За кои тенденции да внимаваш в дигиталния маркетинг през 2024? - SoftUni Digital
Loading...

За кои тенденции да внимаваш в дигиталния маркетинг през 2024?

avatar Мария Вълчева 6 минути
За кои тенденции да внимаваш в дигиталния маркетинг през 2024?

AI продължава да доминира наратива в света на дигиталния маркетинг, но ролята му ще започне да става все по-тривиална, колкото по-широко бива прилаган. Това е само една от тенденциите, които ще диктуват света на дигиталния маркетинг през следващата година. За да се потопиш и ти в него, кандидатствай в цялостната програма по дигитален маркетинг още днес.

За да се докоснеш до динамиката на дигиталния маркетинг и да надникнеш зад кулисите, днес съм ти подготвила някои от ключовите тенденции, които ще диктуват живота ни през следващата година. Това ще ти помогне и ти да разбереш по-добре какво те очаква в света на маркетинга, за да се подготвиш по-успешно за предизвикателствата.

Да започнем с поглед върху професията и защо продължава да бъде толкова актуална.

Как се развива дигиталният маркетинг?

По данни от PR Newswire, пазарът на дигитална реклама и маркетинг се очаква да достигне размери от над $786 милиарда долара през 2026 година, което е над два пъти повече от размера му през 2020 година – $350 милиарда. Това ясно показва, че сферата на дигиталния маркетинг расте непрекъснато и с бързи темпове, дори в и въпреки условията на свито потребление.

Икономическите модели на Google пък показват, че за всеки инвестиран долар в Google Ads, компаниите могат да реализират $2 приход. Това обособява платената реклама в търсачката като водещ канал за реализиране на конверсии. Друг изключително ефективен канал продължава да бъде имейл маркетингът, който се очаква да реализира $17,9 милиарда приходи до 2027 година – почти 2.5 пъти увеличение спрямо 2020 година.

Източник: Constant Contact

Освен очаквания ръст в сферата на дигиталния маркетинг, нека видим и кои ще са основните тенденции, които ще направляват развитието на професията през следващата година.

1. AI ще заеме спомагателна роля

През изминалата година всички бяхме запленени от изкуствения интелект. Някои го посрещнахме с вълнение и очакването да ни направи по-ефективни в работата ни, други се притесниха, че ще ги остави без работа, трети напълно отрекоха потенциала му.

След като страстите се поуталожиха, спомагателната роля на AI инструментите става все по-ясна. Маркетолозите ще осъществяват творческото мислене, а изкуственият интелект ще върши мръсната работа. Все по-ясна ще става разликата между добро и качествено съдържание и онова, което просто повтаря каквото AI суфлира.

През 2024 година, потребителите са тези, които ще сложат границата на взаимодействието си с AI генерирано съдържание (писмено и визуално), поставяйки маркетолозите на мястото им. В тази посока се обединяват и експертите, които споделят очакванията си за ролята на AI в създаването на съдържание за целите на маркетинга през следващата година:

2. Динамиката ще изисква повече гъвкавост

След години на „ново нормално“, става все по-ясно, че живеем в състояние на постоянни промени, повечето негативни, а кризите се превърнаха в константа. Това изисква все по-голяма гъвкавост от маркетолозите. Те трябва да са готови да се откажат от стратегията, която са заложили миналата седмица, за да се представят по-добре тази.

Това споделя Kristell Rivaille, маркетинг вицепрезидент на Google за Франция, Италия и нововъзникващи пазари. Тя дава за пример наратива, подет от Airbnb Франция, които извъртат уникалното си предимство по много хитър начин. Наблягат на възможността да печелиш, отдавайки собствения си дом, и по този начин да се бориш с нарастващата цена на живота насред инфлацията, заляла Европа.

Източник: Airbnb

Подобен подход е предпоставка за растеж на Airbnb платформата, във времена, когато може би сме свили разходите си за пътувания. Такъв завой в наратива на един бранд е резултат от готовността да бъде гъвкав и да търси нова перспектива за изследване.

