Лекторите на SoftUni Digital: Богдан Богомилов
Продължаваме със следващия лектор в състава на SoftUni Digital - Богдан Богомилов. Той се занимава с Дигитален маркетинг от 8 години. Натрупал е богат опит като PPC и медия планьор в Interactive Share, Huts JWT и Digital ID. Работил е за клиенти като Nestlé, The Coca-Cola Company, Profi Credit, Reckitt Benckiser, Porsche Group и др., през което време е планирал и управлявал рекламни бюджети за около 10+ милиона лв. Преди време минава от „страната на клиента“ и се занимава с E-Commerce на 18 централно и западноевропейски пазари за българска компания. Обича ниските CPC-та и високият Conversion Rate.
Какво мислиш за трансформацията на човечеството от традиционни към дигитални инструменти и защо това е най-перспективният път, който можем да изберем?
Дигиталните инструменти ни дават възможност да улесним, организираме и автоматизираме процесите на работното ни място. Нещо повече, откакто се намираме в „извънредна пандемична обстановка“, те се оказаха единствена възможност за провеждане на работни срещи, организиране и проследяване на изпълнението на задачи, провеждане на учебни занимания и много други. Знам, че все още има, но ми е трудно да си представя успешна компания, която ползва никакви или много малко дигитални платформи като: Dropbox, Zapier, Slack, TeamWork, HubSport, Google Calendar, Google Drive, Zoom и мн. др.
Какво накара теб лично да поемеш в дигиталната посока?
Към дигиталния маркетинг ме насочи неговата измеримост. В Интернет може да бъде измерено всяко нещо като например: колко пъти е била показвана дадена реклама, колко клика е генерирала, колко време е стоял потребителят на сайта, колко страници е разгледал, дали е скролнал до най-долу (ако сайтът е по-дълъг), дали е с сложил в кошницата, но е напуснал без да си купи, на коя стъпка е отпаднал и т.н. Можете да видите съотношението приход - разход на ниво рекламен канал, конкретна кампания, кл. думи, реклама и мн. други. Въз основа на това, може да вземете информирано решение за това кое работи и кое – не, и да направите нужните промени в реално време, което да доведе до още по-добри резултати.
Сподели с нас свой вдъхновяващ проект в малко повече детайли, за да разберем на какво бихме могли да сме способни, след като приключим обучението си в цялостната програма?
Много са проектите по които съм работил, но може би най-интересният бе за Coral Luxury Car Hire – компания, която дава под наем луксозни марки автомобили, наемът на които струва от 300 до 25К евро на ден в 37 популярни туристически дестинации от 12 европейски държави и Обединените арабски емирства. Направихме глобална кампания, таргетирана към англоговорещи, които търсят да наемат конкретния модел автомобил в конкретния град. Резултатът беше – 16.23% Conv. Rate, или 16% от всички кликнали на рекламата са направили запитване за наем на автомобил. В курса Google Ads съм споделил малко по-подробно Case Study от този и други, проекти, които съм управлявал.
Защо избра да преподаваш, какво те вдъхновява в този процес?
Не съм го търсил специално, както повечето хубави неща се получи от само себе си. Преди да започна в Google Ads в SoftUni бях водил няколко по-малки курса и фирмени обучения, но не бях имал амбицията да се занимавам с преподаване. Вдъхновява ме удовлетворението, когато видиш лицата на запалените студенти и техният ентусиазъм, с който подхождат към задачките 😊.
Защо избра да бъдеш част от лекторския състав в програмата на SoftUni Digital? Каква е перспективата, която виждаш в нея като преподавател?
Изобщо не съм разсъждавал по въпроса – когато ме поканихте просто приех, защото винаги съм харесвал SoftUni и съм имал възможността да проследя развитието на няколко от успешните през годините курсисти, а то е повече от впечатляващо 😊 За момента мисля за предстоящия курс по Google Ads. Надявам се в бъдеще да имаме възможност съвместно да направим и други курсове и студентите да бъдат все така ентусиазирани и доволни 😉
Какво ще можем ние, след като завършим обучението си, какви врати биха могли да се отворят пред нас?
SoftUni е изключително добра основа за бъдещи Digital Marketing специалисти, поднесена от експерти с голям практически опит. След приключване на цялостната програма, студентите ще могат лесно да се ориентират към кое направление на Digital искат да се насочат и с малко усилия без проблем ще могат да започнат професионалното си развитие в желаната посока.
Ако трябва да отправиш 1 съвет към бъдещите дигитални нинджи, вдъхновен от твоя личен опит, какъв би бил той?
Четете, тествайте и експериментирайте. Не се ограничавайте! Бъдете любопитни и периодично подобрявайте знанията си, тъй като непрекъснато излизат нови неща. Успех! 😊
---
Не се колебайте да станете част от развиващия се дигитален свят с цялостната програма на SoftUni Digital. Побързайте да кандидатствате сега!