Добрата, силната цел, онази, която е в сърцето, винаги е постижима, ако изберем верния път – Калоян Христов - SoftUni Digital
Loading...

Добрата, силната цел, онази, която е в сърцето, винаги е постижима, ако изберем верния път – Калоян Христов

avatar Румен Янев 6 минути
Добрата, силната цел, онази, която е в сърцето, винаги е постижима, ако изберем верния път – Калоян Христов

Разнообразната програма на SoftUni Digital привлича разнообразни личности, както начинаещи, така и професионалисти. Днес ще те запозная с Калоян Христов – маркетолог, който е един от експертите, избрали SoftUni Digital, за да надградят знанията си и да бъдат една крачка пред останалите. Радвам се, че по един или друг начин знанията, научени при нас, са допринесли за изграждането на собствения му бранд и фондация! Давам думата на Калоян:

Здравей, представи се пред нас.

Здравейте, казвам се Калоян Христов, завършил съм „Маркетинг и реклама“ в НБУ като в момента съм маркетолог, експерт продажби, комуникация, предприемач и спортен outdoor ентусиаст. Основател съм на Varrio Sport – All Seasons Outdoor - търговска онлайн платформа, спортен магазин с насока аутдор, къмпинг, активен и здравословен лайфстайл. Имаме също медия за спорт и природа - varriospot.bg, както и Фондация Спорт и Природа.

Как започна историята ти със SoftUni?

Лесно и логично!


Съвсем естествено, след като стартирах собствен дигитален проект за спорт, имах необходимост да подобря знанията и уменията си. Така започнах да проучвам и да следя програмите на СофУни, както и на други академии.


Бях чувал вече от приятели за вас, познавах и част от основателите, виждах и чувах много ентусиазирани приятели, които стартираха и след това разказваха впечатления за курсовете и програмите, изкарани в СофтУни.


Беше ми абсолютно ясно, че ако искам да успея в новия си бизнес проект Varrio Sport, да го развия и направя силен бранд, имам нужда да надградя дигиталните си умения със специфични и конкретни знания. Намерих началото в СофтУни, видях възможност, общност, силна енергия и се включих

Кои курсове завърши при нас и кое е най-важното, което обучението при нас остави в теб като впечатление?

И до днес следя актуалните програми и курсове на SoftUni Digital и подбирам много внимателно неща, които са полезни за мен и екипа ми. Няма да скрия, че отдавна времето не ми достига, затова се включвам само в най-важните за мен програми и то онлайн.


Развитието на SoftUni Digital и на нашата компания Varrio Sport в общи линии започна в едни и същи години и мога да кажа, че „заедно“ пораснахме.


Силен тласък и много идеи получих от курсовете Marketing Fundamentals и най-вече от Marketing Analytics през 2017г. В последния имаше практични и конкретни детайли, които вкарах в употреба още от първия ден.


Впоследствие съм се включвал и в още няколко курса за социални дигитални канали и изграждане на успешен бранд, и други.


Тъй като никога не съм бил привърженик на голото заучаване и доверяване в представеното, държа да поясня, че търся и извличам важното между редовете. Хрумват ми и създавам идеи, адаптирам всичко към моя бизнес и виждам кое е добро и кое не е за мен, кое ще ми донесе ползи. Никога не се доверявам сляпо на лекторите и дори често си извличам ползи от това как НЕ трябва да се прави нещо.


И практика – само знанията не водят до умения. За мен наученото в SoftUni Digital бе само основата, на която да стъпя и да създам собствен стил, да адаптирам и развия умения с ежедневната практика.


Аз прилагам наученото в моя бизнес, не съм агенция и не искам да знам и мога всичко, гледам на нещата като предприемач, който се опитва да бъде по-умен, по-бърз, по-хитър. Затова и извличам само ценното.


Имах честта да бъда в първия випуск на програмата за дигитален маркетинг и въпреки, че не съм я карал цялата, мога да кажа, че най-ценното бе общността, която много бързо си изградихме. Супер ценни, знаещи и можещи хора, които вече имат зад гърба си големи проекти и агенции и работят по най-добрите практики. Тази общност до ден днешен е много силна и единна и аз лично съм намирал много решения в нея.


Какво мислиш за лекторския състав на SoftUni Digital?