Така фирмата е способна да се приспособява към непрекъснато променящите се условия на средата, включително и най-вече в ежедневните си маркетинг и бизнес дейности. Това е и водещият съвет, който отправят от Think with Google във връзка с промените:

Източник: Think with Google

3. Намират ли ни потребителите?

Следващата тенденция касае променящите се навици на потребителите, когато става дума за търсенето на информация. По данни от Statista, гласовите асистенти в световен мащаб ще надхвърлят 8 милиарда бройки през 2024 година. Същевременно, през Google Lens се осъществяват 12 милиарда визуални търсения месечно.

Не на последно място, генеративният AI също започва да играе роля в търсачката, с цел по-бързо и по-лесно потребителите да получават и усвояват информацията, която търсят. Всичко това води до драматични промени в начина, по който търсим, а съответно и по който бизнесите ще се представят в търсачките чрез съдържанието, рекламите си и SEO усилията.

Източник: Google Blog

За да удовлетворяват търсенето на потребителите и да бъдат предпочитани от търсачката, маркетолозите ще трябва да се научат да дават директни и ясни отговори във всеки канал и под всяка форма, под която могат да бъдат открити от потребителите. Това касае всичко – от посланията до Google Business профила.

4. Предизвикателството на данните

Промените в регулациите, стремежът на потребителите да управляват данните си и настояването им за повече прозрачност при използването на личната информация продължават да изменят начина, по който събираме данни за потребителите си. Овладяването на инструмент като Google Analytics 4 не е единствената трудност.

През втората половина на 2024 година, инициативата Privacy Sandbox се очаква да премахне „бисквитките“ за потребителите на Chrome, надграждайки до Android устройства. Това допълнително ще затрудни проследяването на интересите и потребителското поведение на аудиторията ни.

Източник: Google for Developers

Това споделя и Andy Crestodina, съосновател и CMO на Orbit Media Studios. По неговите думи, атрибутирането на конверсиите ще става все по-трудно, а работата с GA4 ще продължи да усложнява живота на маркетолозите. Познаването на експертно ниво на инструмента е един от малкото начини да се преодолеят предизвикателствата на предстоящата маркетингова година.

5. Оптимизиране на присъствието в социалните мрежи

През 2024 година ще наблюдаваме и оптимизиране на онлайн присъствието на брандовете. Това означава дори изоставяне на някои социални мрежи за сметка на по-ефективно представяне в останалите канали. Такива са наблюденията на Hootsuite и откритията, които правят в последния си Social Trends доклад.

Защо? Средно, един потребител ползва между 6 и 7 социални мрежи. Този факт повдига въпроса до колко усилията се оправдават от възвръщаемостта на различните канали. Затова и през 2024 година ще наблюдаваме фокусиране върху водещите социални канали, за които маркетолозите са сигурни, че работят в тяхна полза.

Източник: Hootsuite, Social Trends Report 2024

Брандовете ще спрат да са навсякъде, където са потребителите им, и ще се фокусират върху каналите, в които съдържанието и рекламите им се представят най-добре. А ако искаш и ти успешно да развиваш социалните мрежи на една марка, е важно не просто да създаваш качествено съдържание, а и да познаваш добре как работи всеки канал, върху който искаш да се фокусираш.

Тези познания, наред с умението за събиране и анализ на данни, оптимизирането на съдържание за търсачки, планирането, създаването и преизползването на съдържание, платената реклама, ефективен имейл маркетинг и още те очакват в цялостната програма по дигитален маркетинг. Тя ще ти помогне да усвоиш знания и умения във всеки водещ аспект от сферата, така че не просто да се научиш да се адаптираш към тенденциите, а дори и да ги задаваш.

Ако искаш да започнеш развитието си в областта на дигиталния маркетинг и да придобиеш една от най-динамичните и интересни съвременни професии, не се колебай и кандидатствай в програмата още днес. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.