Добрата, силната цел, онази, която е в сърцето, винаги е постижима, ако изберем верния път – Калоян Христов
Разнообразната програма на SoftUni Digital привлича разнообразни личности, както начинаещи, така и професионалисти. Днес ще те запозная с Калоян Христов – маркетолог, който е един от експертите, избрали SoftUni Digital, за да надградят знанията си и да бъдат една крачка пред останалите. Радвам се, че по един или друг начин знанията, научени при нас, са допринесли за изграждането на собствения му бранд и фондация! Давам думата на Калоян:
Здравей, представи се пред нас.
Здравейте, казвам се Калоян Христов, завършил съм „Маркетинг и реклама“ в НБУ като в момента съм маркетолог, експерт продажби, комуникация, предприемач и спортен outdoor ентусиаст. Основател съм на Varrio Sport – All Seasons Outdoor - търговска онлайн платформа, спортен магазин с насока аутдор, къмпинг, активен и здравословен лайфстайл. Имаме също медия за спорт и природа - varriospot.bg, както и Фондация Спорт и Природа.
Как започна историята ти със SoftUni?
Лесно и логично!
Съвсем естествено, след като стартирах собствен дигитален проект за спорт, имах необходимост да подобря знанията и уменията си. Така започнах да проучвам и да следя програмите на СофУни, както и на други академии.
Бях чувал вече от приятели за вас, познавах и част от основателите, виждах и чувах много ентусиазирани приятели, които стартираха и след това разказваха впечатления за курсовете и програмите, изкарани в СофтУни.
Беше ми абсолютно ясно, че ако искам да успея в новия си бизнес проект Varrio Sport, да го развия и направя силен бранд, имам нужда да надградя дигиталните си умения със специфични и конкретни знания. Намерих началото в СофтУни, видях възможност, общност, силна енергия и се включих.
Кои курсове завърши при нас и кое е най-важното, което обучението при нас остави в теб като впечатление?
И до днес следя актуалните програми и курсове на SoftUni Digital и подбирам много внимателно неща, които са полезни за мен и екипа ми. Няма да скрия, че отдавна времето не ми достига, затова се включвам само в най-важните за мен програми и то онлайн.
Развитието на SoftUni Digital и на нашата компания Varrio Sport в общи линии започна в едни и същи години и мога да кажа, че „заедно“ пораснахме.
Силен тласък и много идеи получих от курсовете Marketing Fundamentals и най-вече от Marketing Analytics през 2017г. В последния имаше практични и конкретни детайли, които вкарах в употреба още от първия ден.
Впоследствие съм се включвал и в още няколко курса за социални дигитални канали и изграждане на успешен бранд, и други.
Тъй като никога не съм бил привърженик на голото заучаване и доверяване в представеното, държа да поясня, че търся и извличам важното между редовете. Хрумват ми и създавам идеи, адаптирам всичко към моя бизнес и виждам кое е добро и кое не е за мен, кое ще ми донесе ползи. Никога не се доверявам сляпо на лекторите и дори често си извличам ползи от това как НЕ трябва да се прави нещо.
И практика – само знанията не водят до умения. За мен наученото в SoftUni Digital бе само основата, на която да стъпя и да създам собствен стил, да адаптирам и развия умения с ежедневната практика.
Аз прилагам наученото в моя бизнес, не съм агенция и не искам да знам и мога всичко, гледам на нещата като предприемач, който се опитва да бъде по-умен, по-бърз, по-хитър. Затова и извличам само ценното.
Имах честта да бъда в първия випуск на програмата за дигитален маркетинг и въпреки, че не съм я карал цялата, мога да кажа, че най-ценното бе общността, която много бързо си изградихме. Супер ценни, знаещи и можещи хора, които вече имат зад гърба си големи проекти и агенции и работят по най-добрите практики. Тази общност до ден днешен е много силна и единна и аз лично съм намирал много решения в нея.
Какво мислиш за лекторския състав на SoftUni Digital?
Като всяко нещо в живота и тук няма пълно щастие. Много е трудно да се изгради силен екип в образованието, да се намерят хора с точния подход и умения. SoftUni Digital мина през годините си на развитие и видимо постига много сериозни резултати, чрез устойчивото развитие и подбор на екипа лектори.