Като всяко нещо в живота и тук няма пълно щастие. Много е трудно да се изгради силен екип в образованието, да се намерят хора с точния подход и умения. SoftUni Digital мина през годините си на развитие и видимо постига много сериозни резултати, чрез устойчивото развитие и подбор на екипа лектори


За себе си мога да кажа, че аз намерих много вдъхновение в някои лектори, в други - не. Все пак процесът на придобиване на умения обикновено има две посоки – да се научим как се прави и да се научим как НЕ се прави.


Относно практиката, както вече споменах  тя е от решаващо значение за дигиталния бизнес, където всичко се променя от днес за утре. Затова и аз лично научих много от два от курсовете, в които се работеше силно практически и буквално научих неща, които за дни подобриха бизнеса ми и оптимизираха редица процеси.

Какви са впечатленията ти от курсовете?

В дигиталния свят едва ли можем да кажем, че нещо е достатъчно изчерпателно. Днес си научил и внедрил всичко ново, лягаш, ставаш и вече си изостанал. Важното обаче е да се запали искрата, да заработи двигателя, в който горим всички.

Точно там е силата на институция като SoftUni Digital, която дава базата и надгражда след това с практика и реални хора от бизнеса, които споделят своите успешни практики и умения.


Една идея работи за едни, за други - не. Затова е хубаво човек да подбира и адаптира онова, което чува и научава и е добре, че има палитра от истории и хора с различни умения, които обучават курсистите.


За нашия проект Varrio Sport имаше различни коментари, много градивни и позитивни идеи се родиха, но имаше и такива, че няма никакъв начин да успее подобен модел, според някои специалисти. Ние обаче добре си анализирахме, преценихме риска, взехме и адаптирахме нашите решения и успяхме да направим силен бранд с брилянтна репутация.

Какво се промени за теб, след като започна обучението си при нас?

Като маркетолог и експерт по продажби с дълг опит знаех, че верният път за бизнеса върви към дигитализация и затова и базирахме нашите проекти именно в дигиталната среда. По пътя видях колко много неща не знаем и какви специфични тънкости крие този модел.


Има нещо много важно, което често остава скрито, а именно деликатния момент да се използват всички полезни и добри практики от офлайн бизнеса в процеса на комуникация, но да се надгради чрез съвременните технологии и канали. Пагубно е един бизнес или организация в днешно време да няма онлайн присъствие. Още по-пагубно обаче е да се изгради твърде дигитален образ, да се загуби човешкото, топлото и детайла към клиента.


И точно в този аспект ние използвахме уменията които имаме, като ги допълнихме с много нови и находчиви идеи, част от които тръгнали от СофтУни. Дигитализирахме и автоматизирахме оперативни процеси, но оставихме простата и разпознаваема комуникация на първа линия с аудиторията си.  


Това разпали искрата и самочувствието ни и 5 години след старта на www.varriosport.bg създадохме и втори сайт, този път с медиен модел и насоки - спорт, здраве и природа www.varriospot.bg. Него ще развиваме като полезно и целенасочено съдържание за активно живеещи и търсещи хора.


Щастлив съм да кажа, че този вятър подбутна и една друга наша мечта. Наскоро създадохме и фондация „Спорт и Природа“, която чрез дигитални методи ще популяризира спорта сред природата и ползите от активния живот. Правим това без никакви комерсиални цели, считайки, че можем и е важно да подобрим средата около себе си.


Вярвам, че колкото повече здрави и щастливи хора има, толкова ще върви и държавата бизнесът ни и личният ни живот. Нашият начин да помогнем е чрез спорт и ние го направим. 


Какъв съвет би отправил към бъдещите курсисти на СофтУни?

Да правят онова, в което горят, в което вярват, с хората, които искат – никога да не се отказват. Няма невъзможни цели.


Добрата, силната цел, онази, която е в сърцето, винаги е постижима, ако изберем верния път, качим точните стъпала, получим нужните умения и вложим свой собствен почерк. 


Уви, това изисква усилия, не става лесно, не става за една нощ, но често това са сладки усилия, защото задоволството е от всяка ежедневна крачка напред и нагоре.


Със сигурност пътят за увеличаване на дигиталните и софтуерни познания минава и през СофтУни.

---

Ако и ти искаш да се преквалифицираш или да надградиш знанията си по дигитален маркетинг, не се чуди, а кандидатствай за цялостната ни програма. Също така следи блога и ако вече имаш какво да споделиш с нас, ни пиши на content@softuni.bg.

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.