Брандинг checklist: откъде да започнеш с изграждането на бранд? - SoftUni Digital
Loading...

Брандинг checklist: откъде да започнеш с изграждането на бранд?

avatar Мария Вълчева 4 минути
Брандинг checklist: откъде да започнеш с изграждането на бранд?

Дигиталният брандинг е есенциален за съществуването на марките днес. Не просто защото без него успехът им е почти невъзможен, но и защото дигиталното пространство е водещо за развитието им. Предстоящият безплатен курс Building Digital Branding – февруари 2023 ще те въведе плавно в света и ще ти даде знания и умения, които можеш да приложиш веднага. Независимо дали развиваш собствен бранд, помагаш на чужд, или дори искаш да превърнеш себе си в такъв.

Със спецификите на ефективния брандинг ще се запознаеш по време на практическите занятия. По повод скорошното начало на курса пък съм ти подготвила checklist, който може да ти помогне при изграждането на брандинг стратегията ти. Много от нещата са интуитивни, но често пъти биват подценявани и това ощетява марките. Ето какво не трябва да пропускаш!

Ключови моменти от брандинг стратегията

Всяка брандинг стратегия има своите специфики. А всички са обединени от няколко ключови етапа в изграждането им, които не трябва да се подценяват. Брандът е начинът, по който се позиционираме пред аудиторията, по който тя разпознава нас и бизнеса ни.

Това означава да познаваме и себе си, и аудиторията изключително добре. Ето защо трябва да обърнеш особено внимание на следните моменти:

1. Дефинирай бранда и посланията

Трябва да знаеш кой си, за да те разберат потребителите:

Мисия, визия и ценности на бранда – първото нещо, с което ще се позиционираш в съзнанието на потребителите, затова ги дефинирай още в началото.

Посланията на бранда – ако искаш лоялни клиенти, посланията ти трябва да са релевантни и да резонират с аудиторията.

Стойностно предложение и обещание – не крий от аудиторията си каква стойност можеш да им донесеш, ако се доверят на твоите продукти и/или услуги. Бъди конкретен в обещанията, които даваш, но се увери, че са изпълними. Тук може да ти помогне т.нар. SWOT анализ, с който ще се запознаеш и по време на безплатния курс.

История на бранда – това е една от емоционалните струни, които можеш да подръпнеш, разкривайки как брандът е започнал, за да стигне днес до тук. Въпреки че сторителингът е хубаво да се фокусира върху потребителите, когато се запознават с марката ти, имат време и за твоята история. Сподели я!

2. Дефинирай аудиторията

След като знаеш какво искаш и можеш да предложиш, трябва да разбереш ясно на кого ще го предложиш:

Определи таргет аудиторията – за да започнеш да изграждаш връзка с потребителите, трябва да ги познаваш, да си наясно от какво се интересуват и как тези интереси и нуждите им ги приближават до бранда ти.

Дефинирай идеална потребителска персона – изгради образа на един човек от таргет аудиторията си и го адресирай сякаш този човек е в стаята и говориш директно на него.

3. Избери идентичността и гласа на бранда

Да избереш име на марката е трудно, но далеч не е единственото предизвикателство:

Индивидуалност – опитай да я изразиш чрез елементите на бранда. Например, името на марката трябва да е уникално, но достъпно и запомнящо се. Покажи, че това не е просто лого.

Поведение – всяка марка иска да накара потребителите да я възприемат по определен начин посредством брандинг усилията ѝ. Това включва и поведението, което ще възприемеш – дали ще си приятелски настроена марка със закачливо поведение, творческа и вдъхновяваща, или ще се позиционираш като бранд, който може да предостави опит и експертиза, и т.н.

Тон и глас на бранда – как ще адресираш клиентите си зависи от това кои са те. А тонът, който възприемеш, ще определи динамиката на взаимоотношенията с аудиторията.

4. Опознай конкуренцията

Брандинг стратегията ти не трябва да съществува във вакуум. Това значи:

Да проучиш индустрията – всяка индустрия носи специфики, а бранд елементите на участниците в нея имат много допирни точки. Хубаво е да се отличаваш от конкуренцията, но не и да си толкова различен, че потребителите да не те асоциират с индустрията, в която е позиционирана марката.

Да проучиш конкуренцията – подходът на конкурентите може да те насочи какви практики да използваш и ти. Конкуренцията е източник на идеи, както и на примери какво да не правиш.

5. Изгради брандинг визията

Визията ти не се изчерпва с логото. Когато предприемаш стъпки и дейности за изграждане на дигитален бранд, обърни внимание на:

Цветната палитра – всички знаем, че цветовете отговарят на определени емоции и настроения. Цветовете и нюансите, които подбереш, ще предизвикват определени асоциации в аудиторията.

Изображенията – помисли дали ще заложиш на т.нар. stock photos или ще направиш снимки „зад кулисите“, включително и на хората, които стоят зад бранда.

Шрифтовете – друг отличителен белег на брандовете. Няма нужда да се създава уникален шрифт, но е задължително да фиксираш поне два шрифта, които да се ползват по всички дигитални визии.

Дигиталният брандинг е задължителен за всеки бизнес, който иска да е успешен в онлайн пространството. Затова и предстоящото практическо обучение ще те запознае с детайлите по изграждането и развитието на бранда. За да се сдобиеш с всички тези знания и умения, запиши се за безплатния курс Building Digital Branding – февруари 2023 ТУК. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.