Разбиваме 5 мита за копирайтинга - SoftUni Digital
Loading...

Разбиваме 5 мита за копирайтинга

avatar Мария Вълчева 3 минути
Разбиваме 5 мита за копирайтинга

От позицията си на един от най-прочутите и успешни рекламисти, Юджийн Шварц споделя, че качественото копи не се пише. То се сглобява от различни елементи, които съграждат свят на желания, в който искаш аудиторията да се потопи. Предстоящият курс Copywriting Secrets - януари 2024 ще ти разкрие тайните на работещото копи и защо то е ключова съставка за успешен маркетинг и реклама.

Същността на копирайтинга е абстрактна и комплексна, и често начинаещите копирайтъри, частните клиенти, а и бизнесите подценяват, а понякога дори не разбират какво представлява тази дейност и какъв резултат произвежда. Ако се вълнуваш от копирайтинг, днес съм ти подготвила няколко мита, от които да освободиш ума си, за да се впуснеш в тази вълнуваща дейност с увереност.

Да започнем с водещото!

Мит 1: Копирайтингът е просто писане

Всеки щеше да е копирайтър и да получава между $25 и $50 на час, за да изпълнява заданията на разнообразни клиенти като фрийлансър от комфорта на AirBnB-то си на някой екзотичен остров, ако ставаше дума само за писане. Присъединявам се към Шварц, че копирайтингът е конструкция от добре напаснати елементи.

При създаването на копи се осъществяват редица дейности преди да се напише дори една единствена дума. Най-много време и усилия отиват за проучвания на конкуренти, на пазари, на целеви аудитории, в опознаване на гласа на марката, анализ на марката и анализ на продукта. Едва тогава можеш да пристъпиш уверено към създаването на ефективно копи.

Източник: Indeed

Само по този начин можеш да си сигурен, че то ще пасне на контекста, на целите и на аудиторията, за които го създаваш. И това ме води до следващия болезнен мит за копирайтинга.

Мит 2: Да си копирайтър е да си блогър

Както копирайтингът не е просто писане, така и копирайтърите не са блогъри. По същия начин не са и журналисти. Не на последно място, не са и създатели на съдържание.

Допирната точка е ясна – да грабнем и да задържим вниманието на потребителите. А разликата е чувствителна – копито е директно и в общия случай цели да активира потребителя, така че той да предприеме целево действие, което може да разглеждаш като конверсия. Тази конверсия може да е просто клик, абониране за нюзлетър, а може и да е покупка.

В тази връзка копито е инструмент за предаване на убедителни послания, като добавка към стойността.

Мит 3: Достатъчно е да си грамотен

Всъщност успешното копи е много повече от грамотно написано. То демонстрира умението на копирайтъра да борави с езика на високо ниво, да си служи с похвати като алитерацията, а в някои случаи – да предаде посланието по най-простичкия, но работещ начин.

Работещото копи може да е директно и ясно, а може да разчита и на забавна игра на думи. Независимо дали се състои от две думи, две изречения или две страници текстс, освен грамотно, то трябва да отговаря и на бранда, и на аудиторията.

Мит 4: Копирайтингът може да бъде на 100% автоматизиран

Особено с появата на инструменти като ChatGPT, краткото копи започва да изглежда все повече като работа на машините. Днес такива инструменти могат да бъдат обучени спрямо спецификите на дадена компания, така че резултатът да е „специално създаден“ спрямо профила и нуждите на бранда.

Истината е, че копито все още разчита на емпатия, усещане за принадлежност и способността да изгради връзка с аудиторията – все неща, достъпни на хората, но не и на машините. Не на последно място, независимо дали дълго или кратко, посланието, което създаваш, трябва да бъде персонализирано за бранда, аудиторията и продукта, а понякога и за отделния потребител.

Мит 5: Копито може да продаде всичко

Способността на копирайтърите да пишат „копи, което продава“ и да говорят на езика на целевата аудитория, се подсилва от качествени продукти, които решават реални проблеми. Работата на копирайтъра е да помогне на потребителите да открият „точно това подходящо решение“, към което насочват чрез копито си.

Желанието да се помогне обаче и да се предаде стойност чрез посланията не гарантира, че всяка кампания ще е успешна. Понякога хората не искат да се вслушат или копирайтърът не е направил най-удачните допускания за аудиторията.

Работещото копи е резултат от експерименти и практика, много редакции, обратна връзка от аудиторията, а понякога и грешки. Ако искаш и ти да се потопиш в света и тайните на копирайтинга с помощта на творческия директор на една от най-успешните рекламни агенции в България, не се колебай и се запиши за курса Copywriting Secrets - януари 2024 още днес!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.