Digital branding: ключови аспекти за успех - SoftUni Digital
Loading...

Digital branding: ключови аспекти за успех

avatar Мария Вълчева 5 минути
Digital branding: ключови аспекти за успех

Марка без дигитално присъствие днес би била като книга без корица – никой няма да я прочете, ако първо не бъде привлечен от нея. Необходимостта от digital branding е очевидна и това е начинът, по който можеш да подкрепиш вече налично аналогово присъствие и физическо брандиране на магазини и офиси. Ако искаш да научиш повече за това, както и как да диверсифицираш присъствието си чрез наличните дигитални канали, включи се още днес в курса Building Digital Branding – октомври 2022, който ще те въведе в света на успешните марки.

От това какво е бранд до създаването на полезен SWOT анализ, имаш шанс да се запознаеш с основните принципи, залегнали в процеса по изграждане на бранд онлайн. А в следващите редове ще разгледаме заедно някои водещи аспекти, необходими за дигиталното присъствие на всяка марка.

Какво е digital branding?

Всички днес използваме мобилните си устройства непрекъснато. Комуникираме с хора и марки почти изцяло онлайн. Затова е толкова важно една компания да се позиционира онлайн, да изгради своя дигитален образ – само така ще може да достигне всички потенциални клиенти, намиращи се онлайн, и да ги превърне в свои посланици. Дигиталният брандинг позволява на една марка да бъде винаги на клик разстояние от хората.

Съществува грешното схващане, че това е вид дигитален маркетинг. Но маркетингът в дигиталните комуникационни канали цели да продаде нещо. Брандингът цели да ангажира аудиторията. Той се стреми да накара хората да се чувстват като част от историята и света на марката, да съпреживяват събития с нея и продуктите ѝ.

Дигиталният брандинг позволява да комуникираш с потребителите си всеки ден точно там, където се намират те. Не за да им продадеш свой продукт или услуга, а за да ги превърнеш в лоялна аудитория. За съжаление, не всяка марка успява да изгради успешно дигитално присъствие и бранд. Именно за това предизвикателство – как се изгражда бранд, ще те подготви и практическият курс, а междувременно ще разгледаме водещи елементи от един дигитален бранд:

1. Лого и цветна палитра

Логото е първото нещо, с което потребителите трябва да асоциират марката ти. То трябва да отразява ценностите на бизнеса, като в същото време да отговаря на индустрията и „да говори“ на аудиторията. Не на последно място, логото ти трябва да е запомнящо се и отличаващо се на фона на конкуренцията. Не би объркал логото на Coca-Cola или това на Starbucks, Nivea или McDonald’s. Не искаш и твоето да объркат.

Освен това, оформлението на логото ти може да предава различни съобщения. То е начин да комуникираш естеството на марката си – дали е подходяща за нежния или за силния пол, дали е луксозна или по-икономична, модерна или класическа и т.н. А освен това, с използването на точната цветна палитра, ще можеш да предадеш и емоциите, с които искаш да асоциират бранда ти:

Източник: Larry Kim on Medium

Цветовете ме водят и до втори ключов елемент за твоята digital branding стратегия – сайтът, твоят дигитален дом.

2. Уебсайт и брандинг

Както като потребителите се заглеждаме във витрини на улицата, така и онлайн се заглеждаме по уебсайтове. Това е твоята дигитална витрина. Потребителите ще посещават сайта ти, за да открият информация за теб, за продукта или услугата, които предлагаш, както и за методите, по които могат да се свържат с теб.

Добрият сайт е лесен за навигация и е консистентен с бранда. Важната за аудиторията ти информация трябва да е леснодостъпна и на видимо място, а между потребителя и ценните за него моменти не трябва да има излишни стъпки. Тук идват и цветовете – палитрата, която ще използваш, трябва да отговаря на логото ти. Можеш да използваш един или няколко цвята, които допълват основния, но не прекалявай.

Едно от най-важните неща, на които трябва да обърнеш внимание, е това да няма нищо счупено на сайта ти. Грешки, счупени страници и неработещи линкове създават лошо впечатление на половинчато свършена работа. Ако сайтът ти изглежда като сайт на аматьор, трудно някой ще се довери на продукта ти, и е крайно невероятно да се превърне в лоялен клиент. Това е все едно да изложиш увредени артикули на мръсна витрина.

3. Послания и тон

Когато изграждаш дигитален брандинг, посланията ти ще бъдат водещ инструмент за комуникация с аудиторията. Ако създаваш най-добрият продукт или предлагаш най-добрата услуга в нишата си, трябва да го споменеш. Посланията ти трябва да отговорят на редица въпроси, сред които какво правиш, какви са ценностите ти и защо си по-значим от конкурентите. А гласът, който използваш, трябва да отговаря на търговското ти предложени и аудиторията ти.

Така например, ако предлагаш луксозни козметични продукти, заложи на елегантен изказ и по-официален тон, който вдъхва увереност. Ако си в бизнеса с ръчно правени, цветни и забавни продукти, бъди закачлив и весел. Ако предлагаш fintech софтуер, насочи се към по-сериозен официален глас, който да демонстрира авторитет и експертно ниво.

Източник: Semrush

Най-важното е тонът, който възприемеш, да съпътства всичките ти послания и цялостното ти присъствие в мрежата. С други думи, използвай един и същ глас за посланията, независимо от комуникационния канал, който таргетираш – имейл маркетинг, социални медии или корпоративен блог.

4. Социални мрежи и съдържание

Днес всеки присъства в социалните мрежи. Ако и твоите клиенти са там, ти не можеш да си позволиш да не си. Разбира се, специфичните аудитории няма да се намират в абсолютна всяка социална мрежа. Но ще работиш с поне две такива. Посланията ти трябва да бъдат съобразени със спецификите и ограниченията на дадената мрежа. В същото време, трябва да са консистентни с бранд гласа ти.

Това се отнася за цялото съдържание, което създаваш. Ако искаш digital branding стратегията ти да е успешна, не можеш да разчиташ само на реклами. Хората не могат да комуникират с и да бъдат лоялни към реклами и промоционално съдържание. Ако дигиталният маркетинг е фокусиран върху продажбите, то маркетингът на съдържанието се грижи за ангажираността на аудиторията и подсилването на дигиталния брандинг.

Качественото съдържание, което цели не само да продава, но и да информира, да забавлява и да ангажира, изгражда доверие в аудиторията. То е един от основополагащите елементи на дългосрочните и ползотворни взаимоотношения с потребители, които искаш да превърнеш в лоялни клиенти.

Съдържанието можеш да създаваш сам, можеш да се възползваш от т.нар. UGC – user-generated content, и дори да си сътрудничиш с инфлуенсъри, ако бюджетът ти го позволява. Просто помни, че крайната цел не винаги трябва да е продажба – можеш да спечелиш много в дългосрочен план от започването на разговори и изграждането на стабилни взаимоотношения с аудиторията.

Струва ли си да имаш digital branding стратегия?

Абсолютно. Няма успешна марка без силен дигитален брандинг. Той спомага процеса по продажби на продукти и услуги, а и превръща потребителите в лоялни клиенти. Те не просто купуват дадена стока, защото е евтина, или качествена, или отговаря на нуждите им, но и искрено вярват в марката, която стои зад продукта.

Ако искаш да научиш повече за изграждането на бранд в традиционна и в дигитална среда, запиши се за курса Building Digital Branding! Дори и да нямаш никакъв опит в сферата на дигиталния маркетинг, ще придобиеш практически умения, свързани с изграждането на устойчив и успешен бранд. Запиши се ето ТУК, очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.