръчки, продажби и платени абонаменти за услуга).

Този тип реклами са много малък елемент от света на платената реклама, но са един от най-интригуващите. Ако искаш да се докоснеш по-подробно до сферата и да направиш първите си крачки в създаването и управлението на реклами, не пропускай практическия курс Google Ads – май 2023. Можеш да се запишеш до 13 май, очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.