"Успях да направя кариерен завой със SoftUni Digital" - среща с Лилия Йовчева, Digital Marketing Strategist & SEO - SoftUni Digital
Loading...

"Успях да направя кариерен завой със SoftUni Digital" - среща с Лилия Йовчева, Digital Marketing Strategist & SEO

avatar Мария Вълчева 5 минути
"Успях да направя кариерен завой със SoftUni Digital" - среща с Лилия Йовчева, Digital Marketing Strategist & SEO

Днес имам удоволствието да те запозная с Лилия Йовчева – тя има богата кариера и дългогодишен опит, когато решава да преследва мечтата си за кариера в дигиталния маркетинг с помощта на SoftUni Digital. Ако и ти мечтаеш за това, не се колебай и кандидатствай за първата по рода си цялостна програма по дигитален маркетинг още днес.

А ето и как протича израстването на Лилия до digital експерт.

Здравей, представи се на читателите!

Здравейте! Казвам се Лилия Йовчева и съм специалист Стратегии за дигитален маркетинг (Digital Marketing Strategist) и SEO. В момента работя в агенция за изработка и хостинг на уебсайтове и дигитален маркетинг AmericanEagle.

Основната цел на моята роля е да помагам на клиентите да постигнат своите цели за развитие на бизнеса си, като изградя правилната стратегия за онлайн присъствие с най-подходящите маркетинг канали. Заедно с моя екип прилагаме стратегията с необходимите маркетинг средства за изпълнение, развиваме кампании за органично и платено съдържание.

Образованието, което ме доведе до уменията за тази роля, е в сферата на медиите, изкуствата и културните изследвания. Имам магистър “Изследвания в областта на културата и изкуствата” от Университета в Брайтън, Великобритания и бакалавър “Медийни изкуства” от Университета в Плимут, Великобритания. През 2021 г. завърших и пълната програма на SoftUni Digital за Дигитален маркетинг, което ми помогна съществено за техническите умения за настоящата позиция.

С какво се занимаваше преди обучението си в SoftUni Digital?

Началото на професионалния ми път започна с работа в сферата на видео продукцията. Основната ми роля беше в компания за видео маркетинг, а отделно работех по творчески проекти за създаване на видео съдържание и танцови проекти.

По-късно се пренасочих към редакторска работа за онлайн новинарски издания в международния отдел на емисиите новини на най-голямата частна медия у нас. Работила съм също така като мениджър проекти и мениджър продукция на аудиокниги за лидера на българския пазар.

Именно последната роля ме вдъхнови да концентрирам усилията си в сферата на дигиталния маркетинг, тъй като работата ми по продукта, който създавахме, беше тясно свързана с неговото маркетиране.

Записах се в SoftUni Digital, защото ми беше лесно да съвместя онлайн курсовете с натовареното си ежедневие.

Как научи за SoftUni Digital и защо избра точно нашите обучения?

В периода преди да взема своето решение за курсовете, се интересувах активно от маркетинг трендове, тактики, стратегии за изграждане на маркетинг присъствие. Редовно намирах ресурси онлайн и в един момент социалните мрежи сами ми предложиха курса на SoftUni Digital. Може да се каже, че вашата дигитална стратегия сработи. ;)

Аз знаех за SoftUni покрай курсовете за програмиране, през които мои приятели бяха преминали. Реших, че това е правилното място да завърша по-цялостна програма, която да ми даде старт за мечтаната кариера.

Кои обучения завърши при нас и кой е най-ценният урок за теб?

Започнах с Marketing Basics, след това изкарах програмата Fundamentals, която покрива основни познания във всички основни канали за дигитален маркетинг – създаване на съдържание, SEO, Performance Marketing, E-mail, Facebook и Instagram, Analytics. Завърших и Advanced курсове за Google Ads и Facebook Ads.

Най-ценният урок във всички направления е винаги да си наясно с целите, които една кампания трябва да постигне от самото начало. Всички усилия трябва да бъдат насочени и да служат за изпълнението на дадена цел. Правилното определение на идеята, аудиторията и целта в началото помага за резултата.

Какво смяташ за обучителния процес?

Обучителният процес помага за усвояване на основите. Практическите задачи са от особена важност и повечето курсове на SoftUni развиват умения за практиката в реалния свят. След завършените курсове е необходимо да се търсят допълнителни източници и да се продължи да се надграждат уменията.

Самата професия дигитален маркетолог изисква човекът да изпитва любопитство и адаптивност към новите технологии и желание да се развива. Курсовете дават тази основа, която да събуди любопитството и интереса към професията.

Какви са впечатленията ти за лекторския състав на SoftUni Digital?

Останах с много позитивни впечатления от лекторския състав. Личеше си, че лекторите врят и кипят в сферата си и умеят да предадат този заряд на курсистите. С някои лектори ми беше по-лесно да усвоявам материала.

В периода, в който аз карах курсовете, бяхме преминали на изцяло дистанционна форма на обучение. Разбирам, че и за тях задачата става по-трудна, когато са изправени пред празна зала, но знаят, че стотици курсисти са избрали курсовете им с различни цели за себе си.

Мисля, че въпреки обстоятелствата, успяха да ни предадат знания, които и днес ползвам в работния си процес.

В каква посока пое, след като започна обучението си в SoftUni Digital?

След завършените курсове успях да направя кариерен завой в своето професионално развитие. От мениджър продукция се пренасочих към ролята на дигитален маркетолог.

В момента ръководя стратегията за дигитален маркетинг на над 20 клиента от различни индустрии и работя с различни канали – SEO, PPC, email и социални мрежи. Разбира се, за спечелването на тази роля ми помогнаха умения и качества, трупани през последните 10 години, не само курсовете, които изкарах.

Но със сигурност курсовете много ми помогнаха да навляза в сферата. Бих казала, че практическите задачи отразяват доста добре уменията, които се изискват от специалистите в съответните канали за дигитален маркетинг.

В Americaneagle.com, която в основата си е компания за създаване на уебсайтове и онлайн платформи, намерих в себе си желание да специализирам в SEO. Бих казала, че по врече на обучението си в SoftUni Digital това ми беше най-трудният курс. Дотогава беше доста далеч от всичко, с което се бях занимавала.

Може би и затова хвърлих най-много усилия да разбера материята. И след завършване на програмата на SoftUni Digital съм отделила най-много време да се запозная с допълнителни ресурси. Това е пътят да започвам да прилагам уменията си все по-успешно.

В последно време виждам създаването на съдържание като основата на моето развитие. Всъщност в това направление намерих най-много допирни точки, когато Жюстин Томс и Василена Вълчанова водеха първите ми курсове.

В момента работя усилено по съвместни проекти между отделите за създаване на съдържание, UX дизайнерите и разбира се, SEO специалистите, за създаване на съдържание, което е полезно за потребителите, оптимизирано е за търсачките и води до конверсии.

Друго направление за моята дейност е повече сътрудничество между всички дигитални канали за стратегическо изграждане на цялостно послание на клиента и разказване на историята на бранда.

Какво ще посъветваш бъдещите курсисти на SoftUni Digital?

Да черпят с пълни шепи споделения опит на лекторите, да задават въпроси и да търсят допълнителни отговори и различни гледни точки!

---

Ако и ти искаш успешно да направиш завой към мечтаната кариера в дигиталния маркетинг, почерпи вдъхновение от Лилия. Направи първите крачки още сега и кандидатствай в цялостната програма по дигитален маркетинг!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.