Три професионални съвета за начинаещи и напреднали копирайтъри - SoftUni Digital
Loading...

Три професионални съвета за начинаещи и напреднали копирайтъри

avatar Георги Кацаров 3 минути
Три професионални съвета за начинаещи и напреднали копирайтъри
Силата на комерсиалното съдържание доскоро бе тема предимно в рекламните и маркетингови среди. Въпреки, че всички ние като потребители винаги сме имали отношение към хубавите и особено към слабите реклами, едва ли някой се е замислял за това как се създават рекламните текстове.

В последните няколко години обаче все повече се заговори за копирайтинга и една от причините е в самия Google. От търсачката обявиха, че уникалното авторско съдържание във всичките му форми ще бъде толерирано много силно. А това всъщност означава, че тези сайтове, чието съдържание е писано от човек, който е способен да напише уникално съдържание, ще бъдат много по-добре позиционирани. Тази новина накара собствениците на онлайн магазини и уеб сайтове масово да търсят услугите на професионалисти в рекламното писане.

И точно тук ще ви разкрием една тайна – да създавате текстове като най-добрите изобщо не е трудно, стига да знаете три малки тайни за успешно съдържание. Ето кои са те:

1. Правилото за петте „К“ – Кой, Какво, Кога, Как, Колко

  • „Кой“ е вашият читател или за кого пишете – това е много важен въпрос. Стремете се да си представите аудиторията като един човек. Нека той например е на средна възраст, от София или някой голям град, нека е семеен с едно дете и има собствено жилище и автомобил. Колкото „по-реален“ е този образ, толкова по-лесно ще можете да пишете за него. Мислете за текста като за диалог и използвайте разговорни изрази, както и къси изречения. Потребителите обичат да им се говори на „техния“ език
  • „Какво“ искате да кажете или какви са целите на вашия текст. Винаги залагайте по една краткотрайна и една дълготрайна цел със съдържанието – например да продадете продукта си или да изградите абонати за мейл кампаниите си. Помислете как да ги постигнете: с намаления, с даване на по-големи гаранции...
  • „Кога“ е времето на вашето съдържание -  това също не е толкова лесен въпрос. Колкото и да е странно, „сега“ не е неговият отговор. Близо 40% от целия онлайн контент се създава превантивно, т.е. засяга събития, които ще се случват тепърва. Затова е добре да помислите как най-добре да привлечете вниманието на своите аудитории
  • „Как“ е основна характеристика на копирайтърския текст. Ако знаете правилата на различните формати, с лекота ще можете да постигнете много по-голяма ефикасност във въздействието на потребителското съзнание. Писането за уеб например има свои особености, това на слогани – също. Затова как да пишем правилно е точно това – познаването на тънкостите във всеки жанр. Но който и да изберете, ето бърз съвет: употребявайте много глаголи.
  • „Колко“? Колкото трябва, толкова. Обемът на съдържанието трябва да се съобразява с конкретния повод, целите, потенциалните потребители, мястото на публикуване.... И преди да сте вдигнали ръце от толкова много условности, нека подскажем: ако искате да въздействате повече, не пишете един дълъг текст, разделете го на няколко части. И пишете къси изречения, максимум до 6 – 7 думи.

2. Когато пишете за продукти или услуги, отделете три най-важни характеристики, които ги определят

Ако например, целта ви е да напишете ревю за нов модел прахосмукачка, акцентът трябва да пада върху някоя функционалност, цената и дизайна. Тоест, трябва да се спомене ергономичната или компактна форма; да се говори за телескопичната дръжка и изключително атрактивната цена.

Тези три характеристики са „кукичките“, с които ще уловите потребителското внимание. Те са и особено харесвани от Оптимизаторите, тези „сиви магьосници“ с чиято помощ вашият сайт може да се появи на мечтаните челни позиции. Всяка една от тях се пише в отделен абзац, не просто, за да е по-видима, но и с цел запомнянето ѝ. Спокойно можете да използвате болд или италик, за да я направите още по-различима в съдържанието.

3. Използвайте „призивни думи“, т.нар. Call to Action

Те подканват потребителите да предприемат това, което се очаква от тях – да се обадят, да купят, да свалят безплатно демо и т.н. Обикновено това са отделни думи или изрази като Купи сега, Поръчай веднага, Свали, Абонирай се...

Call to Action е най-важното качество на комерсиалния текст и всеки копирайтър има перфектните призиви в своя арсенал. Преди да се засилите обаче със слагането му в съдържанието, помислете внимателно какво ТОЧНО искате да направят читателите. Дали просто да купят на момента или да разгледат и останалите продукти в сайта. Дали да се абонират за вашите мейли или да следят страницата за бъдещи намаления. Правилният избор може да ви донесе до 35% повече оборот от онлайн магазина.

Както виждате, съвсем лесно и бързо можете да станете гуру на комерсиалните текстове. Пълната рецепта за това ви очаква в SoftUni Digital в курса "Copywriting Secrets – април 2018". Не пропускайте своя шанс и станете професионален копирайтър, като кликнете ТУК.

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.