Лекторите на SoftUni Digital: Симона Попова - SoftUni Digital
Loading...

Лекторите на SoftUni Digital: Симона Попова

avatar Румен Янев 4 минути
Лекторите на SoftUni Digital: Симона Попова

Симона Попова е следващият лектор, с който ще ви запознаем от цялостната програма на SoftUni Digital. Тя се занимава с дигитален маркетинг от 9 години. Съосновател е на агенцията за дигитален маркетинг и уеб дизайн Стартъп Мастърс. Има голям опит с международни кампании и разрастване на бизнеси по целия свят. Заедно с екипа й в Стартъп Мастърс работят по проекти, които изискват цялостно планиране и дигитална бизнес стратегия, автоматизации и интересни маркетингови решения, от които е натрупала доста опит и полезни практики.

Защо дигиталният път е един от най-перспективните, който можем да изберем?

Най-вече защото улеснява работата, предоставя по-прецизно таргетиране и по-подробен анализ на постигнатите резултати. Дигиталните инструменти позволяват много добро оптимизиране на разходите за реклама и информация, за това кои канали или конкретни кампании са донесли най-много печалба, за да можем да насочим повече бюджет там и съответно да намалим  разходите за не толкова ефективни кампании.


Съвременните дигитални инструменти дават възможност на новостартирали бизнеси бързо и прецизно да навлязат в пазари, където има “големи играчи” и въпреки това да вземат своето парче от пая като използват различни стратегии и трикове с малък бюджет и конкурентни предимства на продукта/услугата си.

Какво накара теб лично да поемеш в дигиталната посока?

Исках сама да определям пътя на развитието си, в каква посока вървя и колко бързо се движа.

Сподели с нас свой вдъхновяващ проект в малко повече детайли, за да разберем на какво бихме могли да сме способни, след като приключим обучението си в цялостната програма?

Проектът с един от нашите клиенти DreamCatchers Hair Extensions е много интересен пример как с използването на съвременните дигитални инструменти може един сравнително добре позициониран бизнес (но управляван по традиционните, остарели методи) да се дигитализира максимално. С усилената работа на целия ни екип  в продължение на няколко месеца успяхме да дигитализираме и автоматизираме над 80% от процесите и продажбите на DreamCatchers да стават директно онлайн и напълно автоматично. Това беше изключително полезно за тях, понеже не само увеличи оборота им, а до голяма степен помогна на компанията да премине “сравнително леко” през тежкия за всички период на пандемията и да задържи своите клиенти, като благодарение на онлайн портала за обучения, който създадохме за тях, заедно с автоматизирана комуникация по имейл и СМС и ангажираност в социалните мрежи на бранда с клиентите. Тук можете да прочетете по-подробна информация за работата ни с тях.

Защо избра да преподаваш, какво те вдъхновява в този процес?

След дългогодишна усилена работа с няколко маркетинг екипа изградени почти от нулата от мен и работата ми с много хора искащи да се занимават с маркетинг реших, че с преподаване на курсове ще мога да помогна по-бързо на повече хора да започнат да се занимават с дигитален маркетинг.  Искам да споделя придобития през годините опит и грешките, които съм допускала, за да може хората, които ги знаят да научат нещо от опита ми и да не допускат част от грешките, които съм допускала аз като младши маркетолог.

Защо избра да бъдеш част от лекторския състав в програмата на SoftUni Digital? Каква е перспективата, която виждаш в нея като преподавател?

Моят брат и колега Димитър Савов е част то екипа на Softuni Digital вече дълги години и донякъде първоначалното ми вдъхновение и желание дойде гледайки неговите лекции. Сега след два успешни курса по имейл маркетинг нямам търпение да подготвя следващия курс или някой допълнителен модул за напреднали.

Какво ще можем ние, след като завършим обучението си, какви врати биха могли да се отворят пред нас?

Имейл маркетингът е един от най-евтините инструменти, а в същото време води до едни от най-добрите резултати в цялостната стратегия и маркетинг на един бизнес. В курса ще научите как да започнете да събирате ваша база данни (имейли на потребители, клиенти и тн), как да настроите, напишете и изпратите имейл до вашите потребители, как да сегментирате аудиторията си по важни за вас критерии и как да автоматизирате част от имейлите си. Както споменах по-горе при проекта с клиента DreamCatchers имейл маркетингът беше главен канал за дигитализиране на бизнеса, за увеличаване на оборота и да поддържане ангажираността на клиентите. Това до голяма степен ни гарантира работата с този клиент вече 3-та година.

Ако трябва да отправиш 1 съвет към бъдещите дигитални нинджи, вдъхновен от твоя личен опит, какъв би бил той?

Научете всички дигитални инструменти (поне начални умения) и търсете клиенти, при които ще можете да упражните всички дигитални канали. След като работите по няколко реални кампании ще можете да изберете коя най-много ви харесва и да специализирате в нея. Повечето начинаещи маркетолози искат да специализират в социалните мрежи (Facebook, Instagram, Tik Tok) но не винаги това ще е основният канал за всеки клиент и бизнеса му, за това трябва да имате понятие и опит с всички платформи, за да можете да работите с всеки клиент или по-лесно да си намерите работа в някоя агенция. Успех :-)


---


Не се колебайте да станете част от развиващия се дигитален свят с цялостната програма на SoftUni Digital. Побързайте да кандидатствате сега!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.