Какво можем да научим от Pumpkin Spice Latte и Facebook групата на Starbucks
Ето че есенният сезон настъпи, земята е покрита с многоцветни листа, децата очакват деня на Вси Светии (или Хелоуин за по-лесно), а феновете на Старбъкс тръпнат в очакване на емблематичната сезонна напитка – Pumpkin Spice Latte, или кафе с аромат на тиква. Вероятно се чудите как нещо толкова семпло може да предизвиква толкова силни емоции у клиентите? Вярно, напитката наистина е вкусна, но рецептата за успеха не е само кулинарна, а и маркетинговата и затова ще разгледаме историята за тиквата и Facebook групата.
През 2018 година Facebook за пореден път променя алгоритъма си (нещо, което обича да прави редовно) и решава да се фокусира повече на качеството и взаимодействията с публикациите, а не на количеството им. Хитрият екип на Starbucks веднага сяда да мисли нови стратегии и след много мислене решава да направи фейсбук група с името Leaf Rakers Society, посветена на любовта към есента. Част от правилата за поведение в групата включват да няма негативни коментари към есента, да няма политически или религиозни дебати и разбира се, ако се говори за напитки, те да бъдат от Starbucks. Всичко останало зависи само и единствено от участниците в групата.
Така групата започва своя живот и съвсем скоро бива изпълнена с най-разнообразно съдържание – от декорации за Хелоуин до рецепти и снимки на есенни листа. Но най-важното в тази история е, че самите Starbucks нито веднъж не се обадили в групата. И така е до ден днешен. Историята е кратка, но поуките ѝ са ценни.
Създавайки подобна онлайн среда, компанията извлича няколко ползи:
- Запазват любовта и вълнението към сезонната си напитка през цялата година.
- Създават общност, която сама генерира съдържание и поддържа групата жива без да се налага Starbucks да правят каквото и да било.
- Starbucks не плащат и стотинка за реклама. Самата тема им позволява да поддържат бранда си само чрез активността на потребителите в групата.
- Клиентите дават постоянна обратна връзка за продуктите на Starbucks, което помага на компанията постоянно да подобрява качеството си.
- Има голям шанс да ви се е допило Pumpkin Spice Late само докато четете тази статия.
Facebook не спира да правят промени в алгоритмите си и примера, който Starbucks дават с умението си да се адаптират бързо към тези промени, е изключително ценен. Ако и вие имате желанието да създавате подобни идейни маркетингови кампании и обичате есента, запишете се в есенния ни курс по Facebook Marketing, който стартира на 17 ноември. Той е подходящ за всички начинаещи в сферата, както и за тези, които имат начален или среден опит. Грабнете топлите напитки и кандидатствайте сега!