Какво е Bounce rate в Google Analytics и как да го подобрим? - SoftUni Digital
Loading...

Какво е Bounce rate в Google Analytics и как да го подобрим?

avatar Румен Янев 2 минути
Какво е Bounce rate в Google Analytics и как да го подобрим?

Терминът Bounce rate звучи доста весело и първата ми интуиция, когато се сблъсках с него, беше да си мисля, че ми трябва много от него, защото явно нещо подскача, а подскачането е забавно. Не е така. Преди да се запишеш в курса ни Google Analytics, ще ти разкажа защо подскачането не винаги може да толкова хубаво, особено за един уебсайт.

Преди всичко, Bounce rate-ът е променлива в Google Analytics, която ни дава важна информация за поведението на потребителите в уеб страниците ни. Той ни показва процента потребители, които са влезли на дадена страница и не са направили абсолютно нищо там, след което са си тръгнали, или „отскочили“ (оттам и терминът bounce). Ако съберете всичките „баунсове“ и ги разделите на целия брой посещения на страницата, ще получите bounce rate-а. В уеб анализа този процент се използва, за да се определи колко полезна или актуална е една страница за публиката.

Общото правило е, че високият bounce rate значи, че страницата не се харесва от посетителите. Но и това трябва да не се приема като чиста монета, тъй като е важно да се взима предвид намерението на потребителя. Ако Иван влиза на страницата ти, за да намери телефона на услугата, която предлагаш, той ще излезе веднага след като се сдобие с тази информация. В този случай страницата с контактите ще има висок брой „отскочили“ и така трябва и да бъде. Затова границата между добър и лош bounce rate зависи от намерението на потребителя.

Но за да не обърква анализиращите, Google Analytics спира да зачита едно посещение за отскок, ако потребителят е видял 75% от страницата или е останал две минути в нея. Така дори и да е излязъл след това, резултатите не го отчитат като bounce. Обикновено средният bounce rate се движи между 45% и 60% и всичко под това се счита за добър резултат, а всичко над това – за лош.

Как да намалиш bounce rate-a на страницата си?

Няма универсално правило за добри резултати, но винаги има някои неща, които си струва да се изпробват ако процентът отскочили е прекалено голям, особено за страница, която цели точно обратното:

  • Подобри качеството на съдържанието си - това значи да създаваш уникално, ценно и ангажиращо съдържание
  • Направи страницата си лесна за четене – ако потребителят среща трудности при прочитането на съдържанието ти, ще се откаже доста бързо
  • Съкрати времето за зареждане на страницата – големи образи, много плъгини и още много неща могат да забавят уебсайта ти, а в днешно време никой не обича да чака повече от 2 секунди
  • Добавяй повече Call to actions – води потребителя из сайта и го предизвиквай да цъка на бутоните и линковете, които му предлагаш (без да го залъгваш)
  • Добави видео

  • Блокирай ботовете и спам трафика – те ще подведат Google и ще повишат процентът отскочили
  • Подобри навигацията в сайта си – дизайнът е важен, не позволявай на потребителят ти да се чуди къде е нещо, което му трябва‘
  • Направи линковете ти да се отварят в нов прозорец – ето така

Можеш да научиш повече за функционалностите на Google Analytics, както и за bounce rate в предстоящия ни курс Google Analytics. В него ще се запознаеш с платформата, ще се научиш да я настройваш, да правиш A/B тестове и да анализираш резултатите им. Обучението е подходящо за всички начинаещи, както и за тези, които имат начален или среден опит в маркетинга и желаят да надградят знанията си. Не отскачай, а се запиши сега!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.