„Обучението в SoftUni Digital успя да затвърди знанието ми, че за успеха е важно да полагаш непрекъснати усилия“ – интервю с Нели Борисова - SoftUni Digital
Loading...

„Обучението в SoftUni Digital успя да затвърди знанието ми, че за успеха е важно да полагаш непрекъснати усилия“ – интервю с Нели Борисова

avatar Пламен Тотев 6 минути
„Обучението в SoftUni Digital успя да затвърди знанието ми, че за успеха е важно да полагаш непрекъснати усилия“ – интервю с Нели Борисова

Днес ще те запозная с Нели, чийто професионален път стартира от рецепцията на Coca-Cola Hellenic България, минава през водещи креативни агенции и достига до най-големия бранд за хранителни добавки у нас. През цялото време тя е водена от желанието си да се развива и усъвършенства в сферата на дигиталния маркетинг.

А основните познания, за да постигне всички тези успехи, придобива в цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital. Ако и ти искаш да последваш нейния пример, кандидатствай още днес. Очакваме те!

Здравей, представи ни се с няколко думи!

Казвам се Нели Борисова, но ме наричат Нел. Въпреки че ми се струва малко неприятно да го споменавам, тъй като все по-често чувам "мръдни да мине лелята", съм на цели 27 години. Имам завършена бакалавърска степен по предприемачество в УНСС. А в момента съм на път да завърша и обучението си като Social Media Marketing expert в SoftUni. В момента нося отговорността да управлявам и развивам дигиталното присъствие на най-големия бранд за хранителни добавки в България - СилаБГ, в ролята на Social Media Manager.

С какво се занимаваше преди обучението си в SoftUni Digital?

Моят професионален път започна от front desk рецепцията на Coca-Cola Hellenic България. Там работата беше много динамична и отговорна. В много аспекти бях лицето на компанията и първия досег на много хора с нея. Желанието ми за развитие ме отведе в стратегически важен за компанията отдел на име Commercial Excellence, фокусиран върху ключови аспекти на бизнеса, като ценообразуване и подобряване на ефективността на продажбите към ключови клиенти и дистрибутори.

Работех директно с колеги от продажби, маркетинг, финанси, което ми даде цялостен поглед върху бизнес процесите и стратегическите решения на компанията. Анализите на данни, конкурентните анализи, динамичната работна среда изискваха постоянно приспособяване и гъвкавост от моя страна и пълна информираност за всичко, което се случва в отрасъла.

Как научи за SoftUni Digital и защо избра точно нашите обучения?

Моят път към SoftUni Digital започна благодарение на съвместната инициатива с Кока-Кола - безплатна маркетинг академия, която реших да посетя, тъй като се стремях към развитие в сферата на маркетинга. Чрез нея имах възможността не само да натрупам ценни знания, но и да открия алтернативния и вдъхновяващ подход към образованието, който SoftUni предлага. Бях обзета от желание за нови знания и изследване на сферата, в която ще мога да развивам пълноценно, а не просто да прекарвам времето си.

Тогава осъзнах, че SoftUni и дигиталният маркетинг могат да ми дадат именно това. Скоро след това, благодарение на ефективната работа на PPC отдела на SoftUni, попаднах на реклама за безплатен курс - Marketing Basics, на който реших да се запиша. Курсът водеше Алекс Иванов, който изигра голяма роля в запалването ми по дигиталния маркетинг. Това е човек, който е толкова отдаден на каузата да обучава, че няма как да те остави безразличен.

Водена от желанието си за развитие, след като Алекс ни представи света на дигиталния маркетинг, многообразието от възможности, които той предлага и лекторите от цялостната програма, бях уверена в решението си да продължа по този път.

Кои обучения завърши при нас и кой е най-ценният урок за теб?

През периода на обучение успях да завърша всички курсове от "Marketing Fundamentals" и в момента съм в процеса на завършване на последния курс от професионалния модул "Social Media Marketing". Още в първата лекция Алекс ни накара да си повторим няколко пъти думите „Колкото по-дигитален става светът, толкова повече хората имат значение“. Тогава разбрах защо го казва, но осъзнах напълно какво е имал предвид чак когато започнах да се занимавам професионално с дигитален маркетинг.

