Тенденции в дигиталния B2B маркетинг през 2022
Ако вече си навлязъл в света на маркетинга, вероятно си наясно, че има разлика между това дали предлага продуктите и услугите си на краен потребител (B2C) или друг бизнес (B2B). Ако искаш да задълбочиш знанията си в B2B сегмента, сега можеш да се запишеш за предстоящия курс Digital Strategy for B2B, който започва през април 2022. По повод неговия старт, днес ще си поговорим за това какви са тенденциите при B2B ориентираните компании, когато маркетират продуктите си на корпоративни клиенти.
Увеличен интерес към инфлуенсър маркетинга
Вероятно мислиш, че инфлуенсър маркетингът е най-подходящ за B2C компании. Истината е, че B2B брандовете също могат ефективно да се възползват от възможността да си сътрудничат с инфлуенсъри. Това, че искаш да продаваш продукти и услуги на корпоративни клиенти, не означава, че няма да ги намериш в социалните мрежи.
Това, за което трябва да внимаваш, е добрият подбор на инфлуенсърите, с които работиш. Изкушаващо е да се насочиш към хора с множество последователи, но съветът ми е да обърнеш внимание на по-малки инфлуенсъри, чиято аудитория е по-добре таргетирана и взаимоотношенията им с нея са автентични.
Усилия за оптимизация
Два момента се открояват в този аспект. На първо място, потребителското преживяване ще получи повече внимание. Корпоративните клиенти имат много по-малко време за лутане из сайтове на компании, от чиито продукти и услуги се интересуват. Точно затова е много важно какво преживяване ще предложиш на целевата си аудитория, когато ги привлечеш на сайта си.
На второ място, все повече внимание се отделя на оптимизацията на самите сайтове. Присъствието на предни позиции в Google, така че да те откриват точните клиенти, е жизненоважно за успеха на всеки B2B бизнес. Т.нар. load speed е във фокуса на SEO специалистите, тъй като нейното оптимизиране може да повиши позицията ти в търсачката.
Това до голяма степен е свързано и с подобряване на потребителското преживяване. Бавната скорост на зареждане подсказва на Google, че потребителското преживяване на сайта ти не е особено добро, което от своя страна кара търсачката да смъкне позициите ти и да те показва по-малко на целевата аудитория.
Източник: HubSpot
Подобряване на разпознаваемостта
Голяма част от усилията на маркетолозите през 2022 в областта на B2B маркетинг ще са насочени към подобряване на разпознаваемостта. За това спомагат както работата с инфлуенсъри, така и оптимизацията – достигаш до ключови аудитории, а и излизаш по-напред в резултатите в търсачките.
Разпознаваемостта на марката е водещ фактор за създаване на доверие, развиване на лоялни и дългосрочни взаимоотношения с корпоративни клиенти, и за повишаване стойността на марката. Именно затова усилията за повишаване на разпознаваемостта ще вземат превес дори над създаването на лийдове, рекламата на продукти и engagement.
Създаване на примерни казуси
Т.нар. case studies са един от най-мощните инструменти, особено в областта на B2B маркетинга, с които се използва реален пример като доказателство, което да мотивира целевата аудитория да предприеме определени действия, убедена, че прави правилен избор. Тези примерни случаи и казуси са отлична възможност да се предостави и полезна информация на аудиторията във връзка с продукта.
Най-лесният начин за представяне на подобни казуси е във фирмения блог. Някои компании ги разработват за видео формат в YouTube и дори TikTok. Тези казуси и примери са чудесен начин да създадеш допълнителна стойност за потребителите и целевата аудитория, както и да демонстрираш на по-критичните корпоративни клиенти какви са ползите, какви проблеми решават и как ги решават твоите продукти и услуги.
По-точно измерване на резултатите
Накрая, но не на последно място, все по-внимателно ще се измерва възвръщаемостта от инвестиции в маркетингови дейности, или т.нар. ROI (return on investment). Измерването на резултатите, генерирани чрез платена реклама, е сравнително точно и лесно за осъществяване. Ще се влагат повече усилия в измерването на резултати, потенциално генерирани през органични канали, чрез постове в социалните мрежи, съдържание в блога и т.н. Те са значително по-лесни за измерване, а чрез това може да се повиши ефективността на съдържанието, което се генерира.
Твоята дигитална B2B стратегия
Ако вече си навлязъл в света на дигиталния маркетинг, но искаш да задълбочиш познанията и уменията си в B2B сегмента, сега можеш да се запишеш за курса Digital Strategy for B2B. Обучението ще те запознае с най-добрите практики, когато изграждаш дигитална стратегия, насочена към корпоративни клиенти. Запиши се от ТУК до 2 април, очакваме те!