Няколко факта (в цифри) за значението на брандинга - SoftUni Digital
Loading...

Няколко факта (в цифри) за значението на брандинга

Няколко факта (в цифри) за значението на брандинга

Брандовете (или търговската марка) са интересно нещо. Не е нещо, което можеш да държиш в ръката си, и въпреки това е нещо ключово за всяка организация. Без стабилна, последователна политика по отношение на избора и реализацията на вашия бранд, дейността на вашата компания често пъти може да бъде безрезултатна, слабоефективна и т.н. Не вярвате? Ето няколко интересни факта, които ще ви онагледят значението на брандинга:

  • Брандът е „личността“ която ще придобие вашият продукт или услуга. Той включва име, символ, знак и всякакви други решения, които могат да му придадат отличителни черти. Той трябва да представлява връзката между клиенти, екип, партньори, инвеститори и т.н.
  • Брандът не съществува вътре в самата компания или организация. Той трябва да съществува в ума и съзнанието на вашите клиенти. Брандът е сбор от всички впечатления, които клиентът е натрупал в следствие на интеракцията си, която има с вашата компания и нейните продукти. Идеята, която ще вложите в своя бранд не трябва да се основава на количеството интеракции с клиентите, а на тяхното качество и впечатленията, с които клиентите остават. Успешните брандове носят ползи като повишена лоялност от страна на потребителите към вашите продукти/дейност, а те от своя страна спомагат изграждането на един по-добър и разпознаваем имидж на компанията.
  • Основната полза от брандинга и неговото използване е подсилването на продажбите, а от там и на приходите. Обратно – хаосът и липсата на целенасоченост в брандинг политиката на вашата компания могат да доведат единствено до объркване сред клиентите, слаби продажби и прчее.
  • За средностатистическия потребител са необходими от 5 до 7 впечатления от бранда, за да може да го запомни. Компаниите, чиито брандовете се представят по-често, имат от 3 до 4 пъти по-висока разпознаваемост на пазара.
  • Удачният избор на цвят и цветова гама увеличава шансовете за разпознаваемост на вашия бранд с до 80%.
  • 64% от клиентите посочват усещането за нещо общо, което ги кара да предпочитат даден бранд;
  • 50% от потребителите следват между 1 и 4 бранда в социалните медии, 26% следват между 5 и 9 бранда, 22% следват 10 или повече брандове и едва 3% не следват никакви брандове.
  • Разпознаваемият брандинг е със 72% по-ефективен от нецеленасочени реклами в пресата, 62% по-ефективен от реклами по телевизията и е с 69% по-успешен от директната връзка чрез мейл или PR.
  • В същото време 45% от потребителите са готови да спрат да следват даден бранд, ако прекалява със саморекламирането.
  • 48% от потребителите очакват от компанията зад даден бранд да ги „разпознава“ и да им помага да откриват нови продукти или услуги, които да отговарят на техните нужди;

Ако искате да се научите да разбирате основните компоненти на бранда и брандинга, да познавате компонентите на стратегията за онлайн присъствие и да откривате силните и слаби места на един бизнес – то курсът „Building Digital Branding“. Побързайте и се запишете още сега, като кликнете ТУК.

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.