Какво можем да научим от Pumpkin Spice Latte и Facebook групата на Starbucks - SoftUni Digital
Loading...

Какво можем да научим от Pumpkin Spice Latte и Facebook групата на Starbucks

avatar Румен Янев 2 минути
Какво можем да научим от Pumpkin Spice Latte и Facebook групата на Starbucks

Ето че есенният сезон настъпи, земята е покрита с многоцветни листа, децата очакват деня на Вси Светии (или Хелоуин за по-лесно), а феновете на Старбъкс тръпнат в очакване на емблематичната сезонна напитка – Pumpkin Spice Latte, или кафе с аромат на тиква. Вероятно се чудите как нещо толкова семпло може да предизвиква толкова силни емоции у клиентите? Вярно, напитката наистина е вкусна, но рецептата за успеха не е само кулинарна, а и маркетинговата и затова ще разгледаме историята за тиквата и Facebook групата.

През 2018 година Facebook за пореден път променя алгоритъма си (нещо, което обича да прави редовно) и решава да се фокусира повече на качеството и взаимодействията с публикациите, а не на количеството им. Хитрият екип на Starbucks веднага сяда да мисли нови стратегии и след много мислене решава да направи фейсбук група с името Leaf Rakers Society, посветена на любовта към есента. Част от правилата за поведение в групата включват да няма негативни коментари към есента, да няма политически или религиозни дебати и разбира се, ако се говори за напитки, те да бъдат от Starbucks. Всичко останало зависи само и единствено от участниците в групата.

Така групата започва своя живот и съвсем скоро бива изпълнена с най-разнообразно съдържание – от декорации за Хелоуин до рецепти и снимки на есенни листа. Но най-важното в тази история е, че самите Starbucks нито веднъж не се обадили в групата. И така е до ден днешен. Историята е кратка, но поуките ѝ са ценни.

Създавайки подобна онлайн среда, компанията извлича няколко ползи:

  • Запазват любовта и вълнението към сезонната си напитка през цялата година.
  • Създават общност, която сама генерира съдържание и поддържа групата жива без да се налага Starbucks да правят каквото и да било.
  • Starbucks не плащат и стотинка за реклама. Самата тема им позволява да поддържат бранда си само чрез активността на потребителите в групата.
  • Клиентите дават постоянна обратна връзка за продуктите на Starbucks, което помага на компанията постоянно да подобрява качеството си.
  • Има голям шанс да ви се е допило Pumpkin Spice Late само докато четете тази статия.

Facebook не спира да правят промени в алгоритмите си и примера, който Starbucks дават с умението си да се адаптират бързо към тези промени, е изключително ценен. Ако и вие имате желанието да създавате подобни идейни маркетингови кампании и обичате есента, запишете се в есенния ни курс по Facebook Marketing, който стартира на 17 ноември. Той е подходящ за всички начинаещи в сферата, както и за тези, които имат начален или среден опит. Грабнете топлите напитки и кандидатствайте сега!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.