Каква е разликата между micro и macro конверсии? - SoftUni Digital
Loading...

Каква е разликата между micro и macro конверсии?

avatar Мария Вълчева 3 минути
Каква е разликата между micro и macro конверсии?

Conversion rate optimization практиките са един от водещите начини, по които можеш да оптимизираш сайта си. Това е инструмент за напреднали, а за да развиеш и своите умения в тази посока, не се колебай да станеш част от новото издание на курса Conversion Rate Optimization and Automation.

Много собственици на бизнеси правят грешката да смятат, че конверсии са само продажбите – реализация, която води до финансов резултат. Истината е доста по-различна и в следващите редове ще разгледаме няколко типа конверсии. Ще ги разделим на micro и macro конверсии и ще видим заедно защо е важно е важно да оптимизираш различни типове, а не са за продажби.

Какво са конверсиите?

По своето естество, конверсия (реализация) е всяко действие, предприето от посетителите на сайта ти, което смяташ за критично за него. Това далеч не са само продажбите. Успешни реализации могат да бъдат кликването на определен линк (нещо изключително ценно за афилиейт маркетолози), гледането на видеа, абонирането за нюзлетъри и т.н. Разнообразието от критични действия е голямо, тъй като различните бизнеси имат различни специфични цели пред себе си.

Тези цели могат да бъдат както микро, така и макро цели, а оттам  идва и разделянето на типовете конверсии. И двата типа са важни за процеса по продажба, тъй като могат да ти покажат кои етапи и елементи от кампанията ти работят и кои не. Ако не си наясно с тези моменти, по-трудно ще разбереш къде губиш клиенти.

Източник: Optimizely

Както знаем, винаги е по-добре да оптимизираш съществуващ трафик, вместо да разчиташ на повече трафик. Затова и не бива да подценяваш оптимизирането както за макро, така и за микро конверсии. Но какво точно са те? Нека видим!

Macro конверсии

Както вероятно се досещаш от самото определени „макро“, това са големите цели на маркетинговата ти компания. Електронната търговия разглежда продажбите като макро конверсии. В света на B2B това може да е подписването на договор за корпоративно партньорство. За един фрийлансър макро конверсия е получаването на поръчка за проект и т.н.

Това е бизнес резултат от посещение на сайта ти. Той влияе върху печалбите, финансовите резултати и растежа на бизнеса ти. Макро конверсиите обикновено представляват мащабна цел, която се следи за определяне на успеха на маркетинговата стратегия или дадени кампании. И въпреки че са от критична важност, не бива целият ти фокус да пада върху тях.

Това е така, защото процесът по поръчка, от страна на потребителя, преминава през редица трудни за предсказване етапи, в които някои от потребителите дори ще отпаднат. Ако не обръщаш внимание и на тях, рискуваш да пропуснеш не малко реализации. И точно тук играят роля micro конверсиите.

Micro конверсии

Това са по-малките стъпки, които един потребител прави по пътя си към осъществяване на голяма маркетингова цел на бизнеса. Те ще ти покажат къде в процеса по покупка се намира клиента. Като micro конверсии ще разпознаеш неща като абонирането за нюзлетър, създаването на акаунт, добавяне на продукти в количката или в „Любими“, контакт с консултант и т.н. Подобни моменти могат да ти подскажат дали потребителското пътешествие върви гладко, или на дадена стъпка съществува проблем.

Източник: UserPilot

Например, една страница с форма за абонамент може да получава много трафик, но да не води до абониране за нюзлетър. Чак впоследствие може да откриеш, че има технически проблем със самата форма. Или какво значи липсата на конверсии при много трафик към търговското ти видео? Може би проблем със самото видео или пък счупени линкове, които не успяват да отведат потенциалния клиент стъпка напред.

Именно затова е важно да подбереш ключови етапи, в които могат да бъдат осъществени микро конверсии и да ги наблюдаваш внимателно. Тук роля игра т.нар. tracking и данните, които можеш да извлечеш от своя Google Analytics, където можеш да следиш 99% от конверсиите си, както ще видиш и по време на курса.

Типовете конверсии са много малка част от нещата, с които ще се запознаеш по време на занятията. В края на курса ще умееш не просто да анализираш своя conversion rate, а и да създаваш решения, които да го подобрят. Ще се научиш да боравиш с различни инструменти за автоматизация в маркетинга и не на последно място – ще умееш да подобряваш цялостното представяне на един бизнес онлайн. Запиши се още сега за Conversion Rate Optimization and Automation ето ТУК!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.