4-те вида Facebook реклами и препоръчаните им формати
От години Facebook не е просто социалната медия, която позволяваше на хората да пишат несериозни статуси по стените на приятелите си и да качват снимки, за които ще съжаляват след няколко години. Facebook вече е едно от най-добрите места за реклама. Благодарение на добре изпипания си алгоритъм, който използва цялата информация, предоставена от нас, платформата непрестанно ни предлага таргетирани реклами, съобразени с вкуса, нуждите ни, а и с последните ни няколко търсения в интернет…
Ако си решил да се занимаваш с Facebook Marketing или просто си решил да обогатиш дигиталната си култура като потребител, винаги е полезно да знаеш какви възможности предлага платформата. По същия начин, по който Google предлага няколко различни формата на реклама, които може да срещнеш в търсачката или по уебсайтовете, Facebook дава избор от 4 основни вида рекламни постове.
Изображения
Снимките винаги са били неизменна част от платформата и е всеизвестен факт, че вниманието на всички ни се привлича доста по-лесно, когато на екрана ни има нещо красиво, интересно или забавно. Изображенията може да показват даден продукт, логото на бранда и всичко, което би привлякло потребителя „под прицел“.
Препоръчан формат за рекламни изображения във Facebook feed
Файлов формат: JPG или PNG (но поддържа и други)
Пропорции: 1.91:1 до 1:1
Резолюция: поне 1080 x 1080 пиксела
Основен текст: 125 символа
Заглавие: 40 символа
Описание: 30 символа
Максимална големина: 30 MB
Минимална широчина: 600 пиксела
Минимална височина: 600 пиксела
Толеранс на съотношението: 3%
Видео
Откакто създаването на видео стана още по-лесно, голяма част от брандовете разчитат на кратки и оригинални рекламни видеа, които изскачат по newsfeed-а ни. Те са любимият ми рекламен формат и всяко видео, което ни кара да пуснем звука си, е достойно за уважение.
Препоръчан формат за рекламни видеа във Facebook feed
Файлов формат: MP4, MOV, GIF (но поддържа и други)
Пропорции: 4:5
Резолюция: поне 1080 x 1080 пиксела
Субтитри: не са задължителни, но се препоръчват
Аудио: не е задължително, но се препоръчва
Основен текст: 125 символа
Заглавие: 40 символа
Описание: 30 символа
Продължителност: между 1 секунда и 241 минути
Максимална големина: 4 GB
Минимална широчина: 120 пиксела
Минимална височина: 120 пиксела
Carousel (лента)
Първият пример за рекламна лента са емблематичните предложения на Wish, които несъмнено си срещал. Идеята зад carousel е, че можеш да представиш до 10 продукта само с един пост, като всеки продукт има свой собствен линк. Форматът може да е перфектен за онлайн магазин, но може да бъде използван и по много по-креативен начин, стига да използваш въображението си.
Препоръчан формат за carousel във Facebook feed
Файлов формат: JPG, PNG, MP4, MOV, GIF (но поддържа и други)
Пропорции: 1:1
Резолюция: поне 1080 x 1080 пиксела
Основен текст: 125 символа
Заглавие: 40 символа
Описание: 30 символа
Линк към страница: Задължителен
Брой карти в лентата: между 2 и 10
Максимална големина на файл: 30 MB за изображение и 4 GB за видео
Продължителност на видеото: между 1 секунда и 241 минути
Минимална широчина: 120 пиксела
Минимална височина: 120 пиксела
Толеранс на съотношението: 3%
Колекции
Facebook постоянно измисля нови и нови начини за реклама. Колекциите са нещо като специализирани албуми (само за мобилната версия), които имат заглавна снимка или видео, последвано от изображения на продукти. Когато кликнеш на колекцията, ще попаднеш на отделен landing page на цял екран, който ти позволява да разгледаш всички продукти и да стигнеш до уебсайта продавач.
Препоръчан формат за колекции във Facebook feed
Файлов формат: JPG, PNG, MP4, MOV, GIF (но поддържа и други)
Пропорции: 1:1
Резолюция: поне 1080 x 1080 пиксела
Основен текст: 125 символа
Заглавие: 40 символа
Линк към страница: Задължителен
Максимална големина на файл: 30 MB за изображение и 4 GB за видео
Instant experience: задължително
Научи повече
Не забравяй, че форматите в платформата се различават в зависимост от позиционирането им. Те могат да бъдат специализирани за десктоп версия, могат да се показват в Marketplace, на „сторита“, като резултати в търсачката и още. Пълният списък с формати можеш да намериш тук, а за да разбереш как максимално да се възползваш от практичността им, просто трябва да се запишеш в предстоящия ни курс Facebook Marketing. В него ще разбереш как да създаваш атрактивни послания и визуално съдържание (което да форматираш правилно), да следиш и подобряваш резултатите си, да организираш онлайн активности и цели кампании. Курсът започва на 2 септември и е част от модула Facebook Marketing in Practice, запиши се сега!