Няколко малко известни факти за Google Analytics
Светът на дигиталния маркетинг еволюира постоянно. Ежедневно излизат нови технологии и инструменти, които целят да направят маркетинга по-добър, по-достигащ, по-информативен, както за тези, които търсят, така и за тези, които предлагат дадена стока или услуга. С времето обаче някои технологии и инструменти се доказаха като надеждни и винаги актуални спрямо изменящата се среда. Най-добрият пример за този тип технологии е Google Analytics.
Успехът на коя да е дигитална маркетингова кампания зависи най-вече от това ефективно да се проследят всички канали, да се анализира ефекта от осъществената реклама. Google Analytics осигурява перфектното решение за това, като проследява кампаниите ви в невероятни детайли и ви помага да ги персонализирате, за да може да подобрите тяхната популярност, техния успех. И докато този инструмент е широко използван и популярен има няколко факта за него, които не са толкова популярни.
1. Google Analytics „говори“ 40 езика
След „езиковия“ ъпдейт през 2009-та година, сега можете да преглеждате докладите от Google Analytics на 40 различни езика, включително иврит, арабски, урду или турски. Това превръща Google Analytics в инструмент, приложим навсякъде по света, във всяка една държава. Това също така обяснява защо по земното кълбо Google Analytics има над 200 сертифицирани партньори, които имат официално одобрение от Google и са оторизирани да поддържат други бизнеси по отношение на тяхната работа с Google Analytics. .
2. Информация, която идентифицира потребителите е винаги частна.
Въпреки, че целия характер на услугата привидно е насочен към разкриването на информация, отколкото в нейното предпазване, Google Analytics не предоставя информация, която може да идентифицира потребителите. Това включва информация като IP адреси и други, като по този начин компанията защитава личното пространство на потребителите. .
3. Google Analytics все пак е забранена в някои държави
Прочетохте правилно! Google Analytics бе забранена в Германия през 2011-та година, тъй като общото Европейско законодателство поставя пред всичко друго осигуряването на безопасност за личното пространство. Днес Google Analytics може да се използва, ако се спазва законодателството на страната и в частност Federal Data Protection Act. .
4. Google Analytics създава „проби“ от данни, само когато определен параметър е изпълнен
Google Analytics е в състояние да обработи огромни количества от данни, но това е възможно единствено защото използва „умни“ алгоритми, които обработват значимите (релевантни) данни. Казано иначе програмата игнорира секции с данни, които най-вероятно няма да окажат голямо влияние на крайния резултат. В зависимост от количеството променливи включени и обема на данни, програмата следва определени шаблони и формулира интелигентни процеси. .
5. Google Analytics има платена версия
През 2011-та година е пусната платена версия на Google Analytics с цел да бъде по-конкурентен продукт на пазара. Била е известна като Google Analytics Premium, а през 2015-та година бе преобразувана в Google Analytics 360 Suite. Чрез нея можете да имате достъп до най-напредничавите инструменти за дигитален бизнес маркетинг. Въпреки, че е доста скъпа (започвайки от $150 000 годишно) нейните качества определено я превръщат в инвестиция, която се изплаща сама, ако имате огромен бизнес.
Това по никакъв начин не превръща “обикновената” версия на Google Analytics в компромисен продукт, който няма какво да предложи в сравнение с платената си версия. Напротив – това е един изключително мощен инструмент, който изисква своите тънкости и можете да постигнете огромни успехи с него, стига да имате подходящите умения. А къде можете да придобиете такива? В курса “Google Analytics – юни 2018” на SoftUni Digital, разбира се! Не изпускайте своята възможност да се превърнете в майстори на дигиталната реклама. Очакваме ви!