Три съвета, с които ще подобрите презентационните си умения - SoftUni Digital
Loading...

Три съвета, с които ще подобрите презентационните си умения

avatar Георги Кацаров 3 минути
Три съвета, с които ще подобрите презентационните си умения

Случвало ли ви се е да отидете на презентация с търговска цел, а всъщност след десетина минути презентиране да ви се иска не просто да не си купите продукта, а да си тръгнете от събитието и горещо да препоръчате на всички по пътя си да не купуват този продукт? Това е така, защото представянето на продукти и услуги има своите тънкости и правила, чието непознаване или неспазване винаги води до обратен ефект.

Неотдавнашно проучване в САЩ показа, че 70% от хората, които се занимават с презентиране регулярно, са на мнение, че презентациите са от критична важност за успех в работата им, а 75% от анкетираните посочват, че изпитват необходимост непрекъснато да подобряват тези умения.

Представяме ви няколко правила, които трябва да имате предвид, ако имате интерес към този тип презентиране или наскоро сте се захванали с него.

Бъдете релевантни

Често срещана практика при подготвянето на презентация е да се преизползват слайдове от предходни презентации, преминали през лека козметична редакция, за да са по-добри. Въпреки това се получава обичайната презентация и да очаквате, че повтаряйки едни и същи неща във всяка презентация ще има ефект, е нищо повече от провалена стратегия.

Освен това имайте предвид, че по време на презентация вашите слушатели (почти) не се интересуват от това къде се намира вашата централа или клонове, какви и колко са вашите клиенти и инвеститори или как нарастват продажбите ви. Единственото нещо, което ги вълнува е как вашият продукт или услуга е релевантен за тях, как и дали би могъл да удовлетвори техните нужди, да им помогне да се справят с техните предизвикателства. Ето това трябва да е фокусът на вашата презентация.

Имайки предвид това, за вас е от решаващо значение да направите проучване по отношение на това, какви са проблемите и предизвикателствата, пред които вашата аудитория е изправена. Винаги, когато изготвяте презентация, го правете изхождайки от гледната точка на аудиторията, пред която ще я представяте. Всичко, което пряко интересува дадена аудитория е акцентът на вашата презентация, всичко останало е нерелевантно.

Включете аудиторията си – създайте ВРЪЗКА!

Успешна презентация е тази, която напълно успява да ангажира аудиторията и да се постигне дискусия върху услугата/продукта, които се представят. Празни приказки и тълкувания върху нуждите и ползите на аудиторията, без да се разбират идеите и запитванията на вашите потенциални клиенти ще ви изиграе лоша шега. Трябва непрекъснато да обръщате внимание как хората в аудиторията реагират на презентацията и вашето представяне – следете вербалните сигнали, жестовете и лицевите изражения.

Щом усетите какъв да е поведенчески сигнал от вашата аудитория, е най-добре да паузирате презентирането си и да ги насърчите да ви прекъсват и задават въпроси, ако е необходимо. Това създава интерактивна и приобщаваща среда, подходяща за диалози, които от своя страна изграждат връзка между хората в аудиторията ви и услугата/продукта, които вие представяте. Тази връзка от своя страна може да ви предостави много по-добри възможности при последващата реализация на вашите продукти/услуги. Ако създавате определени продукти например, за да изградите по-добра връзка с потенциалните клиенти, на които го представяте, е много добър ход да им дадете работещи образци, до които те могат да се докоснат.

Дръжте ясен фокус

Има тенденция, според която мнозина от нас са склонни да повтарят сходни идеи или да се въртят около даден аспект на продукта/услугата, който ни се струва изключително важен. От критична важност е да не навлезете в излишно разтеглени във времето дискусии, както и да давате твърде много пример, за да разясните своята гледна точка.

На всекиго се е случвало да гони кратки срокове и графици за изпълнение, така че това трябва да ви е научило, че за да бъдете наистина ефективни вие трябва да умеете да държите ясен и точен фокус върху същината на проблема. Ако не спазвате това правило и се изкушавате да се разпрострете твърде много върху даден аспект или се впускате в продължителни дискусии, рискувате вашата аудитория да загуби поглед интерес към темата. А вниманието веднъж загубено се възстановява много трудно.

Ако сте акаунт мениджър в рекламна агенция, маркетинг или sales мениджър, имате желание да стартирате работа в дигитална агенция или просто желаете да разширите знанията си по отношение на B2B онлайн маркетинг продажбите – специално за вас сме подготвили безплатния курс „Digital Sales“. Може да разгледате повече за обучението и да се регистрирате от ТУК.

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.