Всеки курс ме обогати със знания и умения, но най-ценният урок, който научих е, че брандовете и техните действия са водени от хората. И тези, които не са се адаптирали, в един момент ще разберат, че са обречени. Създаването на успешни кампании, брандове, стратегии, мисии и визии изисква микс от знания и умения, но най-вече емпатия. Непрекъснато наблюдаване и разсъждаване за поведението на хората и как брандът може да присъства в живота им.

Обучението в SoftUni Digital успя да затвърди знанието ми, че успехът в професията и в живота не идва лесно и е важно да полагаш непрекъснати усилия. Всеки ден трябва да си на 100% и да даваш всичко от себе си в това с което си се захванал.

Какво смяташ за обучителния процес?

Обучението включва богат набор от примери от бизнеса и маркетинга. Особено ценно за мен беше, че лекторите споделяха не само за успешните си кампании, но и за неуспешните, обяснявайки грешките, които са допуснали, за да можем ние да ги избегнем. Това доближава образованието максимално до реалната бизнес среда, като ни помага да разберем, че не всичко е перфектно и че важно е да се учим от неуспехите.

Материалът е много, но се преподава по изключително разбираем и лесен начин. Обучението е гъвкаво и знанията могат да се приложат в различни сфери.

Сподели впечатленията си за лекторския състав на SoftUni Digital.

Експертизата на лекторите от SoftUni беше един от главните фактори да се запиша за програмата. Всички са водени от бранд мисията на SoftUni - да доставят качествено образование, и подхождат с много внимание и търпение към всеки един курсист. Имат страхотно човешко отношение и са винаги готови да помогнат, дори и през личните си профили в социалните мрежи, което не е често срещано и е достойно за уважение. Освен чудесни хора, са и невероятни, доказали се специалисти в индустрията. Имат познания и най-вече дългогодишен опит не само като маркетолози, но и като стратези и предприемачи.

В каква посока пое, след като започна обучението си в SoftUni Digital?

Няколко месеца след като започнах обучението си в SoftUni Digital, имах възможност да продължа развитието си на друга позиция в Кока-Кола или да потърся възможност да приложа на практика новопридобитите си умения. Реших да разширя и доразвия знанията си в дигиталния маркетинг и няколко дни преди да изтече предизвестието ми имах интервю за стаж, с творческа агенция „Proof.“. Успешно се справих със задачата, която ми дадоха, и след това отново стоях пред избор - стажант в PPC отдела или акаунт мениджър. Избрах PPC и това беше началото на моя професионален път в дигиталния маркетинг.

Бях изпълнена с вълнение, тъй като попаднах в една от най-добрите криейтив агенции в България. Прилагах наученото по време на курсовете и често се консултирах с учебните материали. Бях активно включвана в проектите на агенцията, работата ми беше динамична и изискваше управление на множество медийни проекти за множество големи клиенти от различни бизнес ниши и приспособяване на стратегиите към спецификите на техните бизнес модели.

Тъй като исках да надградя знанията си и в социалните мрежи, към края на стажа ми се отвори добра възможност да го направя, в ролята на social media manager, чрез управлението на дигиталното присъствие на най-големия бранд за хранителни добавки в България. Всички знания, които придобих по време на обучението и стажа си, значително ми помогнаха в изграждането на успешни контент стратегии, анализирането на аудиторията и вземането на коректни решения за оптимизация. Само за 1 месец успяхме да увеличим броя на последователите с над 10 000 и достигнахме до над 1 милион потребители.

Какво ще посъветваш бъдещите курсисти на SoftUni Digital?

Наскоро гледах известната реч на Стив Джобс в Stanford University, там той казва на току-що завършилите колежани: „Ако днес е последният ви ден на Земята, щяхте ли да правите това което възнамерявате да правите днес? Ако отговорът ви е „не“ твърде много дни подред, значи е време да промените нещо“. Тези думи наистина ме накараха да се замисля, че твърде често забравяме колко кратък е животът и не го използваме максимално. Не стойте безучастни и безразлични към собственото си развитие и не си позволявайте лукса да губите от времето и енергията си, ако няма да получите добра възвращаемост.

Търсете практики, стажове дори и да не са платени, защото пари може да вадите от всичко, но качествените знания и опит са много по-ценни. Ако маркетингът или програмирането ви се струват интересни, запишете се за курсовете в SoftUni или за някои от безплатните лекции, никое знание не е излишно, а и ще се докоснете до много нови хора.

---

Вземи развитието си в собствени ръце и стартирай приключението си в дигиталната сфера още днес! Кандидатствай в цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital!


Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.