Няколко факта (в цифри) за значението на брандинга
Брандовете (или търговската марка) са интересно нещо. Не е нещо, което можеш да държиш в ръката си, и въпреки това е нещо ключово за всяка организация. Без стабилна, последователна политика по отношение на избора и реализацията на вашия бранд, дейността на вашата компания често пъти може да бъде безрезултатна, слабоефективна и т.н. Не вярвате? Ето няколко интересни факта, които ще ви онагледят значението на брандинга:
- Брандът е „личността“ която ще придобие вашият продукт или услуга. Той включва име, символ, знак и всякакви други решения, които могат да му придадат отличителни черти. Той трябва да представлява връзката между клиенти, екип, партньори, инвеститори и т.н.
- Брандът не съществува вътре в самата компания или организация. Той трябва да съществува в ума и съзнанието на вашите клиенти. Брандът е сбор от всички впечатления, които клиентът е натрупал в следствие на интеракцията си, която има с вашата компания и нейните продукти. Идеята, която ще вложите в своя бранд не трябва да се основава на количеството интеракции с клиентите, а на тяхното качество и впечатленията, с които клиентите остават. Успешните брандове носят ползи като повишена лоялност от страна на потребителите към вашите продукти/дейност, а те от своя страна спомагат изграждането на един по-добър и разпознаваем имидж на компанията.
- Основната полза от брандинга и неговото използване е подсилването на продажбите, а от там и на приходите. Обратно – хаосът и липсата на целенасоченост в брандинг политиката на вашата компания могат да доведат единствено до объркване сред клиентите, слаби продажби и прчее.
- За средностатистическия потребител са необходими от 5 до 7 впечатления от бранда, за да може да го запомни. Компаниите, чиито брандовете се представят по-често, имат от 3 до 4 пъти по-висока разпознаваемост на пазара.
- Удачният избор на цвят и цветова гама увеличава шансовете за разпознаваемост на вашия бранд с до 80%.
- 64% от клиентите посочват усещането за нещо общо, което ги кара да предпочитат даден бранд;
- 50% от потребителите следват между 1 и 4 бранда в социалните медии, 26% следват между 5 и 9 бранда, 22% следват 10 или повече брандове и едва 3% не следват никакви брандове.
- Разпознаваемият брандинг е със 72% по-ефективен от нецеленасочени реклами в пресата, 62% по-ефективен от реклами по телевизията и е с 69% по-успешен от директната връзка чрез мейл или PR.
- В същото време 45% от потребителите са готови да спрат да следват даден бранд, ако прекалява със саморекламирането.
- 48% от потребителите очакват от компанията зад даден бранд да ги „разпознава“ и да им помага да откриват нови продукти или услуги, които да отговарят на техните нужди;
Ако искате да се научите да разбирате основните компоненти на бранда и брандинга, да познавате компонентите на стратегията за онлайн присъствие и да откривате силните и слаби места на един бизнес – то курсът „Building Digital Branding“. Побързайте и се запишете още сега, като кликнете ТУК.