Имейл маркетинг: специфики на съдържанието и добри практики - SoftUni Digital
Loading...

Имейл маркетинг: специфики на съдържанието и добри практики

avatar Мария Вълчева 3 минути
Имейл маркетинг: специфики на съдържанието и добри практики

Въпреки че маркетингова активност като имейл маркетинг има много по-промоционален характер, той също разчита на създаването на ангажиращо съдържание, което да подтикне получателите да изпълнят заложените пред имейла цели. Сега можеш да се запишеш за практическия курс по E-mail Marketing и да придобиеш умения за разработване на стратегии и провеждане на имейл маркетинг кампании.

По повод началото на курса, ще разгледаме на кратко какви типове кампании са на твое разположение, когато говорим за имейл маркетинг. Освен това, ще видим и някои практики, които да го направят по-ангажиращо и привлекателно, а по време на обучението ще видиш и кои метрики и техните стойности ще индикират ефективност. Да започваме!

Типове имейл маркетинг кампании

Всеки ден всички получаваме десетки имейли – промоции, автоматизирани съобщения, нюзлетъри, а борбата за вниманието на потребителите е безмилостна. На пръв поглед изглежда, че имейл маркетингът няма да е най-ефективният инструмент, предвид целия шум, който маркетолозите създават.

Мнозина забравят, че това все още е един от най-резултатните инструменти за маркетингова комуникация и за целите на конверсиите. А най-хубавото е, че можеш да използваш кампаниите си, за да намериш потребителите си в точния момент от потребителското им пътешествие. Как? Чрез различните типове имейл маркетинг кампании и съдържание. А именно:

Имейл кампании за повишаване на разпознаваемостта – прохождащи брандове могат да спечелят много чрез имейл маркетинг, защото чрез различни кампании с полезно съдържание ще останеш в съзнанието на потребителите и ще повишиш разпознаваемостта.
Имейл кампании за генериране на трафик – можеш да подсилиш трафика към сайта си именно чрез имейли. А освен това, можеш да напомниш на потребителите за себе си и, че в даден момент, са проявили интерес към бизнеса ти.
Имейл кампании за лийдове и конверсии – в тези имейли се случват микро и макро конверсиите. Използвайки имейл маркетинг, можеш не само да помогнеш на хората да те разпознават и запомнят, но и да се превърнат в клиенти. Кампаниите за лийдове и конверсии могат да бъдат много по-открито промоционални и трябва да съдържат ясен CTA.

Източник: Validity

Съдържанието, което използваш в кампанията си, разбира се, трябва да е съобразено с целите ѝ. А в следващите редове ще видим и как да го направиш по-ефективно.

Ефективно съдържание за имейл маркетинг

Имейл маркетинг кампаниите винаги трябва да съобразени с аудиторията ти. Но това не е достатъчно, за да накараш потребителите да отворят, още по-малко – да прочетат имейла и кликнат на линковете, които си заложил. Някои полезни практики включват:

  • Персонализирай имейлите – създавай ги така, сякаш пишеш на един човек, а не на целия си имейл лист. Покажи лично отношение и, ако имейл маркетинг системата ти ти го позволява, добави първото име на получателя в имейла и дори в темата на съобщението.
  • Добави стойност – имейлите също са начин, по който можеш да разказваш истории, да покажеш потребителите като герои и какво могат да спечелят, ако се възползват от предложението ти. Не забравяй, че вместо функционалности, трябва да демонстрираш ползи. Можеш да добавиш и много допълнителна стойност чрез полезно съдържание, което създаваш на сайта си и към което линкваш.
  • Направи комуникацията двупосочна – аудиторията ти може да бъде невероятен източник на обратна връзка. Чрез имейлите си можеш да инициираш разговори и споделянето на такава, да водиш получателите до анкети, дори директно да ги попиташ какво искат да виждат в имейла си по-често.

Източник: Validity

Защо са важни тези моменти? Ако пращаш нерелевантно или съдържание, което не е полезно и само се стреми да продаде нещо, потребителите ще спрат да четат имейлите ти или направо ще се отпишат от тях. Освен това, ако пращаш едни и същи неща на всичките си абонати, рискуваш да отблъснеш тези, които не се намират на момента от фунията, който таргетираш със съдържанието на имейла си. Затова е важно да сегментираш аудиторията си и да персонализираш имейлите си за различните сегменти.

Не на последно място, трябва да бъдеш консистентен и непрекъснато да следиш резултатите си. Как да постигнеш това и кои метрики са важни, ще научиш по време на предстоящия курс. Наред с това, ще придобиеш редица практически умения, важни за осъществяването на печеливш имейл маркетинг. Ако си готов, запиши се още сега в E-mail Marketing – ноември 2022 ето ТУК!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.