4 типа имейли, които подсилват бизнеса - SoftUni Digital
Loading...

4 типа имейли, които подсилват бизнеса

avatar Мария Вълчева 3 минути
4 типа имейли, които подсилват бизнеса

Приходите от имейл маркетинг за 2023 година се изчисляват на над $10 милиарда, а до 2027 година се очаква да достигнат почти $18 милиарда. Курсът Email Marketing - ноември 2023 ще ти помогне да научиш повече за канала, така че и ти да започнеш да генерираш приходи чрез него и да се възползваш от възвръщаемостта на канала поне толкова успешно, колкото и конкуренцията ти.

Защо това продължава да бъде един от най-печелившите канали, особено когато говорим за онлайн търговия? На първо място, ако първоначалната инвестиция в имейл маркетинг е изключително ниска. Можеш дори да използваш безплатната версия на инструментите за имейл маркетинг, което е от голяма полза за малки бизнеси с малка потребителска база.

Освен това, за разлика от платените реклами, които често се натрапват в стремежа си да привлекат вниманието ни онлайн, потребителите дават имейла си доброволно. С други думи, това е канал за комуникация с позволителен характер и можем да допуснем, че хората са чувствително по-ангажирани, щом са абонати. Това обяснява и значителните приходи, които каналът е способен да генерира.

Източник: Statista

Тези приходи обаче не се постигат само защото става дума за имейл маркетинг. Основно значение имат типовете имейли, които можеш да изпращаш през този канал за комуникация. Те ти позволяват да таргетираш различни потребителски сегменти на различен етап от тяхното пътешествие, така че да ги придвижиш по-близо към следващия етап от фунията, съответно и към конверсия.

В курса ще се научиш да създаваш ефективно визуално и текстово съдържание за имейлите си, да ги оформяш чисто технически в платформа за имейл маркетинг, както и да сегментираш аудиторията си. А в следващите редове ще те запозная и с основните типове имейли, от които трябва да се интересуваш:

1. Промоционални имейли

Всички, които някога сме си поръчвали стока от онлайн магазин, вероятно получаваме такива. Те насочват вниманието ни към специфични промоции и промоционални кампании. Ако става дума за услуги, а не продукти, промоционалните имейли могат да приканват към записване за уебинар, присъствие на събитие и други.

Подобни имейли имат много ясен, промоционален CTA (call-to-action), който въплъщава действието, което искаш потребителят да извърши – от посещаването на определена страница до използването на приложен в имейла код за отстъпка.

2. Информационни

Това са т.нар. newsletter кампании, в които можеш да споделиш дадена информация, която би донесла стойност на аудиторията ти. Тази информация може да касае бизнеса, продуктите или услугите ти, съвети, case study-та и всякакво съдържание, което може да е полезно за получателите и им носи стойност.

Източник: Wix

Този тип кампании не призовават директно към покупка, но пък изграждат устойчиви взаимоотношения между бизнеса и аудиторията му посредством допълнителната стойност. Newsletter-ите са идеален инструмент да поддържаш жива комуникацията с аудиторията, особено ако няма промоции, от които искаш да ги мотивираш да се възползват.

3. Транзакционни имейли

Този тип имейли обхващат всички известия, които потребителите получават, когато предприемат дадено действие. Типични примери за това са Welcome имейлите при регистрация или абониране и имейлите с благодарности и потвърждения за поръчка. Те са форма на непосредствена обратна връзка, която потвърждава на потребителя, че е постигнал това, което е опитал да направи на сайта – било то да се абонира, регистрира, да свали файл, да завърши поръчка и т.н.

Тези имейли са задължителни за бизнеса ти, особено ако продаваш продукти онлайн. Те са способ за повишаване на доверието между марката и потребителя.

4. Retention имейли

Целта на този тип имейли е да ангажират потребителите, така че да предотвратим отпадането им. Основната причина за създаването на подобен тип имейли е фактът, че е много по-евтино да задържиш съществуващи потребители, отколкото да придобиеш нови, които да компенсират за отпадналите. Това е и основен похват за намаляване на т.нар. customer acquisition costs или разходи по придобиването на потребители.

Източник: Campaign Monitor

Чрез retention имейлите можеш да останеш в съзнанието на потребителите, както и да повишиш потребителското удовлетворение. Примери за такъв тип отново са Welcome поредиците, имейли за напомняне, че потребителите са изоставили количката си (Cart Abandonment имейли) или процеса по поръчка (Checkout Abandonment), известия за намаляващи наличности за продукти, добавени в любими, препоръки, базирани на историята на поръчки, и т.н.

Какъв тип имейл ще избереш и какво точно да е съдържанието му зависи от бизнес целите, които искаш да постигнеш с кампанията. В предстоящия курс те очакват тънкости и съвети за създаването на работещи имейл кампании с различна цел, както и цялостен поглед върху областта на имейл маркетинга. Ако искаш да развиеш точно тези умения, не се колебай и се запиши за курса Email Marketing - ноември 2023 още днес. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.