Google реклами: какви формати има? - SoftUni Digital
Loading...

Google реклами: какви формати има?

avatar Румен Янев 3 минути
Google реклами: какви формати има?

Както всички добре знаем, огромна част от рекламите в интернет минават през Google и платформата им Google Ads. Рекламите наистина са навсякъде и ние малко или много сме привикнали с тях, подминаваме ги съвсем или пък несъзнателно ги приемаме като част от резултатите в търсачката. По повод предстоящия курс Google Ads Advanced днес ще те запозная с различните видове реклами, които можеш да създадеш с помощта на платформата.


Преди да започна, трябва да отбележа, че има две основни места, на които може да бъдат публикувани реклами от Google. Първото и най-логично място е мрежата на Google (the Google Search Network). Тя включва добре познатата търсачка заедно с всичките ѝ дъщерни сайтове и платформи като Gmail, Google Maps, Google Images и др. Второто място е дисплейната мрежа на Google (the Google Display Network). Тя включва всякакви възможни уебсайтове, които просто са дали място в страниците си под наем на Google, подобно на билборди на улицата.


Интересен факт е, че рекламите в търсачката имат много по-добър conversion rate, отколкото тези в дисплейната мрежа. За това има и доста просто обяснение – хората търсят в Google конкретни решения на конкретни нужди и е много по-вероятно да станат клиенти през реклама в търсачката. Но това в никакъв случай не означава, че дисплейната реклама е излишна. Напротив – тя има много мощна напомняща функция. Как някой да се довери на бизнеса ти, да посети сайта ти, ако досега никога не е попадал на теб? Затова балансиран микс от реклами в търсачката и дисплейни реклами винаги е за предпочитане. Но нека не те бавя повече, а ти покажа рекламните формати, които можеш да ползваш в двете мрежи:

Текстови

Това са рекламите, които виждаме най-горе в търсенето си. Те не включват графични елементи и се показват над всички резултати, все едно сте на първо място в резултатите на Google. Този вид реклами са полезни, тъй като повече от половината кликвания в търсачката се случват именно на първата страница. Kакто всички знаем, най-доброто място да скриеш нещо е на втора страница в Google.


Адаптивни

Отговаряйки на името си, този формат реклами умеят да заемат всякакви места, за да се покажат по най-удобен за потребителя начин. Те могат да се преобразуват в текстови или графични и щом направите адаптивна реклама, тя може да бъде поставена на всяко място в уебсайт без проблем.


Графични

Тук наистина няма нужда от излишни обяснения. Това са реклами, които представляват различни графични образи. Могат да бъдат както статични, така и анимирани.


Видеореклами

Това са рекламите, които спират подкаста ви в YouTube и започват точно преди да пуснете песен на купон. Всички знаем как работят и колкото и да не искаме да си признаем, са доста ефективни.

Продуктови реклами за пазаруване

Това са рекламите, които директно предлагат продукта, който търсите, над резултатите в търсачката. Този вид реклами показват снимка на продукта, наименованието му, цена, име на магазина и други подробности.


Реклами, генериращи само обаждания

Подобно на малки обяви във вестник, това са малко по-специфични реклами за най-различни услуги. Това може да бъде фризьор, водопроводчик, автомонтьор или адвокат. Кликването върху тях не води до онлайн страница, а до телефонно обаждане.

Реклами, популяризиращи приложения

Както продуктовите реклами препращат към онлайн магазина, така този формат препраща към определено приложение, което може да бъде изтеглено от Google Play. Не бива да забравяш, че този вид реклами се показват само на устройства, съвместими със съдържанието.


За да научиш как да боравиш с различните формати, се включи в предстоящия курс Google Ads Advanced! В него ще научиш как да планираш и да създаваш стратегия, как да работиш с Google Ads Editor и Tag Manager, да анализираш данни, както и да създаваш и управляваш различни видове кампании. Обучението започва на 10 май, не се колебай, а се запиши сега!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.