Лекторите на SoftUni Digital - Борислава Панчева и предимствата на e-mail маркетинга - SoftUni Digital
Loading...

Лекторите на SoftUni Digital - Борислава Панчева и предимствата на e-mail маркетинга

avatar Мария Вълчева 3 минути
Лекторите на SoftUni Digital - Борислава Панчева и предимствата на e-mail маркетинга

Борислава Панчева е магистър по Реклама и медийни комуникации и имат над 6 години опит в маркетинга. Част е от звездния екип на Netpeak и е Team Lead на техния CRM отдел. Част от задълженията ѝ включват увеличаването на клиентите на отдела, управлението на работата, обучения и иновации в сферата. Днес води и практическия курс по E-mail Marketing, който ще откриеш в програмата ни.

Горди сме, че Борислава е и Alumni на SoftUni Digital, като завършва програмата през 2020 година. Срещнахме се с нея по повод курса по E-mail Marketing, който тя води, за да ни разкаже повече за направлението и предимствата на дисциплината.

Защо смяташ, че e-mail маркетингът играе важна роля в цялостната дигитална маркетингова стратегия?

E-mail маркетингът е ключов елемент от дигиталната маркетингова стратегия, защото предоставя директен и персонализиран канал за комуникация с потребителите. Той позволява на брандовете да изграждат взаимоотношения с клиентите, да ги информират за нови продукти, промоции или актуални новини, и то в тяхната лична пощенска кутия.

При правилно сегментиране и персонализация, e-mail кампаниите могат да постигнат висока ангажираност, което води до по-високи конверсии и по-добра възвръщаемост на инвестициите. В сравнение с други канали, e-mail маркетингът предоставя по-добър контрол, измеримост и възможност за адаптиране на стратегията в реално време.

Това го прави не само ефективен, а и незаменим инструмент за дългосрочен успех в дигиталния маркетинг.

Как e-mail маркетингът допринася за синергията с другите канали в маркетинговия микс?

E-mail маркетингът работи отлично с други канали, като засилва общите маркетингови резултати. Например, той може да подкрепи социалните медии, като насочи трафик към профилите ви или сподели съдържание от блога.

Също така, може да допълни PPC кампаниите, като напомни на потребителите за продукти, които вече са разгледали. Тази комбинация подобрява цялостното въздействие и постига по-добри резултати.

Какви основни знания и умения ще придобият курсистите по време на обучението по E-mail Marketing в SoftUni Digital?

Курсистите по E-mail Marketing в SoftUni Digital ще придобият знания и умения за създаване на ефективни e-mail кампании – от изграждане на стратегия и сегментиране на аудиторията до писане на ангажиращо копи и анализ на резултатите. Ще се запознаят с инструментите за автоматизация, дизайн на шаблони и техники за персонализация.

Практическите упражнения и реални казуси ще помогнат да приложат наученото на практика. След завършване на курса, курсистите ще могат да създават и управляват успешни e-mail кампании, които водят до реални резултати и ангажираност на аудиторията.

Какви грешки най-често си срещала в практиката си като e-mail маркетинг експерт и как смяташ, че могат да се избегнат?

Една от най-често срещаните грешки в e-mail маркетинга е липсата на сегментиране на аудиторията. Изпращането на една и съща кампания до всички води до ниска ангажираност и увеличава риска от отпадане на абонати. Решението е да сегментирате списъка според интереси, поведение или демографски характеристики.

Друга често срещана грешка е липсата на ясен CTA (call-to-action, призив за действие). Кампании без конкретна цел объркват получателите и намаляват конверсиите. Винаги използвайте ясен и конкретен призив за действие, който да води към желаното действие.

Накрая, е хубаво да се проверяват внимателно техническите аспекти, като тестване на дизайн и мобилна оптимизация. Грешки в тези области могат да разрушат впечатлението от иначе добре изготвена кампания.

Какъв съвет би дала на бъдещите курсисти, които тепърва навлизат в света на e-mail маркетинга?

Съветът ми към бъдещите курсисти е да бъдат любопитни и да експериментират. E-mail маркетингът изисква постоянно тестване и адаптиране – пробвайте различни формати, дизайни, заглавия и съдържание. Анализирайте резултатите и учете от тях.

Винаги се фокусирайте върху предоставянето на стойност за вашата аудитория, а не просто върху продажбата. Успехът идва с комбинацията от знания, практика и непрекъснато усъвършенстване.

---

Ако светът на e-mail маркетинга звучи като попрището, в което искаш да се реализираш, не пропускай новото издание на курса E-mail Marketing - ноември 2024 и се запиши още днес. С Борислава те очакваме!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.