Какво са и каква е разликата между micro и macro конверсии?
Conversion rate optimization практиките ти осигуряват водещ начин, по който можеш да оптимизираш сайта си и в частност електронния си магазин. Те са инструмент за напреднали, а за да развиеш и ти своите умения в тази посока, не се колебай да станеш част от изцяло обновеното издание на курса Conversion Rate Optimization and Automation.
Много собственици на бизнеси правят грешката да смятат, че конверсии са само продажбите – реализация, която води до финансов резултат. Истината е доста по-различна и в следващите редове ще разгледаме няколко типа конверсии.
За повече яснота, условно ще ги разделим на micro и macro конверсии. Ще видим заедно защо е важно е важно да оптимизираш различни типове, а не само за продажби, дори и да става дума ексклузивно за електронен магазин. Да започнем обаче от ключовите дефиниции.
Какво са конверсиите?
По своето естество, конверсия (която можеш да срещнеш и като реализация) е всяко действие, предприето от посетителите на сайта ти, което смяташ за критично за бизнеса. Това далеч не са само продажбите. Запомни, че дори в един онлайн магазин, се случва много повече от продажба на стоки.
Какво имам предвид? Успешни реализации могат да бъдат кликването на определен линк (нещо изключително ценно за афилиейт маркетолози например), гледането на видеа, абонирането за нюзлетъри, заявяването на карти за лоялност, включване в различни програми и т.н.
Разнообразието от критични действия е голямо, тъй като различните бизнеси имат различни специфични цели пред себе си. Дори онлайн магазините, макар и с подобен бизнес модел, могат да имат различни цели, включително диктувани и от стоките, които продават.
Тези цели могат да бъдат както микро, така и макро цели, а оттам идва и разделянето на типовете конверсии. И двата типа са важни за процеса по осъществяване на реализации, тъй като могат да ти покажат кои етапи и елементи от кампанията ти работят и кои не.
Ако не си наясно с тези моменти, по-трудно ще разбереш къде губиш клиенти.
Източник: Optimizely
Едно от основните правила в маркетинга е, че винаги е по-добре да оптимизираш съществуващ трафик, вместо да разчиташ на повече трафик. Затова и не бива да подценяваш оптимизирането както за макро, така и за микро конверсии.
А какво точно са те? Нека видим!
Macro конверсии – дефиниция и примери
Както вероятно се досещаш от самото определение „макро“, това са големите цели на маркетинговата ти кампания. Електронната търговия разглежда продажбите като макро конверсии. В света на B2B това може да е подписването на договор за корпоративно партньорство. За един фрийлансър макро конверсия е получаването на поръчка за проект и т.н.
Това е бизнес резултат от посещение на сайта ти. Той влияе върху печалбите, финансовите резултати и растежа на бизнеса.
Макро конверсиите обикновено представляват мащабна цел, която се следи за определяне на успеха на маркетинговата стратегия или дадени кампании. И въпреки че са от критична важност, не бива целият ти фокус да пада върху тях.
Това е така, защото процесът по поръчка, от страна на потребителя, преминава през редица трудни за предсказване етапи, в които някои от потребителите дори ще отпаднат. Ако не обръщаш внимание и на тях, рискуваш да пропуснеш не малко реализации.
И точно тук играят роля micro конверсиите.
Micro конверсии – дефиниция и примери
Това са по-малките стъпки, които един потребител прави по пътя си към осъществяване на голяма комерсиална цел на бизнеса. Те могат да издадат къде в процеса по покупка се намира клиентът.
Като micro конверсии ще срещнеш неща като абонирането за нюзлетър, създаването на акаунт, добавяне на продукти в количката или в „Любими“, контакт с консултант и т.н. Подобни моменти могат да ти подскажат дали потребителското пътешествие върви гладко или на дадена стъпка съществува проблем.
Дали има проблем може да стане пределно ясно, ако клиентите отпадат от процеса по покупка на дадена стъпка.
Източник: UserPilot
Например, една страница с форма за абонамент може да получава много трафик, но да не води до абониране за нюзлетър. Чак впоследствие може да откриеш, че има технически проблем със самата форма.
А какво значи липсата на конверсии при много трафик към търговското ти видео? Може би проблем със самото видео или пък счупени линкове, които не успяват да отведат потенциалния клиент стъпка напред. Трябва да разследваш.
Именно затова е важно да подбереш ключови етапи, в които могат да бъдат осъществени микро конверсии и да ги наблюдаваш внимателно. Тук роля играе т.нар. tracking и историческите данни, с които разполагаш.
Типовете конверсии са много малка част от нещата, с които ще се запознаеш по време на занятията. В края на курса ще умееш не просто да анализираш своя conversion rate, а и да създаваш решения, които да го подобрят.
По време на практическите занятия ще обърнеш внимание на KPI-те и дори UX-а и как може да бъде подобрен за повишаване на конверсиите. Не на последно място, ще работиш по конкретни страници, ще боравиш с инструменти за анализ и т.нар. A/B тестване, а и ще видиш как могат да ти помогнат съвременните AI инструменти.
Ако искаш да започнеш да постигаш по-добри резултати в електронната търговия, курсът е точно за теб. Запиши се за Conversion Rate Optimization and Automation още сега!