Лекторите на SoftUni Digital. Запознайте се с Петър Хаджиколев - SoftUni Digital
Loading...

Лекторите на SoftUni Digital. Запознайте се с Петър Хаджиколев

avatar Румен Янев 5 минути
Лекторите на SoftUni Digital. Запознайте се с Петър Хаджиколев

В следващият месец ще ви запознаваме с лекторите от цялостната програма на SoftUni Digital. Поредицата започва с Петър Хаджиколев, част от звездното трио, което ще ви потопи във Facebook маркетинга. През годините той трупа опит в създаването на съдържание, както в сферата на журналистиката в издания като вестник СЕГА и сайта Ureport, така и в корпоративния PR като част от екипа на Webit. В момента Петър е маркетинг експерт в екипа на 1ForFit, като отговаря за бюджета и управлението на рекламни кампании във Facebook, Instagram и Pinterest. 1ForFit е единственият SMB партньор на Facebook за България.

Защо според теб дигитализацията е един от най-перспективните пътища, които можем да изберем?

Дигитализацията е естественият път на развитието на човешката комуникация. Това е процес, който тотално променя начина, по който виждаме света и разбира се носи със себе си както предимства, така и недостатъци. Вярвам, че дигиталната трансформация във всеки сектор е нещо неизбежно. Така че единственият реален избор пред нас е дали да бъдем подготвени, или не. Със сигурност по-добрият вариант е да не спираме да се интересуваме от новите тенденции и да учим за това, което предстои.

Какво те накара да поемеш в дигиталната посока?

Опитът ми в журналистиката. Прекарах кратък стаж в един от малкото смислени български вестници и въпреки досега с невероятни специалисти, осъзнах колко далеч от съвременната реалност е аналоговото предаване на информация. Динамиката на съвременното ежедневие е тотално различна и е безкрайно трудно да продадеш на крайния потребител събития, които са се случили вчера. Това ме накара да започна онлайн медия заедно с група приятели, както и да запиша магистратура по маркетинг и да се насоча към измеренията му в социалните мрежи.

Сподели с нас свой вдъхновяващ проект в малко повече детайли, за да разберем на какво бихме могли да сме способни, след като приключим обучението си в цялостната програма?

По време на лекциите от курсовете Facebook Marketing Fundamentals и Advanced успяхме да разкажем много за работата ни в 1FORFIT, затова ще дам различен пример от опита си през годините.


Едно от най-сериозните ми професионални постижения е участието в организацията и комуникирането на няколко поредни издания на едно от най-големите събития за дигитални технологии и иновации - Webit.Festival. Провеждането на форум с над 15 000 гости от цял свят в центъра на София е огромно предизвикателство, което води след себе си до огромни ползи за цялата страна и я представя като международен хъб за бизнес, наука и сътрудничество. Като част от екипа на Webit, моята работа беше свързана с изграждането на цялостната комуникационна стратегия на събитието както в медии, така и в социални мрежи. Водих комуникацията с всички медийни партньори, както и с десетките журналисти, които пристигнаха в София, за да отразят събитието. Освен това, имах възможност да ръководя екипи от прекрасни млади хора, които помогнаха да отразим всяко от 12-те микро събития в рамките на Webit на живо във Facebook, Twitter, Instagram и Snapchat.


Това видео резюме може да ви помогне да се ориентирате за мащабите на едно от малкото събития, което ни помага да разберем какъв ще бъде светът ни в следващите 5-10 години:


Защо избра да преподаваш, какво те вдъхновява в този процес?

Винаги съм имал интерес към преподаването, тъй като то е много важна част от семейството ми и в ранните си години съм имал прекрасен личен пример за това какво значи да бъдеш учител и педагог. Баба ми беше директор на училище и се занимаваше с преподаване на природни науки. Майка ми е логопед с над 40 години опит в работа с деца и младежи със специални потребности, а вуйчо ми е сред най-стойностните преподаватели по емпирични социологически изследвания и маркетингови изследвания в Софийския университет и споделя безценен практически опит със студентите.


Тръгването по този път е напълно естествено и за радост 1FORFIT и SoftUni ми дадоха възможността да опитам.

Защо избра да бъдеш част от лекторския състав в програмата на SoftUni Digital? Каква е перспективата, която виждаш в нея като преподавател?

По-правилно е да кажа, че бях избран за тази работа. След като Денислав и Велизар споделиха на маркетинговия ни екип, че ще се включим в програмата на SoftUni като партньори и ще водим курсовете по Facebook Marketing ме попитаха дали имам желание да участвам в подготвянето на презентациите. Когато видяха, че проявявам интерес и желание, ме включиха като лектор - в началото в лекциите, свързани с копирайтинг, а след това и в по-голяма част от курса.


Със сигурност това е страхотна възможност в професионален план, защото участието в такива курсове ме стимулира да уча все повече за платформата, която използвам ежедневно работата си (Facebook). Отговарянето на десетки въпроси по време на всяка лекция налага на всеки преподавател да гони определен стандарт и да не спира да търси нова информация и да е в крак с промените, които се случват почти ежедневно.

Какво ще можем ние, след като завършим обучението си, какви врати биха могли да се отворят пред нас?

Всеки, който завърши цялостната програма и премине през Fundamentals и Advanced курсовете ще има всички необходими инструменти, за да създаде Facebook идентичност на своята дейност, или да рекламира успешно чужда такава. Двата модула се допълват и макар на моменти да изглежда, че информацията се предава твърде плавно, всичко това помага на курсистите да разберат в детайл как функционира Facebook и как да използваме възможностите му, за да направим най-полезното за бизнеса си според неговите потребности. Възможностите на онлайн рекламата са огромни и ние в 1FORFIT сме добър пример за това как средно голяма компания с офиси в София и Русе може да развива дигитален бизнес в глобален мащаб.

Ако трябва да отправиш един съвет към бъдещите дигитални маркетолози, вдъхновен от твоя личен опит, какъв би бил той?

Винаги бих дал съвета, който получих от вуйчо си преди да започна да уча социология и маркетинг. Не спирайте да бъдете любопитни! Професията, с която се захващате е безкрайно динамична, така че не можете да очаквате, че натрупаните днес знания ще ви бъдат достатъчни утре. Решението е да не спирате да търсите информация за последните тенденции в обществен, пазарен и рекламен план.

Не се колебайте да станете част от развиващия се дигитален свят с цялостната програма на SoftUni Digital. Побързайте да кандидатствате сега!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.