СофтУни и The Ads Box в едно трансформиращо дигиталната среда партньорство
The Ads Box е маркетингова агенция с дългогодишен опит в САЩ и Великобритания, и един от водещите партньори на СофтУни и SoftUni Digital. Днес компанията върви все по-уверено към разширяване и налагане на услугите си и в България, а с това и към разширяване на екипа си. Близо шест месеца след последната ни среща с тях, отново се събрахме, за да ни разкажат какви са възможностите, които разкриват с развитието си, и какви са бъдещите им планове и цели. Ето какво ни споделиха от The Ads Box.
Как се развива The Ads Box в момента?
В момента The Ads Box се намира в един изключително важен етап от своето развитие и то по няколко направления. Основният ни фокус през последните няколко месеца е върху разширено предоставяне на услугите ни на българския пазар, защото все повече и повече виждаме как бизнесите се преориентират към дигитална среда и осъзнават нуждата от професионален дигитален маркетинг. Силно вярваме, че дългогодишният опит, който имаме на чуждестранните пазари, може да бъде полезен за редица български бизнеси да растат и да се развиват.
Това, разбира се, е тясно обвързано с усилията ни да развием собствения си брандинг и бранд познаваемост на българския пазар. През последните няколко месеца екипът ни работи целенасочено в тази посока, започвайки от ребрандиране, което е изцяло в крак с тренда и най-новите дизайн тенденции, до разширяване на органичното ни присъствие във всички социални медии. Крайната ни цел е да покажем на дигиталния свят кой стои зад The Ads Box, така че хората и бизнесите в България да ни разпознават като бранд, да знаят в какво вярваме и за какво се борим. Убедени сме, че всичко това си заслужава инвестираното време и усилия, и искаме да носим добавена стойност не само с услугите, които предлагаме, но и със съдържанието, което публикуваме.
Не на последно място, целият екип на The Ads Box е лично ангажиран със стимулирането на екосъобразна работна среда. През изминалите месеци заедно успяхме да направим една огромна крачка в тази посока и да неутрализираме карбоновия си отпечатък за изминалата година, като по този начин се превърнахме в една от малкото компании на българския пазар, които са въглеродно неутрални. Горди сме от това наше постижение, защото за всички ни това е една изключително смислена кауза!
Какви предизвикателства има пред вас и как им отговаряте?
Последните две години със сигурност бяха изключително динамични за нас, защото трябваше да се адаптираме бързо към случващото се в световен мащаб. Това, което ни помогна да запазим високата си ефективност, е гъвкавата работна среда, която винаги сме поддържали. Екипът на The Ads Box се състои от хора, ситуирани в различни части на света, така че практиката да организираме отбора дистанционно за нас е ежедневие. В този смисъл, преминаването към хоум офис се получи доста естествено за целия екип и не е представлявало затруднение.
Работата от офиса обаче, оказа се, липсваше на частта от екипа, която е ситуирана в София, и именно затова избрахме да запазим хибридния модел на работа. За нас е важно всеки от отбора да се чувства добре и да можем да отговорим по адекватен начин на неговите нужди, защото уверено можем да твърдим, че всеки един от нас притежава нужните умения и отговорност, така че да върши работата си, където и да се намира.
Какви цели имате пред себе си?
Към момента основната цел на The Ads Box е да продължава да се развива с високото темпо, което успяхме да наложим през последните месеци. Това включва не само разширяване на услугите ни на българския пазар, но паралелно с това и разширяване на екипа, за да продължаваме да имаме капацитета да предоставяме ефективен дигитален маркетинг. Наясно сме, че в икономическата ситуация в момента, за голяма част от бизнесите е жизненоважно да поддържат достатъчно добри нива на приходи и сме уверени, че можем да ги подкрепим в това тяхно начинание.
