6 навика на ефективния content експерт - SoftUni Digital
Loading...

6 навика на ефективния content експерт

avatar Мария Вълчева 8 минути
6 навика на ефективния content експерт

Маркетингът чрез съдържание днес е сред най-рентабилните и устойчиви методи, по които един бранд може да достигне и ангажира аудиторията си, а и да изгради печеливши и трайни взаимоотношения с потребителите. Той е ключов аспект от дигиталния маркетинг, а експертни умения в областта можеш да придобиеш в цялостната програма на SoftUni Digital.

През последните години съдържанието и маркетингът чрез него се доказаха като една от най-ефективните маркетингови стратегии. То е инструмент, чрез който марките могат да информират, да забавляват, образоват и ангажират аудиторията. Това е най-надеждният начин да отговориш на въпросите, които потребителите ти може да имат, и да спечелиш доверието им.

Content експертите са увлекателни разказвачи на истории, които могат да ангажират аудиторията, независимо от формата. Те са комплексни експерти, запознати с всички водещи страни и елементи на дигиталния маркетинг, и могат да създават текстово, аудио или видео съдържание в различни формати и за разнообразни бизнес цели.

А освен нуждите и целите на бизнеса, познават и аудиторията. И създават съдържанието с оглед на нейните нужди и интереси, така че да е максимално полезно. Именно това отличава успешното от самоцелното съдържание.

В днешната статия ще разгледаме как експертите постигат резултати чрез съдържание. А освен това съм ти подготвила и няколко съвета от мен, като content експерт, който създава основно текстово съдържание, и Ромина Коджабашев – един от двигателите на видео съдържанието, на което си попадал в социалните мрежи на СофтУни!

Какви са задачите на content експертите?

Създаването на съдържание, включително и за целите на маркетинга, е творческа дейност, която изисква комплекс от знания и умения. Задълженията и отговорностите, както и задачите, които експертите изпълняват в ежедневието си, зависят от големината на екипа и дали в него има тясно специализирани експерти – някой може да създава единствено съдържание за социалните мрежи, друг да пише статии за блога, трети да е по-добър създаването на сценарии за подкасти и влогове.

В най-общия случай, сред задачите на контент специалистите влизат:

• Разработването на реалистични и изпълними контент стратегии и планове, които способстват постигането на бизнес целите и отговарят на нуждите и интересите на аудиторията;

• Разработката на идеи за различни типове съдържание, в различни формати, според спецификите на каналите, в които се намира аудиторията ти, и тяхното изпълнение;

• Грамотното осъществяване на content идеи и редовното създаване на съдържание с високо качество, което отговаря на нуждите на потребителите, които си идентифицирал.

Оптимизацията на ново съдържание, особено в писмен формат или предназначеното за сайтове тип търсачки като YouTube. Т.е. ако не работиш в тандем с SEO екип, трябва да имаш поне базови SEO познания.

Обновяване на съществуващо съдържание, което все още е актуално, но може би вече не пасва на тона на марката или просто може да бъде допълнено и да носи още повече стойност на потребителите.

Разпространение на съдържанието в комуникационните канали, за които е предназначено – качване на постове, публикуване на видеа, качване и форматиране на статии и т.н.

Преизползване на съдържание чрез превръщането и адаптирането му към различни формати, за да се публикува в различни канали.

Следене на резултати и анализ на данни за представяне на реализираните content идеи.

Източник: ReliableSoft

Именно това разнообразие от дейности е предпоставка за развитието и прилагането на разнообразни умения, с които ще те запозная по-подробно в следващите редове.

Какви умения притежават content експертите?

Освен че са креативни, умеят да мислят извън кутията и са изключително грамотни, контент експертите познават дигиталния маркетинг и неговите аспекти. Това е необходимо, за да могат успешно да интегрират дейността и съдържанието си в цялостната стратегия по дигитален маркетинг, а и за да създават ефективно и работещо съдържание, което повишава ангажираността и спомага реализациите.

Това е определящо и за комплекса от умения, които експертите по маркетинг чрез съдържание развиват. Сред тях ще откриеш:

SEO – за да мога да оптимизират съдържанието си, да знаят как да насочват потребителите към ключово съдържание, да могат да повишават видимостта му, а и за да могат по-лесно да изпълняват SEO задания.

Social media маркетинг – за да разбират по-добре какъв тип съдържание е необходимо да създават, какво съдържание се харесва на аудиторията и как да ѝ го доставят по най-ефективния начин, в най-удачния момент.

Анализ на данни – за да могат да оценят представянето на съдържанието, което създават, а по този начин и да отсеят успешното от не чак толкова популярното съдържание, за да оптимизират усилията си.

HTML и работа със CMS – технологичните аспекти на маркетинга чрез съдържание са неоспорими. Ако искаш успешно да качваш съдържание в сайтове и блогове, използващи или не системи за управление на съдържанието, се нуждаеш от базово познаване на технологичните аспекти на content маркетинга и платформите, в които се осъществява.

Източник: PepperLand

За да се справят с обема на работа по качествен начин, така че създаваното съдържание да работи в полза на бизнеса, content експертите разчитат на придобити с времето навици, част от които ще откриеш в следващите редове.

6 навика на създателите на съдържание

В следващите две секции с Ромина Коджабашев ще ти споделим част от нашите навици и опит. Надявам се, че така ще си създадеш по-реална представа какво подпомага content експертите в дейността им, независимо дали създават писмено или видео съдържание:

1. Следене за актуални промени в алгоритмите

И търсачките, и социалните мрежи се подчиняват на вездесъщи алгоритми, които диктуват и нашата работа. Алгоритмите на Google и промените в тях афектират класирането на текстовото съдържание, докато промените в алгоритмите на социалните мрежи оказват ефект върху видимостта там. Трябва редовно да следим за потенциални изменения, за да можем да реагираме навреме и да не загубим позиции и видимост.

