Etsy магазин - какво е и как се създава?
Един Etsy магазин може да даде възможност на всеки талантлив човек, който създава уникални продукти – бижута, аксесоари, декорации и дори дрехи и мебели, да намери клиенти. Ако си отварял Instagram, сам знаеш колко местни акаунти с handmade продукти има, а базарите от рядкост, се превърнаха в регулярни празници на самоделното изкуство. Всички тези продукти могат да намерят реализация през платформата. Независимо дали искаш да създадеш собствен Etsy магазин, или да помогнеш на някого да развие успешен такъв, курсът Etsy Marketing - ноември 2024 е точно за теб!
В следващите редове ще се спрем по-подробно върху това какво изисква от теб един магазин в платформата, какво можеш да постигнеш с него и какво трябва да направиш преди изобщо да си го отворил. А по време на курса ще навлезеш в техническите детайли и практическите аспекти на притежаването на Etsy магазин.
В статията ще научиш:
1. Какво е Etsy магазинът?
2. 4 стъпки, които да изминеш преди отварянето на такъв
Какво представлява един Etsy магазин?
Etsy предлага бюджетна алтернатива на създаването и поддържането на собствен онлайн магазин. С платформата няма да се нагърбваш с разходите по закупуване на домейн, техническата поддръжка на сайт и заплащането за e-commerce платформа.
Вместо това, можеш да се фокусираш върху изработването на продуктите си и тяхното промотиране. Това е така, защото Etsy е като handmade фестивал или изложение, на което всеки творец има собствен щанд.
С тази разлика, че не плащаш, за да поставиш своя щанд. Вместо това, плащаш процент от печалбите и такса за преведените суми, заедно със символична такса за листване на продукти за определен срок.
А колкото до това, което можеш да продаваш – видовете стока са изключително разнообразни, като попадат в два основни типа:
• Нови ръчно изработени продукти – от свещи до мебели. Платформата има десетки категории с десетки под-категории, чрез които можеш да достигнеш клиенти от цял свят.
• Vintage стоки – не точно антики, но за да могат да бъдат класифицирани като vintage, продуктите ти трябва да са на поне 20 години.
Въпреки огромното разнообразие от продукти, които можеш да продаваш, преди да отвориш своя Etsy магазин, е препоръчително да изпълниш няколко стъпки. Тях ще разгледаме в следващите редове.
Как да се подготвиш за Etsy магазин?
Било то твой или този на близък, на когото искаш да помогнеш да развие такъв, не можеш да си позволиш да стартираш Etsy магазин без подготовка. Едно от най-важните неща, които трябва да запомниш, е, че конкуренцията е огромна.
Изобщо не преувеличавам – с рекламите, ще се конкурираш с над 100 милиона продукта и 9 милиона продавачи. Добрата новина е, че в платформата пазаруват над 96 милиона души, така че аудитория има за всеки.
Източник: Etsy
Това ме води и до нещата, които трябва да направиш, за да се откроиш на фона на конкуренцията:
1. Проучи нишата си
Ако разполагаш с пет типа продукти – свещи, бижута от смола, рисувани подложки за чаши, памучни чанти със собствен дизайн и чаши със собствен дизайн, да тръгнеш с всички наведнъж може да се окаже грешка. Първо проучи нишата си.
Как можеш да направиш това? Разгледай най-продаваните продукти и най-успешните търговци, които идентифицираш като пряка конкуренция, снимките, позиционирането им, ключовите думи, които използват, дори цените, които слагат.
Така можеш да прецениш кой продукт да бъде водещ и коя конкретна ниша да подбереш, за да растеш в нея. Всички останали можеш да добавиш впоследствие, разширявайки асортимента на своя Etsy магазин.
2. Брандирай магазина си
Брандът е последното, за което много хора с Etsy магазин мислят, и това често обрича начинанията им на неуспех. Няма нужда да знаеш всичко за брандинга, за да създадеш последователна визия на магазина, да му дадеш удачно име, което включва и основния тип продукти, които хората могат да открият в него, и като цяло да създадеш привлекателна дигитална витрина.
Снимките, които ще направиш за продуктите, също могат да подсилят бранда ти, а също така – и да привличат окото на фона на конкуренцията. Което ме води и до следващата стъпка.
3. Продуктова фотография
Нека не звучи толкова страшно. Не си представяй, че трябва да инвестираш в скъпа техника и да развиеш фотографски умения. Не е нужно много, за да създадеш добри снимки за своите продукти.
Въпреки че звучи като нещо второстепенно, снимките всъщност продават. Затова е важно да им обърнеш внимание. Погледни примерите, които съм извадила на снимката отдолу. От кой магазин би поръчал свещи и колко всъщност би бил склонен да платиш?
4. Ценообразуване за Etsy магазин
Ценообразуването е един от най-чувствителните моменти. Искаш да направиш печалба, но също така не искаш да надцениш продуктите си.
Ето ти един примерен подход – вземи предвид разходите по производство, опакова и доставка, разходите за реклама, както и таксите, които Etsy налага за добавяне на продукти и при осъществяване на продажби.
По време на предстоящия курс ще научиш повече за процеса на ценообразуване в платформата и ще получиш безценни практически съвети.
Наред с всичко това, когато отваряш Etsy магазин, трябва да вземеш предвид опаковането и доставката на продуктите. Трябва да решиш и дали ще работиш с инвентар – т.е. ще разполагаш с няколко продукта, готови за изпращане, или ще ги създаваш при постъпването на поръчка.
Не на последно място, бъди наясно, че ще трябва да инвестираш значително време в разработката на магазина. Не очаквай да качиш 2-3 продукта и нещата да потръгнат. Трябва да качваш нови продукти редовно и внимателно да оптимизираш всеки елемент от магазина си.
Всички тези тънкости и детайли ще разгледаш подробно в курса. Ако искаш да развиваш успешно собствен или чужд Etsy магазин, не се колебай и се включи в предстоящото обучение Etsy Marketing - ноември 2024!