"Онлайн маркетингът е поле на равни мнения – за да сме успешни в него, трябва наистина да се вслушваме в своята аудитория!" - SoftUni Digital
Loading...

"Онлайн маркетингът е поле на равни мнения – за да сме успешни в него, трябва наистина да се вслушваме в своята аудитория!"

avatar Соня Аврамова 3 минути
"Онлайн маркетингът е поле на равни мнения – за да сме успешни в него, трябва наистина да се вслушваме в своята аудитория!"

Василена Вълчанова е специалист по маркетинг и комуникации с над 10-годишен опит. Работила е с клиенти като BMW, LG Electronics, DELL, ASUS, Razer. Реализирала е комуникационни кампании и е разработвала маркетинг стратегии за марки в различни индустрии , включително енергетика, фармация, технологии, електронна търговия. От 2006 г. води блога за маркетинг и комуникации “Васи ли?!” А с content marketing се занимава от 7 години. Живее на кръстопът между любовта към театъра, интереса към науката, любопитството към технологиите и убеждението, че маркетингът сближава марките и техните аудитории. Какво сподели Васи за дигиталния маркетинг, може да прочетете от следващите редове.

От колко време всъщност се занимаваш в областта на дигиталния маркетинг и как се зароди страстта ти в тази сфера?

Моята кариера е добър пример за това как понякога се оказваме далеч от началната си позиция, просто следвайки всяка следваща стъпка от пътя. През първите години от кариерата си бях фокусирана на връзки с обществеността и събитиен мениджмънт. Създадох блога си като хоби. С времето дигиталният маркетинг започна да се превръща в нещо все по-голямо и благодарение на блога си имах личен опит и наблюдения от онлайн средата. Започнах с поддържане на страници във Facebook, което се превърна в маркетинг чрез съдържание. Дигиталният маркетинг е интересен за мен повече от всяка друга маркетинг-дисциплина, защото потребителите имат активен глас в комуникацията с марката и така създаваме истински двупосочен диалог.

До каква степен онлайн маркетингът е по-ефективен от офлайн маркетинга?

Ефективността има много измерения и в маркетинга винаги зависи за каква аудитория и за какъв продукт говорим. Но онлайн комуникацията винаги може да е полезна, защото показва точно от какво се интересуват потребителите. Онлайн маркетингът е поле на равни мнения – за да сме успешни в него, трябва наистина да се вслушваме в аудиторията, а от това имат полза всички.

Какви са границите на онлайн маркетинга? Има ли такива?

Границите на онлайн маркетинга са сериозни. Ограничени сме от нови, много по-абстрактни неща като креативност и амбиция за вложено време. И тъй като тези елементи са много по-трудно измерими от стандартен бюджет, често маркетолозите стигат до задънени улици. Най-сериозно ограничени са тези, които не познават добре аудиторията си или нейните нужди, както и онези, които не могат да измерят резултатите от своите усилия. Добрата новина тук обаче е, че маркетинг бюджет не се печели просто така, но познания за добрите практики могат да се трупат постоянно.

Как следиш за новите трендове и ъпдейти в сферата на дигиталния маркетинг?

Преди време, когато създавах нюзлетъра на моя блог, пресметнах, че на седмица чета над 180 статии за дигитален бизнес. Отделно към това може да прибавим и поне 4-6 часа слушане на маркетинг подкасти. Дигиталният маркетинг се променя постоянно. Нито един от каналите и много малко от тактиките, които използваме днес, съществуваха, когато бях в университета преди 10 години. Затова дигиталните маркетолози постоянно се борят да останат над повърхността на информационния потоп.

Каква е твоята асоциация, когато чуеш думата дигитален маркетинг?

За мен дигиталният маркетинг е връзка. Понякога тя се поддържа трудно, понякога имаш усещането, че половинката ти не те разбира или ти се сърди, без да знаеш защо. Но рано или късно, ако задаваш правилните въпроси и се стараеш да носиш полза, стигаш до „и заживели щастливо“! 

Можеш ли да опишеш с няколко думи идеалната дигитална нинджа?

Идеалната дигитална нинджа смесва традиционните комуникационни знания с най-новите дигитални тактики. Знае кой е Дейвид Огилви, но следи и Гари Вейнерчък. Регулярно зарежда запасите си с креативност като следи най-добрите в индустрията. Знае, че дигиталната среда е инструмент, а крайната цел са хората отвъд

Какви препоръки и насоки би дал за хората, които тепърва поемат по този път?

Да следят регулярно новостите и да отделят внимание, за да разберат клиентите си. Маркетолозите са клиенти в собствения си живот, но щом отидат на работа, понякога мислят само за бизнес и почти спират да бъдат хора. Не попадайте в този капан!

Каква стойност ще предостави цялостната програма на SoftUni Digital?

Това е място, в което получаваш практически знания. Чутото в лекция днес, можеш да приложиш още утре и да видиш как ще сработи. Истината е, че в маркетинга никой няма всички отговори, но ние ще ви научим да си задавате правилните въпроси


Получете и вие умения, които да приложите веднага на практика като КАНДИДАТСТВАТЕ в Първата цялостна програма по дигитален маркетинг в България от ТУК.
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.