Накратко казано, за The Ads Box в момента има два приоритета. Първият е да разширим екипа си с хора, за които дигиталният маркетинг е страст и които имат познанията и амбицията да се развиват в областта. Вторият, но не и по-важност, е да помогнем на всеки бизнес, който вярва, че дигиталния маркетинг има стойност и вижда своето развитие в унисон с развитието на онлайн средата.
Как създавате среда на растеж в компанията си?
Гъвкавост, търпение, подкрепа – това са трите основни фактора, които имат стойност за всеки член на екипа и го подтикват всеки ден да дава най-доброто от себе си. Ние сме абсолютни привърженици на приятелската работна среда и се стремим винаги да отговаряме на нуждите на всеки един от отбора.
Опитът ни показва, че когато човек се чувства комфортно на работното си място, знае че може да разчита на колегите си за помощ и е уверен, че дадена негова молба ще срещне разбиране, то тогава самият той поддържа амбицията да се развива и да става все по-добър и по-добър. А разбира се, всяка добра работа, получава насреща и съответния стимул.
Какви са целите на партньорството със СофтУни и постигате ли ги?
Партньорството ни със СофтУни е изключително важно за нас поради няколко причини. Преди всичко ние искаме да дадем своя принос към развитието на индустрията на дигиталния маркетинг в България и затова подкрепяме силно дейността на СофтУни. Убедени сме, че хората в нашата страна се нуждаят именно от подобен тип образователни програми, които им дават възможност да придобият не само теоретични познания, но и практически умения, и да черпят от опита на утвърдени специалисти в съответния бранш.
Програмите на СофтУни създават квалифицирани кадри, които са готови да се впуснат директно в необятния свят на дигиталния маркетинг и са готови да приложат всичко научено. Щастливи сме, че благодарение на партньорството ни многократно успяваме да привлечем именно такива специалисти като част от нашия екип.
Какво смятате за учебната програма на СофтУни?
Учебната програма на СофтУни е структурирана по един изключително ефективен начин, защото курсистите преминават през всички нужни нива на обучение, задълбочавайки познанията си на етапи. Това им дава възможност да придобият поглед върху широкия спектър на дейности, които са обединени под названието „дигитален маркетинг“, да открият какво ги влече най-много и да се превърнат в тясно специализирани експерти в отделен аспект, като същевременно имат основни познания и в останалите сфери. По този начин те се превръщат в конкурентоспособни специалисти с умения, от които индустрията ни се нуждае, за да продължава да се развива.
Какво мислите за качеството на уменията на курсистите, които СофтУни подготвя?
Нашият опит показва, че курсистите на СофтУни успяват да развият теоретични и практични умения в дълбочина, така че да са готови да ги приложат в реална среда, щом завършат обучението си. Най-важното в случая според нас е, че кадрите, преминали през програмата на СофтУни, придобиват цялостно разбиране за логиката на случващото се в дигиталния маркетинг и осъзнават стойността, която той носи за бизнесите. Това от своя страна подсилва амбицията им да се превърнат в ненадминати експерти и да бъдат упорити в професионалното си развитие.
Върху какво трябва да се фокусира един бъдещ маркетолог и какъв съвет ще отправите към всички начинаещи?
Съветът ни към всички начинаещи е да се впуснат смело в света на дигиталния маркетинг и да опитат от всеки един негов аспект, докато не намерят този, който им е най-интересен и в който с нетърпение искат да се задълбочат и развият. Дигиталният маркетинг е съвкупност от редица разнопосочни дейности, които обаче са колкото различни, толкова и невъзможно съществуващи една без друга. В тази индустрия има място за всеки един талант – от изготвяне на дизайни до писане на код, дигиталният маркетинг е сферата, в която всеки може да бъде полезен със своите личностни качества.
Затова апелираме всички бъдещи маркетолози да бъдат любознателни и упорити, не само в обучението си, но и в намирането на подходящото работно място за тях. Защото ако има едно нещо, в което сме абсолютно сигурни, то е, че всеки, който не се отказва, ще успее (правило, което впрочем важи с пълна сила и за приложението на дигиталния маркетинг 😊)!