Какво е Bounce rate в Google Analytics и как да го подобрим?
Терминът Bounce rate звучи доста весело и първата ми интуиция, когато се сблъсках с него, беше да си мисля, че ми трябва много от него, защото явно нещо подскача, а подскачането е забавно. Не е така. Преди да се запишеш в курса ни Google Analytics, ще ти разкажа защо подскачането не винаги може да толкова хубаво, особено за един уебсайт.
Преди всичко, Bounce rate-ът е променлива в Google Analytics, която ни дава важна информация за поведението на потребителите в уеб страниците ни. Той ни показва процента потребители, които са влезли на дадена страница и не са направили абсолютно нищо там, след което са си тръгнали, или „отскочили“ (оттам и терминът bounce). Ако съберете всичките „баунсове“ и ги разделите на целия брой посещения на страницата, ще получите bounce rate-а. В уеб анализа този процент се използва, за да се определи колко полезна или актуална е една страница за публиката.
Общото правило е, че високият bounce rate значи, че страницата не се харесва от посетителите. Но и това трябва да не се приема като чиста монета, тъй като е важно да се взима предвид намерението на потребителя. Ако Иван влиза на страницата ти, за да намери телефона на услугата, която предлагаш, той ще излезе веднага след като се сдобие с тази информация. В този случай страницата с контактите ще има висок брой „отскочили“ и така трябва и да бъде. Затова границата между добър и лош bounce rate зависи от намерението на потребителя.
Но за да не обърква анализиращите, Google Analytics спира да зачита едно посещение за отскок, ако потребителят е видял 75% от страницата или е останал две минути в нея. Така дори и да е излязъл след това, резултатите не го отчитат като bounce. Обикновено средният bounce rate се движи между 45% и 60% и всичко под това се счита за добър резултат, а всичко над това – за лош.
Как да намалиш bounce rate-a на страницата си?
Няма универсално правило за добри резултати, но винаги има някои неща, които си струва да се изпробват ако процентът отскочили е прекалено голям, особено за страница, която цели точно обратното:
- Подобри качеството на съдържанието си - това значи да създаваш уникално, ценно и ангажиращо съдържание
- Направи страницата си лесна за четене – ако потребителят среща трудности при прочитането на съдържанието ти, ще се откаже доста бързо
- Съкрати времето за зареждане на страницата – големи образи, много плъгини и още много неща могат да забавят уебсайта ти, а в днешно време никой не обича да чака повече от 2 секунди
- Добавяй повече Call to actions – води потребителя из сайта и го предизвиквай да цъка на бутоните и линковете, които му предлагаш (без да го залъгваш)
- Добави видео
- Блокирай ботовете и спам трафика – те ще подведат Google и ще повишат процентът отскочили
- Подобри навигацията в сайта си – дизайнът е важен, не позволявай на потребителят ти да се чуди къде е нещо, което му трябва‘
- Направи линковете ти да се отварят в нов прозорец – ето така
Можеш да научиш повече за функционалностите на Google Analytics, както и за bounce rate в предстоящия ни курс Google Analytics. В него ще се запознаеш с платформата, ще се научиш да я настройваш, да правиш A/B тестове и да анализираш резултатите им. Обучението е подходящо за всички начинаещи, както и за тези, които имат начален или среден опит в маркетинга и желаят да надградят знанията си. Не отскачай, а се запиши сега!