Какво е семантично SEO?
Ако един бизнес иска да излиза на челни позиции в търсачките, най-прекият път към по-високото място в резултатите е качественото SEO. Курсът SEO - октомври 2023 е точно за теб, ако искаш да отключиш тайните на търсачките и да накараш алгоритмите да работят в твоя полза.
По повод новото издание на практическия курс, днес ще ти представя една от най-актуалните теми в сферата. Става дума за т.нар. семантично SEO. Отдавна вече Google и алгоритмите му не се оглеждат единствено за една ключова дума и колко пъти се споменава тя в дадена страница. Семантиката е от голямо значение, особено ако искаме да постигнем синергия между оптимизацията и създаването на качествено и полезно съдържание.
Продължи да четеш, ако искаш да научиш как е възможна подобна синергия!
Релевантно ли е SEO-то и какво значи да е семантично?
През годините оптимизацията за търсачки многократно смени своя облик под влиянието на алгоритмите и еволюиращите изисквания специфично на Google. Някога създателите на съдържание пишеха за роботи.
Днес пишем с мисъл за хората на първо място. А оптимизацията продължава да бъде един от най-актуалните инструменти за съвременен маркетинг. Това показва и докладът на HubSpot от 2023 година за състоянието на маркетинга и актуалните тенденции.
Оптимизацията за търсачки е в топ 5 на инструментите, използвани за постигане на маркетинговите стратегии на компаниите. Според същия доклад, 88% от маркетолозите, които вече прилагат SEO в стратегиите си, възнамеряват да увеличат или поне запазят нивата на инвестиции в тези усилия.
Зад тези намерения прозират предстоящия сблъсък с AI инструментите, интегрирани в търсачките, непрекъснатата промяна в начина, по който потребителите консумират съдържание, както и постоянното развитие на алгоритмите на търсачките. А водеща роля в успешните SEO стратегии играе семантиката.
Семантичното SEO е оптимизация с мисъл за читателите и потребителите. Това е оптимизация, която се стреми да добави тематична дълбочина на съдържанието. Тя има за цел да помогне на търсачките да разбират съдържанието ти по-добре, а по-този начин – и да ги убеди, че твоето е по-качествено и заслужава да бъде „сервирано“ по-високо в резултатите. Ето и няколко основни начина, по които можеш да добавиш тази ценна дълбочина.
4 подхода към семантичното SEO
Когато става дума за оптимизиране на съдържанието, има няколко тактики, с които можеш да повишиш стойността и качеството му за целите на семантичното SEO. В следващите редове ще ти дам класически идеи как да подходиш към семантиката с цел оптимизация:
1. Клъстери с ключови думи
Google отдавна вече не награждава страници само за наличието на една ключова дума. Днес търсачката и усъвършенстваните ѝ алгоритми обръщат комплексно внимание на цялостната семантика, включена в една страница. За да отметнеш тази кутийка, трябва да създаваш семантични клъстери.
Това са групи от подобни една на друга ключови думи. Те разнообразяват основните, които използваш, носейки същото значение. Търсачката класира съдържанието ни спрямо много ключови думи, затова когато използваш клъстери, подпомагаш тематичното си класиране.
2. Синоними
Развитието на алгоритмите подобри способността на търсачките да разбират съдържанието, присъстващо на страниците ни. Именно това развитие днес позволява на Google да разбира свързани термини и синоними на ключовата ни дума.
А защо да си правиш труда да ги вплиташ в текста? Използването им го обогатява, прави го по-четим и оставя впечатление, че е създаден с мисъл за аудиторията, а не за роботите. В допълнение, синонимите и свързаните термини придават нюанси, които са способни да обхванат по-широк и разнообразен спектър от търсения.
3. Дълбочина на текста
Дългогодишната практика и проучванията, правени по темата, показват, че по-дългото и детайлно съдържание се представя по-добре и се класира по-високо в резултатите на търсачките. Средната дължина на страниците, които се класират в топ 10 резултати, е между 2 000 и 2 500 думи, с уговорката, че става дума за англоезично съдържание.
Източник: Hook Agency
Независимо от езика, безспорно е, че по-дългото съдържание дава повече възможности за вплитане на семантика. На първо място, можеш да отговориш на повече въпроси, свързани с темата, от която се вълнува аудиторията. Това ти дава повече пространство за разгръщането на семантични клъстери и използването на синоними и свързана терминология.
Освен това колкото по-дълго е съдържанието, толкова повече стойност може да донесе на аудиторията. И макар дължината да не е официален фактор за класиране, по-дългият престой на посетителите на една страница е позитивен сигнал за Google.
Не забравяй да не злоупотребяваш, когато обогатяваш съществуващо или създаваш ново съдържание. Целта на дължината не е да наблъскаш една и съща ключова дума на всеки ред. Това само ще направи по-дългия текст по-нечетим.
4. Тематични клъстери и pillar съдържание
Когато събираш семантика за темите, които са ти от полза, може да създадеш тематични клъстери – група от текстове, обединени около една централна тема, развита в т.нар. pillar съдържание. Така всяка от обвързаните теми може да се фокусира върху специфичен клъстер от ключови думи, като същевременно създаваш възможност и за споделяне на линкове между страниците.
А как да направиш първи стъпки към събирането на семантика, за да създадеш условия за осъществяване на семантично SEO? В курса SEO - октомври 2023 ще се запознаеш с фундаменталните аспекти на оптимизацията за търсачки, включително семантиката и събирането на такава. Ако искаш да научиш как да се харесаш на Google, не се колебай и се запиши още днес, очакваме те!