Топ 5 маркетинг кампании за 2023 - SoftUni Digital
Loading...

Топ 5 маркетинг кампании за 2023

avatar Пламен Тотев 4 минути
Топ 5 маркетинг кампании за 2023

През тази година дигиталният маркетинг направи голям скок напред. С изпращането на 2023 е време да разгледаме едни от най-впечатляващите маркетинг кампании в глобален план. Това са тези кампании, които не просто продават продукт, а разказват история, която вълнува хората.

Ако вече имаш интерес към дигиталния маркетинг и търсиш мястото, където да развиеш основни умения в сферата, започни с цялостната програма на SoftUni Digital.

Ето и някои от най-вдъхновяващите кампании за тази година:

Barbie

2023 беше годината, в която всичко стана розово. Барби се превърна в един от най-нашумелите филми на всички времена, благодарение на изключителния маркетинг, който създаде чувство за очакване у всички зрители месеци преди премиерата му.

По данни на Variety, бюджетът за маркетинг на филма е 150 млн. долара, което представлява по-голям бюджет от този, използван за цялостното му заснемане. Въпреки че очевидно това е зашеметяваща цифра, всяка компания може да се вдъхнови от креативната стратегия на Barbie.

Първият тийзър трейлър на филма за Барби беше пуснат повече от година по-рано и предизвика около четири милиона взаимодействия в социалните мрежи. А вторият трейлър се изстреля до 28-мо място в списъка с най-популярните видеоклипове в YouTube за по-малко от 24 часа и генерира 18 милиона участия в социалните мрежи.

Източник: Comscore

Докато вторият трейлър продължаваше да трупа гледания, маркетинговият екип на Барби създаде безплатен AI инструмент за генериране на персонализирани версии на филмовите плакати. За отрицателно време тези user-generated плакати се превърнаха в тренд, който обедини известни личности, брандове с потребителите и произведе огромно количество съдържание в социалните мрежи. Ето, ние си направихме също.

Създадено с: https://www.barbieselfie.ai/intl/

Стотици брандове също се включиха в кампанията, като помогнаха да се разпространи барби манията още повече и сред нови аудитории. От Барби Crocs и Malibu Dreamhouse на Airbnb до Burger King, който пусна Барби бургер. Тези партньорства предизвикаха огромни вълни в социалните мрежи, като същевременно поддържаха промоционалния ритъм на филма жив и свеж в месеците преди премиерата.

И това проработи. Филмът счупи box office рекордите за най-голям премиерен уикенд за 2023 г., a глобалните му продажби надхвърлят 1,4 млрд. долара. Филмът оказа голямо влияние и върху кино рекламата като цяло. Макар и да не се дължи единствено на Барби, данните на AA/Warc сочат, че през 2023 г. рекламата в кината ще нарасне с повече от 20 %, което значително изпреварва темповете на растеж, прогнозирани за всеки друг медиен канал.


Източник: Burger King Brazil

Heinz и Absolut

Вдъхновени от рецепта за паста с доматен сос и водка, публикувана от Джиджи Хадид в TikTok, тези два на пръв поглед несъвместими бранда стрелят право в целта.

Източник: Wunderman Thompson

Съчетавайки различни елементи като TikTok трендове, носталгията по 80-те години и поп културата, епичното сътрудничество между Heinz и Absolut веднага стана хит сред потребителите и се превърна в най-голямото партньорство на Heinz през последните пет години. Вдъхновена от прочутите реклами на Absolut, заснети от Анди Уорхол, кампанията връща времето назад към една от легендарните епохи на рекламата и е отразена в най-големите медийни издания в над 30 държави, сред които The Times, The Guardian, The Independent, The Sun, The Mirror, The Daily Mail и много други.

Кампанията генерира огромно взаимодействие в социалните мрежи, особено в TikTok, където #AbsolutelyHeinz постигна повече от 6,6 млн. гледания, по данни на Wunderman Thompson.

Източник: Wunderman Thompson

Shot on iPhone

Кампанията #ShotOniPhone на Apple е дългогодишна кампания, която съчетава UGC с външна реклама. Потребителите на iPhone могат да поставят хаштагове в социалните мрежи, за да получат шанса снимката им да се появи на билборд на Apple.

През 2023 г., за да се покажат възможностите на новия iPhone 15 Pro, събитието на Apple за пускане на пазара беше заснето с въпросния iPhone и редактирано с Mac. Видеоклип зад кулисите показва режисьора, колориста и монтажиста, които споделят опита си от продукцията с iPhone. По-важното е, че вдъхновява потребителите да създават свои собствени видеоклипове и да споделят своята визия.

Dove #TurnYourBack

Кампанията #TurnYourBack на Dove за 2023 г. беше съсредоточена върху дигиталното изкривяване на реалността от филтрите в социалните медии, влияещи негативно върху самочувствието на младите жени, които ги използват.


Популярният филтър на TikTok, генериран от изкуствен интелект, наречен Bold Glamour, представя "идеална" красота, която изглежда съвсем реална. Кампанията на Dove представлява призив за качване на видеоклипове, които обръщат гръб на подобни филтри (буквално), с думите "Обърнете гръб на Bold Glamour". Тази маркетингова кампания имаше за цел да повиши осведомеността, че тези филтри създават нереалистични очаквания за красота и влияят негативно върху самочувствието на младите жени. Само в TikTok хаштагът #TurnYourBack имаше над 110 милиона гледания.

Spotify Wrapped

Spotify Wrapped се превърна в едно от най-чаканите събития за потребителите на платформата. Както и през предходните години, то включва набор от статистически данни, които могат да бъдат споделяни и които представят най-слушаните изпълнители, песни и подкастове за всички 574 милиона души в приложението. Но тази година има и някои изненади, включително нова система, която те определя като град въз основа на навиците ти.

Въпреки че Spotify Wrapped до голяма степен включва едни и същи основни статистики всяка година, изглежда, че винаги намира забавни нови начини да ги поднесе.

Когато преглеждаш петте си най-слушани изпълнители, вече виждаш в кой месец си ги слушал най-много. В същото време петте ти най-слушани жанра имат нов дизайн, който представя всеки от тях като част от сандвич.

Източник: Adobo Magazine

2024 чука на вратата и вече нямаме търпение да видим какво още предстои за маркетинга! Ако искаш да започнеш годината, придобивайки нови знания и умения, които да ти дадат старт в дигиталния маркетинг, кандидатствай още днес в цялостната програма на SoftUni Digital.

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.