Три професионални съвета за начинаещи и напреднали копирайтъри
1. Правилото за петте „К“ – Кой, Какво, Кога, Как, Колко
- „Кой“ е вашият читател или за кого пишете – това е много важен въпрос. Стремете се да си представите аудиторията като един човек. Нека той например е на средна възраст, от София или някой голям град, нека е семеен с едно дете и има собствено жилище и автомобил. Колкото „по-реален“ е този образ, толкова по-лесно ще можете да пишете за него. Мислете за текста като за диалог и използвайте разговорни изрази, както и къси изречения. Потребителите обичат да им се говори на „техния“ език
- „Какво“ искате да кажете или какви са целите на вашия текст. Винаги залагайте по една краткотрайна и една дълготрайна цел със съдържанието – например да продадете продукта си или да изградите абонати за мейл кампаниите си. Помислете как да ги постигнете: с намаления, с даване на по-големи гаранции...
- „Кога“ е времето на вашето съдържание - това също не е толкова лесен въпрос. Колкото и да е странно, „сега“ не е неговият отговор. Близо 40% от целия онлайн контент се създава превантивно, т.е. засяга събития, които ще се случват тепърва. Затова е добре да помислите как най-добре да привлечете вниманието на своите аудитории
- „Как“ е основна характеристика на копирайтърския текст. Ако знаете правилата на различните формати, с лекота ще можете да постигнете много по-голяма ефикасност във въздействието на потребителското съзнание. Писането за уеб например има свои особености, това на слогани – също. Затова как да пишем правилно е точно това – познаването на тънкостите във всеки жанр. Но който и да изберете, ето бърз съвет: употребявайте много глаголи.
- „Колко“? Колкото трябва, толкова. Обемът на съдържанието трябва да се съобразява с конкретния повод, целите, потенциалните потребители, мястото на публикуване.... И преди да сте вдигнали ръце от толкова много условности, нека подскажем: ако искате да въздействате повече, не пишете един дълъг текст, разделете го на няколко части. И пишете къси изречения, максимум до 6 – 7 думи.
2. Когато пишете за продукти или услуги, отделете три най-важни характеристики, които ги определят
Ако например, целта ви е да напишете ревю за нов модел прахосмукачка, акцентът трябва да пада върху някоя функционалност, цената и дизайна. Тоест, трябва да се спомене ергономичната или компактна форма; да се говори за телескопичната дръжка и изключително атрактивната цена.
Тези три характеристики са „кукичките“, с които ще уловите потребителското внимание. Те са и особено харесвани от Оптимизаторите, тези „сиви магьосници“ с чиято помощ вашият сайт може да се появи на мечтаните челни позиции. Всяка една от тях се пише в отделен абзац, не просто, за да е по-видима, но и с цел запомнянето ѝ. Спокойно можете да използвате болд или италик, за да я направите още по-различима в съдържанието.
3. Използвайте „призивни думи“, т.нар. Call to Action
Те подканват потребителите да предприемат това, което се очаква от тях – да се обадят, да купят, да свалят безплатно демо и т.н. Обикновено това са отделни думи или изрази като Купи сега, Поръчай веднага, Свали, Абонирай се...
Call to Action е най-важното качество на комерсиалния текст и всеки копирайтър има перфектните призиви в своя арсенал. Преди да се засилите обаче със слагането му в съдържанието, помислете внимателно какво ТОЧНО искате да направят читателите. Дали просто да купят на момента или да разгледат и останалите продукти в сайта. Дали да се абонират за вашите мейли или да следят страницата за бъдещи намаления. Правилният избор може да ви донесе до 35% повече оборот от онлайн магазина.
Както виждате, съвсем лесно и бързо можете да станете гуру на комерсиалните текстове. Пълната рецепта за това ви очаква в SoftUni Digital в курса "Copywriting Secrets – април 2018". Не пропускайте своя шанс и станете професионален копирайтър, като кликнете ТУК.