Кои са основните аспекти на дигиталния маркетинг? - SoftUni Digital
Loading...

Кои са основните аспекти на дигиталния маркетинг?

avatar Георги Кацаров 2 минути
Кои са основните аспекти на дигиталния маркетинг?

Основите на дигиталния маркетинг са по-различни от тези на традиционния маркетинг, най-вече защото дигиталният маркетинг борави с други инструменти. За да бъдете ефективни в дигиталния маркетинг вие трябва да сте запознати с похватите, върху които се базира дигиталният маркетинг: уебсайтове, кликаеми реклами, реклами в социални медии, оптимизация за търсене и още много други.

Най-популярните аспекти (което съвсем не изчерпва всички важни аспекти) на дигиталният маркетинг включват оптимизация на търсачките, създаване на различни типове съдържание, което да представи съответния бранд, събиране и обработка на всички данни, които могат да ви дадат информация за потребителските предпочитания, както и реклама през различни платформи – търсачки, социални мрежи, e-mail и още множество други. Нека обаче прегледаме до тук изборените.

Search Engine Optimization (SEO)

Първото нещо, което трябва да имате в предвид, когато започвате да се занимавате с дигитален маркетинг, е че съдържанието, което публикувате онлайн трябва да се оптимизира така, че търсачките (като Google) да го индексират по-добре и по-този начин то да става достъпно за повече хора. Основната цел на всеки SEO експерт е да намери най-ефективните ключови думи според типа на аудиторията, към която се прицелвате, след което да разработите съдържание, което да е съобразено с тези ключови думи.

Content Marketing

След като създадете SEO-съобразеното съдържание, време е да го пуснете онлайн. Content marketing-ът се фокусира върху стратегическия подход, чрез който вие избирате определена онлайн аудитория от хора, като редовно им поднасяте консистентно, релевантно към техните интереси съдържание. За целта можете да използвате различни видове медия – видео блогове (т.нар. „влогове“), подкастове (аудиозаписи), блог-статии или ежедневни новости посредством директен e-mail маркетинг, който да пренасочва хората към привлекателната landing страница на вашия сайт. Най-важното при Content marketing-ът е да изберете правилната аудитория, към която ще насочите своята кампания.

Платени онлайн реклами

И така стигаме до „платената“ страна на дигиталния маркетинг, която не е задължително, но все пак трябва да сте наясно с нея и възможностите, които тя ви предоставя. Платформи като Google AdWords ви позволяват да достигнете големи групи от хора много бързо, и като цяло доста по-бързо отколкото бихте могли с традиционните маркетинг подходи. Преди обаче да се решите на такава стъпка, трябва да сте наясно какви биха били ползите за вас, от възприемането на такава стратегия.

Социалните мрежи

Днес всички хора са в социалните мрежи, така че това е най-логичното място, на което можете да намерите събрани огромни количества хора, от търсена от вас аудитория. Съответно това превръща социалните мрежи в страхотна среда за маркетинг кампании от различен тип и калибър – според вашите нужди и цели. Социалните мрежи са най-доброто място, където при вложени постоянство и креативност от ваша страна, възможно най-бързо да изградите разпознаваема брандова идентичност.

За да придобиете най-добра представа за основите на дигиталния маркетинг, сме подготвили безплатния курс по "Marketing Fundamentals - септември 2018". Това е най-добрата възможност за вас, да навлезете в света на дигиталния маркетинг. Не я пропускайте!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.