5 неща, които трябва да знаеш за custom аудиториите на Facebook
Custom аудиториите във Facebook осъществиха тиха революция, предлагайки едни от най-добрите опции за таргетиране на реклами. Създаването и работата с подходящи аудитории е обект и на предстоящия курс за напреднали Facebook Marketing Advanced - септември 2023, който ще ти помогне да разкриеш тайните на платформата и съставките на ефективните реклами.
По повод предстоящото издание на курса за напреднали, днес ще си говорим именно за т.нар. custom аудитории. Ако се чудиш какво представляват, какви ползи носят за рекламата във Facebook и как би могъл да ги използваш, надявам се, че ще намериш отговорите в следващите редове!
Какво са customer аудиториите?
Facebook се радва на близо 3 милиарда активни потребители месечно. Това го превръща в един от най-важните инструменти за платена реклама. Независимо от аудиторията ти и спецификите ѝ, най-вероятно ще я откриеш тук.
Но е също толкова вероятно да попаднеш и на хора, които не се интересуват от продуктите и услугите ти, а рекламните ти усилия да бъдат пропилени. Затова специфичното таргетиране във Facebook е незаменимо. То ти позволява да минимизираш разходите си по реклама в платформата, като същевременно максимизираш резултатите.
Източник: Statista
Всичко това е възможно точно чрез въпросните специални или custom аудитории. Те са инструмент, който ти позволява по-лесно и сигурно да достигнеш идеалните си потребители.
Ето какво още трябва да знаеш и разбираш за тях, за да ги използваш ефективно!
1. Основават се на съществуващи взаимоотношения
Custom аудиториите са силно дефинирани групи от хора, които вече по някакъв начин са си взаимодействали с бизнеса ти. Това може да са клиенти или хора, които просто са посетили сайта ти. Това означава, че между бизнеса, който представляваш, и участниците в аудиторията вече има изградена връзка. Те по някакъв начин са били ангажирани с дейността и бранда ти.
С други думи, когато ползваш такъв тип аудитории, ти рекламираш на хора, които вече се интересуват от предложението ти и познават бранда. Това спомага за увеличаване шанса за конверсия.
2. Могат да се създават по различни начини
Можеш да създадеш специални аудитории по най-удобния и удачен за теб и бизнеса ти начин:
• Създавайки списъци на база на идентификатори, които бизнесът ти събира като имейл или телефонен номер. Това е много удобен вариант, но трябва да се запознаеш с и да следваш правилата за осигуряване на data privacy, когато създаваш такива списъци.
• Базирайки ги на потребителското поведение на сайта ти – всички посетители, такива, които са посетили определени страници, промоции и т.н., потребители, които са или не са идвали на сайта в последните Х дни/седмици/месеци и други.
• Използвайки вместо сайта, данните, асоциирани с мобилно приложение, ако такова е налично. Например може да таргетираш хора, които са свалили или поръчали чрез приложението.
• Спрямо това колко са ангажирани с бранда, съдържанието, страницата и рекламите ти. Може да са хора, които са гледали твое видео, кликнали са на реклама и т.н.
3. В основата са на ефективния ремаркетинг
Custom аудиториите ти позволяват да показваш реклами само на хора, които са си взаимодействали с бранда, но не са стигнали до конверсия. Това няма да им позволи да те забравят и увеличава шансовете за конверсия при последващата интеракция.
4. Основа са за създаване на Lookalike аудитории
Lookalike аудиториите са друг мощен инструмент за реклама във Facebook. Платформата може да използва custom аудиториите, които си подал, за да създаде наподобяващи аудитории и да разшири обхвата на хората, до които можеш да достигнеш.
Източник: inSegment
По този начин ще можеш да се позиционираш пред хора, които споделят характеристики с целевата ти аудитория. Така ефективно достигаш до нови потенциални потребители, които може и да се интересуват от бизнеса ти.
5. Спомагат за увеличаване на разпознаваемостта
Добре таргетираните реклами, насочени към аудиторията и сегментите, които са необходими на бизнеса ти, поставят марката в полезрението на точните хора. Когато използваш специални аудитории, базирани на интеракции със сайта или приложението ти, може да привлечеш повече последователи за страницата си във Facebook.
Разбира се, трябва задължително да изключиш хората, които вече следват страницата ти.
За да се научиш и ти ефективно да използваш аудиториите и различните им вариант, за да повишиш възвръщаемостта на рекламите си във Facebook, въпреки намалените разходи за реклама, не пропускай практическия курс по Facebook Marketing за напреднали. Освен че ще ти разкрие потенциала на аудиториите, курсът ще те научи да боравиш успешно със задълбочените статистики, възможностите за ремаркетинг, а и потенциала за автоматизации. Запиши се още днес, очакваме те!