За себе си мога да кажа, че аз намерих много вдъхновение в някои лектори, в други - не. Все пак процесът на придобиване на умения обикновено има две посоки – да се научим как се прави и да се научим как НЕ се прави.
Относно практиката, както вече споменах тя е от решаващо значение за дигиталния бизнес, където всичко се променя от днес за утре. Затова и аз лично научих много от два от курсовете, в които се работеше силно практически и буквално научих неща, които за дни подобриха бизнеса ми и оптимизираха редица процеси.
Какви са впечатленията ти от курсовете?
В дигиталния свят едва ли можем да кажем, че нещо е достатъчно изчерпателно. Днес си научил и внедрил всичко ново, лягаш, ставаш и вече си изостанал. Важното обаче е да се запали искрата, да заработи двигателя, в който горим всички.
Точно там е силата на институция като SoftUni Digital, която дава базата и надгражда след това с практика и реални хора от бизнеса, които споделят своите успешни практики и умения.
Една идея работи за едни, за други - не. Затова е хубаво човек да подбира и адаптира онова, което чува и научава и е добре, че има палитра от истории и хора с различни умения, които обучават курсистите.
За нашия проект Varrio Sport имаше различни коментари, много градивни и позитивни идеи се родиха, но имаше и такива, че няма никакъв начин да успее подобен модел, според някои специалисти. Ние обаче добре си анализирахме, преценихме риска, взехме и адаптирахме нашите решения и успяхме да направим силен бранд с брилянтна репутация.
Какво се промени за теб, след като започна обучението си при нас?
Като маркетолог и експерт по продажби с дълг опит знаех, че верният път за бизнеса върви към дигитализация и затова и базирахме нашите проекти именно в дигиталната среда. По пътя видях колко много неща не знаем и какви специфични тънкости крие този модел.
Има нещо много важно, което често остава скрито, а именно деликатния момент да се използват всички полезни и добри практики от офлайн бизнеса в процеса на комуникация, но да се надгради чрез съвременните технологии и канали. Пагубно е един бизнес или организация в днешно време да няма онлайн присъствие. Още по-пагубно обаче е да се изгради твърде дигитален образ, да се загуби човешкото, топлото и детайла към клиента.
И точно в този аспект ние използвахме уменията които имаме, като ги допълнихме с много нови и находчиви идеи, част от които тръгнали от СофтУни. Дигитализирахме и автоматизирахме оперативни процеси, но оставихме простата и разпознаваема комуникация на първа линия с аудиторията си.
Това разпали искрата и самочувствието ни и 5 години след старта на www.varriosport.bg създадохме и втори сайт, този път с медиен модел и насоки - спорт, здраве и природа www.varriospot.bg. Него ще развиваме като полезно и целенасочено съдържание за активно живеещи и търсещи хора.
Щастлив съм да кажа, че този вятър подбутна и една друга наша мечта. Наскоро създадохме и фондация „Спорт и Природа“, която чрез дигитални методи ще популяризира спорта сред природата и ползите от активния живот. Правим това без никакви комерсиални цели, считайки, че можем и е важно да подобрим средата около себе си.
Вярвам, че колкото повече здрави и щастливи хора има, толкова ще върви и държавата бизнесът ни и личният ни живот. Нашият начин да помогнем е чрез спорт и ние го направим.
Какъв съвет би отправил към бъдещите курсисти на СофтУни?
Да правят онова, в което горят, в което вярват, с хората, които искат – никога да не се отказват. Няма невъзможни цели.
Добрата, силната цел, онази, която е в сърцето, винаги е постижима, ако изберем верния път, качим точните стъпала, получим нужните умения и вложим свой собствен почерк.
Уви, това изисква усилия, не става лесно, не става за една нощ, но често това са сладки усилия, защото задоволството е от всяка ежедневна крачка напред и нагоре.
Със сигурност пътят за увеличаване на дигиталните и софтуерни познания минава и през СофтУни.
---
Ако и ти искаш да се преквалифицираш или да надградиш знанията си по дигитален маркетинг, не се чуди, а кандидатствай за цялостната ни програма. Също така следи блога и ако вече имаш какво да споделиш с нас, ни пиши на content@softuni.bg.