Имейл маркетинг: специфики на съдържанието и добри практики
Въпреки че маркетингова активност като имейл маркетинг има много по-промоционален характер, той също разчита на създаването на ангажиращо съдържание, което да подтикне получателите да изпълнят заложените пред имейла цели. Сега можеш да се запишеш за практическия курс по E-mail Marketing и да придобиеш умения за разработване на стратегии и провеждане на имейл маркетинг кампании.
По повод началото на курса, ще разгледаме на кратко какви типове кампании са на твое разположение, когато говорим за имейл маркетинг. Освен това, ще видим и някои практики, които да го направят по-ангажиращо и привлекателно, а по време на обучението ще видиш и кои метрики и техните стойности ще индикират ефективност. Да започваме!
Типове имейл маркетинг кампании
Всеки ден всички получаваме десетки имейли – промоции, автоматизирани съобщения, нюзлетъри, а борбата за вниманието на потребителите е безмилостна. На пръв поглед изглежда, че имейл маркетингът няма да е най-ефективният инструмент, предвид целия шум, който маркетолозите създават.
Мнозина забравят, че това все още е един от най-резултатните инструменти за маркетингова комуникация и за целите на конверсиите. А най-хубавото е, че можеш да използваш кампаниите си, за да намериш потребителите си в точния момент от потребителското им пътешествие. Как? Чрез различните типове имейл маркетинг кампании и съдържание. А именно:
• Имейл кампании за повишаване на разпознаваемостта – прохождащи брандове могат да спечелят много чрез имейл маркетинг, защото чрез различни кампании с полезно съдържание ще останеш в съзнанието на потребителите и ще повишиш разпознаваемостта.
• Имейл кампании за генериране на трафик – можеш да подсилиш трафика към сайта си именно чрез имейли. А освен това, можеш да напомниш на потребителите за себе си и, че в даден момент, са проявили интерес към бизнеса ти.
• Имейл кампании за лийдове и конверсии – в тези имейли се случват микро и макро конверсиите. Използвайки имейл маркетинг, можеш не само да помогнеш на хората да те разпознават и запомнят, но и да се превърнат в клиенти. Кампаниите за лийдове и конверсии могат да бъдат много по-открито промоционални и трябва да съдържат ясен CTA.
Източник: Validity
Съдържанието, което използваш в кампанията си, разбира се, трябва да е съобразено с целите ѝ. А в следващите редове ще видим и как да го направиш по-ефективно.
Ефективно съдържание за имейл маркетинг
Имейл маркетинг кампаниите винаги трябва да съобразени с аудиторията ти. Но това не е достатъчно, за да накараш потребителите да отворят, още по-малко – да прочетат имейла и кликнат на линковете, които си заложил. Някои полезни практики включват:
- Персонализирай имейлите – създавай ги така, сякаш пишеш на един човек, а не на целия си имейл лист. Покажи лично отношение и, ако имейл маркетинг системата ти ти го позволява, добави първото име на получателя в имейла и дори в темата на съобщението.
- Добави стойност – имейлите също са начин, по който можеш да разказваш истории, да покажеш потребителите като герои и какво могат да спечелят, ако се възползват от предложението ти. Не забравяй, че вместо функционалности, трябва да демонстрираш ползи. Можеш да добавиш и много допълнителна стойност чрез полезно съдържание, което създаваш на сайта си и към което линкваш.
- Направи комуникацията двупосочна – аудиторията ти може да бъде невероятен източник на обратна връзка. Чрез имейлите си можеш да инициираш разговори и споделянето на такава, да водиш получателите до анкети, дори директно да ги попиташ какво искат да виждат в имейла си по-често.
Източник: Validity
Защо са важни тези моменти? Ако пращаш нерелевантно или съдържание, което не е полезно и само се стреми да продаде нещо, потребителите ще спрат да четат имейлите ти или направо ще се отпишат от тях. Освен това, ако пращаш едни и същи неща на всичките си абонати, рискуваш да отблъснеш тези, които не се намират на момента от фунията, който таргетираш със съдържанието на имейла си. Затова е важно да сегментираш аудиторията си и да персонализираш имейлите си за различните сегменти.
Не на последно място, трябва да бъдеш консистентен и непрекъснато да следиш резултатите си. Как да постигнеш това и кои метрики са важни, ще научиш по време на предстоящия курс. Наред с това, ще придобиеш редица практически умения, важни за осъществяването на печеливш имейл маркетинг. Ако си готов, запиши се още сега в E-mail Marketing – ноември 2022 ето ТУК!