Важни елементи за всеки блог
Блогърите са едни от най-разпространените създатели на съдържание, не само у нас, но и по света. Мнозина го правят за удоволствие, има такива, които монетизират блоговете си, както и тези, които поддържат професионални/корпоративни блогове. През април започва курсът Blogging Secrets, който ще ти разкрие тайните за създаването на успешен и интересен блог, който привлича читателите. По този повод, днес ще си поговорим за елементите, които не трябва да пропускаш, когато създаваш нов, или искаш да подобриш съществуващ блог.
Подбери внимателно тематиката
Ако се интересуваш от блогове, вероятно вече си попадал на лични такива, които са много тясно специализирани. Ще намериш теми като lifestyle, food & travel, книжни, блогове за забавления и поп-култура. От друга страна, ще намериш и професионални – такива, които отразяват теми от света на маркетинга, издателската индустрия, художественото писане и т.н.
Общото между всички тях – независимо дали са с професионална, или лична насоченост, е, че е много лесно да разбереш за какво става дума из страниците им. Именно това привлича и читателите към подобни блогове – знаят какво ще получат, когато четат съдържанието, търсят точно това. Затова е толкова важно да подбереш тематиката си. Най-добрият съвет, който мога да ти дам, е да пишеш за това, което обичаш и което разбираш.
По този не просто ще създаваш полезно съдържание, но и ще го списваш със страст и желание. Друг е въпросът в случай, в който делегираш работата по блога на някого другиго. Дали ще работиш с фрийлансър или с колега, отново е изключително важно тематиката да бъде подбрана така, че не само да буди интерес, но и съдържанието да е полезно.
Създай си график и комуникационна стратегия
Знам, че вдъхновението не работи по график, но графикът се отплаща. Регулярното създаване на съдържание привлича последователи, които знаят, че редовно могат да откриват нови публикации по темата, от която се вълнува и са открили в блога ти.
Източник: BeOmniscient
Консистентността е ключова при публикуването на съдържание. По този начин развиваш ангажираността на аудиторията си и я поддържаш заинтересована от съдържанието ти. Можеш да си направиш календар на съдържанието – кога какви постове да създаваш, но и също така – в кои комуникационни канали ще ги споделяш. Блогът е отделно пространство за съдържание, обикновено намиращо се на сайта ти. Темите, по които пишеш, можеш да разпространяваш по всички свои комуникационни канали и дори чрез имейл маркетинг похвати.
Ясна идея за блог постовете
Независимо дали искаш да монетизираш съдържанието в блога си или не, целта му е да бъде информативно и полезно. Ето някои стъпки, които можеш да предприемеш, за да създаваш подобно:
• Разгледай конкуренцията – виж какво съдържание списват хората, с които искаш да се конкурираш, или поне, до които искаш да се наредиш в очите на читателите. По този начин ще се ориентираш какво искат читателите, към които си се насочил – подробни рецепти, съвети за пътуване с ограничен бюджет, или пък идеи за повишаване на резултатите от инвестиция в маркетинга.
• Направи проучване на ключовите думи – за да излизаш по-напред в резултатите в търсачките, ще трябва внимателно да подбереш ключовите думи, за които искаш да ранкираш. Затова начални познания в областта на SEO могат да са ти от голяма полза.
• Генерирай идеи – когато започваш развиването на блог, не пропускай да генерираш набор от идеи предварително. Няма нужда да разписваш всички предварително, но добре проучените теми ще са ти от полза за по-бързото генериране на съдържание.
• Оптимизирай съдържанието – тук не става дума само за оптимизирането му по ключови думи. Трябва да обърнеш внимание на четимостта – булети, подзаглавия, форматирано съдържание като bold и italics, добавяне на картинки и визуални елементи, които да задържат читателя ангажиран, и т.н. Ако се насочиш към създаването на evergreen съдържание, ще можеш периодично да го ъпдейтваш, подобряваш и преизползваш.
Когато става дума за създаване на увлекателно блог съдържание, което се чете, няма нужда да откриваш топлата вода. Днес можеш да откриеш дори готови „схеми“, които да ти помогнат да структурираш поста си.
Източник: HubSpot
Открий тайните на блогърите
Имаш ограничен или никакъв опит като блогър, но искаш да се научиш да създаваш съдържанието за блогове, което да привлича вниманието, а и да го използваш като силен маркетинг инструмент? На правилното място си! Всички тайни от кухнята ще ти бъдат разкрити по време на курса Blogging Secrets – април 2022. Ще развиеш умения за създаване на тематичен план, личен и корпоративен блог. Не се колебай да се запишеш ето ТУК. Очакваме те!