Какво споделят експертите по дигитален маркетинг - Digital Insights - април 2019
Digital Insights е рубриката в блога ни, в която някои от най-изявените експерти по дигитален маркетинг в България ще споделят съвети, статии и полезна информация от света на маркетинга.
6 нови функции в Google Ads, които да изпробвате през 2019
Иван Пантелеев, Xplora
Осъзнавате ли, че близо 1/4 от годината вече измина, а вие още не сте правили никакви важни промени в своя Google Ads account? В застой сте?
Колегите от Xplora BG са се постарали в тази статия да помогнат да се поразмърдате с 6 нови настройки в Google Аds, които ще ви помогнат да подобрите резултатите на своите кампании. Ще намерите някои от нововъведенията на Google Ads, от които можете да се възползвате, както за да увеличите знанията си, така и за да подобрите резултатите на вашите кампании. Може да я прочетете ТУК.
Как да оптимизираме скоростта на сайта като намалим времето за отговор от сървъра
Геннадий Воробьов, Netpeak България
Скоростта на зареждане на сайта е основен ранкинг фактор за търсещите машини (както и за броя обходени страници на сайта), но също така е от първостепенно значение за по-доброто потребителското изживяване. От скоростта на сайта зависят и други фактори като увеличаване времето на престоя на потребителя и количеството разгледани страници в конкретния сайт.
Всичко това, в крайна сметка, е решаващо за друг ключов показател, а именно - какъв процент от потребителите конвертират. Може да прочетете повече за това как да подобрите скоростта на зареждане като намалите времето за отговор от сървъра от ТУК.
Кратка и практически приложима SEO стратегия за подобряване на трафика
Симеон Емануилов, Netpeak България
Често при оптимизацията на търсачки се говори за сложни технически термини, настройка на канонични препратки, външни линкове, robots.txt файлове, XML-и карти и други. С настоящата кратка стратегия ще разгледаме един практически похват, чрез който да може лесно и бързо да се увеличи трафика.
Този метод ще работи за сайтове, които вече имат определено класиране и не е подходящ за напълно нови проекти, които тепърва стартират.
Стратегията се състои от три етапа и може да бъде извършена лесно през административния панел на всеки уеб сайт.
1. Определяне на целеви страници и ключови думи, при които се класираме на втора страница в Google
За тази цел е нужно да бъде използван външен инструмент за следене на позиции. Serpstat.com ни предоставя тази възможност.
Въвеждаме домейна и отиваме в отчета за органично класиране на различните ключови думи.
Там въвеждаме следния филтър:
Search volume -> More -> 500
AND
Domain's position for a keyword -> More -> 10
По този начин избираме ключови фрази с достатъчен брой търсения, по които нашият сайт се класира на втора страница в търсачката. Каква по-добра възможност да подобрим класирането и качим сайта на предна позиция? В зависимост от тематиката - може да променим първия филтър, за да обхваща фрази с по-голям или по-малък обем търсения месечно.
По този начин избираме ключови фрази с достатъчен брой търсения, по които нашият сайт се класира на втора страница в търсачката. В следващия екран виждаме самите ключови думи и целеви страници, върху които е нужно да работим:
виж изображението в пълен размер
В конкретната ситуация - може лесно да открием подходящи ключови думи за работа (например “онлайн кредит” и “черен петък”), както и целеви страници, към които да насочим вътрешна тежест. Допълнително, може да извадим още подходящи думи, които са без правописни грешки и отговарят на стила на сайта.
Идеята е да предадем анкорна тежест от вътрешни страници на сайта.
2. Дефиниране на страници за поставяне на вътрешни връзки
Идва логичният въпрос - как да изберем страници от които да поставим връзки? Това може да стане лесно с оператор за търсене в Google:
site:domainname.bg “целева дума”
Това би извело резултати в рамките на дадения сайт, които са максимално релевантни за дадената фраза, според търсачката.
Примерни заявки:
site:cashcredit.bg "черен петък"
site:cashcredit.bg "онлайн кредит"
виж изображението в пълен размер
Може да подберем 4-5 вътрешни страници от които да поставим вътрешните линкове с фразата, като насочим връзките към първия резултат, който всъщност трябва да фигурира и в данните на Serpstat.
Не всички страници са подходящи, например страница от страницирането може да не е най-доброто попадение за поставяне на препратка. Удачен избор са блог статии и страници с повече текстово съдържание, където се съдържа фразата.
3. Поставянето на самите линкове
Последният етап се състои в поставяне на линк от текстово съдържание, като анкор фразата е това по което оптимизираме в случая.
Идеалният вариант е да бъде от същинската част на текста, а не от началото или края му.
Заключение:
Този кратък SEO похват ще помогне да подобрите класирането на избрани страници, използвайки само разпределението на вътрешната тежест на страниците. Крайната цел е - предаването на анкорна тежест към целевите адреси и преходът от втора към първа страница в Google, което стандартно води до значително подобряване на органичния трафик.
Очаквайте още полезна информация в следващото издание на Digital Insights. До скоро ;)