Имаш ли бъдеще като маркетолог - какво показват данните? - SoftUni Digital
Loading...

Имаш ли бъдеще като маркетолог - какво показват данните?

avatar Мария Вълчева 5 минути
Имаш ли бъдеще като маркетолог - какво показват данните?

Ако вече си си открехнал вратата към света на маркетинга с Marketing Basics и това, което виждаш през процепа, те кара да се вълнуваш за възможностите, време е да я отвориш широко. С това ще ти помогне Marketing Fundamentals – образователен практически модул от 6 курса, който засяга всеки ключов аспект на дигиталния маркетинг.

Именно така ще успееш да се подготвиш за развитие в сектор, чийто мащаб продължава да расте, а разходите на компаниите за дейности в сферата на дигиталния маркетинг непрекъснато се увеличават. Това сочи и последното проучване на imarc – от $366 милиарда, глобалният пазар на услуги и дейности, насочени към дигиталния маркетинг се очаква да нарасне до $1 029.7 милиарда до 2032 година.

Това е ръст от близо 12% на година за периода и ясен сигнал, че значението на специалистите по дигитален маркетинг, както и необходимостта от такива, само ще нарастват. Практическото образование, което можеш да получиш в SoftUni Digital и следващия етап от програмата, ще ти дадат знанията и уменията, с които да се присъединиш към сферата, за да си част от растежа ѝ.

Ако все още се чудиш дали и как да направиш следващата си стъпка към подобна кариера, днешната статия е точно за теб. В нея ще отговорим какви са най-значимите възможности и как да се подготвиш за тях, за да се отърсиш от колебанията.

В статията ще научиш:

1. Търсят ли се маркетолози?

2. Какви умения ти трябват, за да стартираш?

3. Как да се подготвиш за кариера като маркетолог?

Търсят ли се още маркетолози и 5 причини да се развиваш като такъв

Последното проучване на Coursera показва, че сред ключовите работни умения за 2024 година са именно свързаните с дигитален маркетинг. Това е устойчива тенденция, прогнозите за която сочат, че ще продължи да е възходяща.

Причината зад този възходящ тренд е ускореният ръст в световната рекламна и маркетингова индустрия. Новите технологии тепърва ще засилват този процес, включително с появата на нови професии в сектора.

И това дори не са единствените причини да продължиш по този път:

1. Засилено търсене на маркетолози – както вече споменах, повишеното дигитално присъствие и все по-широкото навлизане на интернет и социални мрежи в световен мащаб увеличават нуждата от експерти по дигитален маркетинг.

2. Гъвкавост и динамика на професията – маркетолозите са комплексни експерти, които могат да работят в многообразни направления на маркетинга. Пред теб стои възможност за избор на точно онзи път на развитие, който отговаря на интересите ти най-добре.

3. Комбинация между креативност и резултати – сферата предлага поле за развитие и изява както на креативните личности, така и на по-аналитично ориентираните хора, а работата на всеки има ясен резултат.

4. Възможност за работа за големи марки – маркетингът дава един от най-преките пътища към работа за големите играчи. Ако някога си мечтал да работиш за любимите си марки, професия в маркетинга е един от начините да преследваш тази мечта.

5. Възможност за независимост – маркетингът е сфера, която дава свобода и независимост. Ако познаваш различните му страни и ключовите аспекти, можеш както да работиш на свободна практика, така и да си отвориш собствена агенция.

Но преди да си готов за което и да е от това, трябва да придобиеш знанията и уменията, които владеят всички успешно реализирали се маркетолози. Именно тях ще разгледаме заедно в следващите редове.

Какви умения ти трябват, за да стартираш?

Дигиталният маркетинг има много направления, всяко от които има своето значение за бизнеса. Затова и предстоящият модул обръща внимание на всичките тези ключови аспекти в общо 6 курса:

Социални мрежи и платена реклама – това е и перото, в което компаниите инвестират най-много. Т.нар. PPC специалисти се радват на огромен интерес, защото управляват бюджети и осигуряват печалби. Затова и в модула ще изучаваш както Google Ads, така и Facebook Marketing.

Email маркетинг и изкуството на позволението – имейл маркетингът е един от най-важните компоненти на всеки бизнес, защото разполага с позволението на потребителите.

Съдържание за силни брандове – създаването на ангажиращо съдържание продължава да е ключовият начин, по който марките печелят разпознаваемост и си осигуряват лоялността на аудиторията.

SEO или как да се харесаме на Google – оптимизацията за търсачки е по-технически, но не по-малко важен аспект на маркетинга. Няма компания, която да е успяла да привлече клиенти без видимост. SEO-то продължава да бъде един от най-надеждните начини за осигуряване на видимост.

Анализ на данни – маркетингът е успешен, само когато стъпва на данни. Независимо дали ще анализираш данни от платени или органични кампании, това е ключово умение. Затова и изучаването на Google Analytics 4 е залегнало в модула.

Тази структурирана подготовка ще те запознае детайлно с основните аспекти в дигиталния маркетинг. В резултат, ще притежаваш знанията и уменията, необходими ти, за да бъдеш пълноценен член на всеки маркетинг екип.

А ето и пътят, който да извършиш, докато постигнеш тази цел.

Как да се подготвиш за кариера в маркетинга?

Да бъдеш дигитален маркетолог не става случайно. Въпреки че не се нуждаеш от някакъв формален предходен опит или класическо образование, необходими са ти специфични умения.

Точно върху тях се е концентрирала и програмата на SoftUni Digital и вторият ѝ етап – Marketing Fundamentals. С правилните ресурси и фокус върху крайната цел, е достатъчно:

1. Да овладееш фундаментите на дигиталния маркетинг, основни принципи и канали на комуникация, за да разбираш как работи екипът, от който искаш да си част.

2. Да се научиш да си служиш със специфични за маркетолозите инструменти, включително такива за анализ като GA4 и Google Search Console, тези за SEO като Semrush и Serpstat, платформи за имейл маркетинг Klaviyo и Brevo, както и различните платформи за платена реклама.

3. Да изградиш портфолио от идеи и маркетингови проекти, дори и да са измислени такива. Можеш да използваш генератори на брифове и дори да се допиташ до ChatGPT за задания и примерни казуси, по които да работиш, така че да демонстрираш натрупаните умения, знания и аналитична мисъл.

4. Да развиеш персоналния си бранд и да започнеш да изграждаш мрежата си от контакти в платформи като LinkedIn.

5. Да следиш тенденциите и новостите в индустрията, за да демонстрираш, че си в крак с промените и можеш да се хвърлиш в дълбокото веднага.

С всичко това, особено по отношение на подготовката и изграждането на мрежа от контакти, ще може да ти помогне и модулът Marketing Fundamentals. Вместо да мислиш, че не си готов, защото все още не си решил в какво искаш да се специализираш, дай си шанс да овладееш различните аспекти на маркетинга.

Успехът е резултат от усилия за придобиване на приложими в реална работна среда умения. Именно това ще постигнеш в следващия етап от програмата. Ако си готов за върха, направи следващата ключова стъпка към него още днес и се запиши за Marketing Fundamentals още днес. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.