"Успях да направя кариерен завой със SoftUni Digital" - среща с Лилия Йовчева, Digital Marketing Strategist & SEO
Днес имам удоволствието да те запозная с Лилия Йовчева – тя има богата кариера и дългогодишен опит, когато решава да преследва мечтата си за кариера в дигиталния маркетинг с помощта на SoftUni Digital. Ако и ти мечтаеш за това, не се колебай и кандидатствай за първата по рода си цялостна програма по дигитален маркетинг още днес.
А ето и как протича израстването на Лилия до digital експерт.
Здравей, представи се на читателите!
Здравейте! Казвам се Лилия Йовчева и съм специалист Стратегии за дигитален маркетинг (Digital Marketing Strategist) и SEO. В момента работя в агенция за изработка и хостинг на уебсайтове и дигитален маркетинг AmericanEagle.
Основната цел на моята роля е да помагам на клиентите да постигнат своите цели за развитие на бизнеса си, като изградя правилната стратегия за онлайн присъствие с най-подходящите маркетинг канали. Заедно с моя екип прилагаме стратегията с необходимите маркетинг средства за изпълнение, развиваме кампании за органично и платено съдържание.
Образованието, което ме доведе до уменията за тази роля, е в сферата на медиите, изкуствата и културните изследвания. Имам магистър “Изследвания в областта на културата и изкуствата” от Университета в Брайтън, Великобритания и бакалавър “Медийни изкуства” от Университета в Плимут, Великобритания. През 2021 г. завърших и пълната програма на SoftUni Digital за Дигитален маркетинг, което ми помогна съществено за техническите умения за настоящата позиция.
С какво се занимаваше преди обучението си в SoftUni Digital?
Началото на професионалния ми път започна с работа в сферата на видео продукцията. Основната ми роля беше в компания за видео маркетинг, а отделно работех по творчески проекти за създаване на видео съдържание и танцови проекти.
По-късно се пренасочих към редакторска работа за онлайн новинарски издания в международния отдел на емисиите новини на най-голямата частна медия у нас. Работила съм също така като мениджър проекти и мениджър продукция на аудиокниги за лидера на българския пазар.
Именно последната роля ме вдъхнови да концентрирам усилията си в сферата на дигиталния маркетинг, тъй като работата ми по продукта, който създавахме, беше тясно свързана с неговото маркетиране.
Записах се в SoftUni Digital, защото ми беше лесно да съвместя онлайн курсовете с натовареното си ежедневие.
Как научи за SoftUni Digital и защо избра точно нашите обучения?
В периода преди да взема своето решение за курсовете, се интересувах активно от маркетинг трендове, тактики, стратегии за изграждане на маркетинг присъствие. Редовно намирах ресурси онлайн и в един момент социалните мрежи сами ми предложиха курса на SoftUni Digital. Може да се каже, че вашата дигитална стратегия сработи. ;)
Аз знаех за SoftUni покрай курсовете за програмиране, през които мои приятели бяха преминали. Реших, че това е правилното място да завърша по-цялостна програма, която да ми даде старт за мечтаната кариера.
Кои обучения завърши при нас и кой е най-ценният урок за теб?
Започнах с Marketing Basics, след това изкарах програмата Fundamentals, която покрива основни познания във всички основни канали за дигитален маркетинг – създаване на съдържание, SEO, Performance Marketing, E-mail, Facebook и Instagram, Analytics. Завърших и Advanced курсове за Google Ads и Facebook Ads.
Най-ценният урок във всички направления е винаги да си наясно с целите, които една кампания трябва да постигне от самото начало. Всички усилия трябва да бъдат насочени и да служат за изпълнението на дадена цел. Правилното определение на идеята, аудиторията и целта в началото помага за резултата.
Какво смяташ за обучителния процес?
Обучителният процес помага за усвояване на основите. Практическите задачи са от особена важност и повечето курсове на SoftUni развиват умения за практиката в реалния свят. След завършените курсове е необходимо да се търсят допълнителни източници и да се продължи да се надграждат уменията.
Самата професия дигитален маркетолог изисква човекът да изпитва любопитство и адаптивност към новите технологии и желание да се развива. Курсовете дават тази основа, която да събуди любопитството и интереса към професията.
Какви са впечатленията ти за лекторския състав на SoftUni Digital?
Останах с много позитивни впечатления от лекторския състав. Личеше си, че лекторите врят и кипят в сферата си и умеят да предадат този заряд на курсистите. С някои лектори ми беше по-лесно да усвоявам материала.
В периода, в който аз карах курсовете, бяхме преминали на изцяло дистанционна форма на обучение. Разбирам, че и за тях задачата става по-трудна, когато са изправени пред празна зала, но знаят, че стотици курсисти са избрали курсовете им с различни цели за себе си.
Мисля, че въпреки обстоятелствата, успяха да ни предадат знания, които и днес ползвам в работния си процес.
В каква посока пое, след като започна обучението си в SoftUni Digital?
След завършените курсове успях да направя кариерен завой в своето професионално развитие. От мениджър продукция се пренасочих към ролята на дигитален маркетолог.
В момента ръководя стратегията за дигитален маркетинг на над 20 клиента от различни индустрии и работя с различни канали – SEO, PPC, email и социални мрежи. Разбира се, за спечелването на тази роля ми помогнаха умения и качества, трупани през последните 10 години, не само курсовете, които изкарах.
Но със сигурност курсовете много ми помогнаха да навляза в сферата. Бих казала, че практическите задачи отразяват доста добре уменията, които се изискват от специалистите в съответните канали за дигитален маркетинг.
В Americaneagle.com, която в основата си е компания за създаване на уебсайтове и онлайн платформи, намерих в себе си желание да специализирам в SEO. Бих казала, че по врече на обучението си в SoftUni Digital това ми беше най-трудният курс. Дотогава беше доста далеч от всичко, с което се бях занимавала.
Може би и затова хвърлих най-много усилия да разбера материята. И след завършване на програмата на SoftUni Digital съм отделила най-много време да се запозная с допълнителни ресурси. Това е пътят да започвам да прилагам уменията си все по-успешно.
В последно време виждам създаването на съдържание като основата на моето развитие. Всъщност в това направление намерих най-много допирни точки, когато Жюстин Томс и Василена Вълчанова водеха първите ми курсове.
В момента работя усилено по съвместни проекти между отделите за създаване на съдържание, UX дизайнерите и разбира се, SEO специалистите, за създаване на съдържание, което е полезно за потребителите, оптимизирано е за търсачките и води до конверсии.
Друго направление за моята дейност е повече сътрудничество между всички дигитални канали за стратегическо изграждане на цялостно послание на клиента и разказване на историята на бранда.
Какво ще посъветваш бъдещите курсисти на SoftUni Digital?
Да черпят с пълни шепи споделения опит на лекторите, да задават въпроси и да търсят допълнителни отговори и различни гледни точки!
---
Ако и ти искаш успешно да направиш завой към мечтаната кариера в дигиталния маркетинг, почерпи вдъхновение от Лилия. Направи първите крачки още сега и кандидатствай в цялостната програма по дигитален маркетинг!