2. Редовно създаване на съдържание

Независимо дали content календарът го изисква, много от нас създават съдържание и извън регулярните си задължения. Това ни помага да бъдем добре подострени моливи, когато задълженията ни го изискват. Освен това непрекъснатата практика спомага за усъвършенстване на уменията и за натрупване на експертиза в респективните ни области.

3. Консумиране и анализ на чуждо съдържание

Този навик има два основни аспекта:

• На първо място, консумирането и анализа на чуждо съдържание помага и на нас да трупаме идеи, да се учим и да подобряваме качеството на нашето съдържание;

• На второ място, както и Ромина споделя, въпреки че всеки бранд е строго индивидуален, ангажиращото съдържание се забелязва отдалеч и обикновено има сходни характеристики. Анализът на чуждо съдържание може да ни подскаже какво работи за конкуренцията, за да тестваме дали няма да работи и за нас.

4. Подреждане на приоритети, време и файлове

Едно от най-характерните неща за създаването на съдържание за целите на маркетинга (а и не само), е количеството материали и файлове, които генерираме. За да могат да станат реалност, разчитаме на вече споменатите неколкократно content календари, които ни помагат да организираме времето си и да следим за изпълнение на приоритети си.

Източник: Orbit Media

А огромното количество от файлове, изисква и добра организация. Особено при създаването на видео съдържание, когато размерът на файловете не може да бъде пренебрегнат. Ето какво споделя и Ромина:

„Снимки, видеа, сценарии… Лесно е устройствата, които един криейтър използва, да се задръстят и да се превърнат в разхвърлян дигитален шкаф! Навикът да ги почиствам и да организирам файловете редовно ми спестява много нерви при пост-процеса.“

А опитът ми в създаването на десетки текстове всеки месец и осигуряване на визуални елементи за тях ме е научило на едно – нуждаеш се от конвенции, по които да наименуваш файловете си. Така с едно бързо търсене можеш да откриеш стар текст и картинки, които можеш да преизползваш. Такива твои вътрешни правила и логика, по които организираш съдържанието си, ще се докажат като безценни, ако работиш и с множество клиенти на свободна практика. Особено ако нишите са подобни.

5. Изграждане на стил и глас и адаптиране на трендове

Какво е общото между Гари Вайнерчук, Сет Годин, Дейвид Огилви и Джо Шугърман? Наличието на отличителен глас и стил, които прозират във всяка дума. Брандовете говорят чрез твоето съдържание, затова е необходимо да създадеш отличително присъствие, което се развива и утвърждава с всяко парче content, което публикуваш.

Тук идва и въпросът с трендовете – можеш ли да помогнеш на бранда, който представляваш, да се отличи, ако създаваш съдържание, вписващо се в тенденциите? Това е много чувствителен момент, особено за видео съдържанието – струва ли си да преследваш тенденциите, ако рискуваш да се смиеш? Ромина съветва да държиш трендовете под око и с добра причина:

„Ах, тези трендове! Връзката с тях е love-hate. Една от най-често срещаните грешки при криейтърите е прекаляването с трендовете. Но пълната липса на такива също би била грешка. Да се научиш кога, как и доколко да разчиташ на тенденциите си е майсторство! А ако искаш да си успешен създател на съдържание, е абсолютно задължително винаги да си в час с тях!“

6. Непрекъснато проверяване на информацията

Създателите на съдържание с цел маркетинг дължат на аудиторията си истинност и коректност. Когато създаваш съдържание, особено на тема, която не ти е съвсем позната, винаги проверявай информацията. Проверявай по два пъти кои са правилните термини, дали данните, които споделяш, са коректни и значими, дали не цитираш некоректни източници, дали дефинициите, които предлагаш, са правилни, и т.н.

Никой не е застрахован от грешки. Но ако превърнеш проверката на информацията, която споделяш в съдържанието си, в навик, можеш да сведеш риска от грешки и неволно подвеждане на аудиторията до минимум. А колкото по-коректно, ценно и обогатяващо е съдържанието, толкова по-ефективно ще работи за подхранване лоялността на аудиторията.

Какво още съветва Ромина?

С Ромина обменихме и още опит, за да можем да сме ти максимално полезни. Тя насочи вниманието ми към един от най-важните навици, а именно записването на идеи. Както и самата тя се изрази, идеите връхлитат по всяко време и на всяко място.

Независимо дали ще ги запишеш в бележка на телефона, ще си запишеш аудио файл или ще използваш аналоговите тефтер и химикалка, създай си навик да записваш идеите. Така ще имаш неизчерпаем източник на вдъхновение, ако в някакъв момент блокираш.

Но в никакъв случай не се привързвай към идеите си. Това е обвързано с навика за следене на резултатите и нещо, което Ромина изказа по много интересен начин:

„Колкото и добро да си мислим, че е нашето съдържание, истинската оценка я дават потребителите! А основната задача на контент криейтъра е да създава съдържание, което конвертира. Именно следенето на резултатите ми помага да разбера какво харесва аудиторията и какво не. Така знам върху създаването на какво съдържание си струва да се фокусирам и кое би било загуба на средства и време.“

Както виждаш, маркетингът чрез съдържание и създаването на такова съчетават креативност с аналитичност, непрекъснат растеж и развитие с уникален и разпознаваем стил. И най-вече – експертиза с широки познания за всички аспекти на маркетинга, за да успеем да интегрираме съдържанието си в цялостните стратегии. Ако и ти искаш да се превърнеш в успешен content експерт, кандидатствай в цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital и придобий фундаментални за успеха умения и компетенции. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.