Content стратегия: какво е content маркетинг фуния? - SoftUni Digital
Loading...

Content стратегия: какво е content маркетинг фуния?

avatar Мария Вълчева 4 минути
Content стратегия: какво е content маркетинг фуния?

Качественото и навременно съдържание е предизвикателство. Но няма нужда да бъде. Запиши се сега за предстоящия курс Content Strategy – ноември 2022, ако искаш да създаваш не просто добро, а и работещо съдържание, което играе ключова роля в маркетинговата ти стратегия.

Както потребителското пътешествие може да бъде илюстрирано чрез фуния, така и маркетингът чрез съдържание може да следва подобен ход. А на всеки етап, съдържанието, което предлагаш на аудиторията си, ще има пред себе си и много конкретни цели за постигане. В днешната статия ще разгледаме именно това – content маркетинг фунията, нейните етапи и мястото ѝ в цялостната ти content стратегия.

Какво е content маркетинг фуния?

Като маркетолог, пред теб стои задачата да привлечеш потенциални клиенти, да ги преведеш плавно през потребителското им пътешествие и да ги превърнеш в плащащи, а в най-добрия случай – лоялни клиенти. Това пътешествие преминава през няколко етапа, в които потребителят има различен intent и нужди, когато става дума за съдържание.

Фунията на маркетинг чрез съдържание имитира потребителската и етапите ѝ – от awareness етапа до вземането на решение за покупка и самата покупка. Съществува грешното схващане, че съдържанието е необходимо, само докато потребителят ти обърне внимание. Истината е, че то играе своята роля във всеки етап, затова и огромен процент от маркетолозите създават такова през цялата потребителска пътека. Или поне това показват данните на Semrush.

Източник: Semrush

В следващите редове накратко ще припомним какво представлява всеки отделен етап на фунията. По време на курса ще се потопиш в дълбочина в потребителското пътешествие и как можеш да адаптираш content стратегията си към него.

Етапи на фунията и типове съдържание

Условното разделение на фунията се състои от три обобщаващи етапа:

1. TOFU – Top of the Funnel

Това е етапът, в който маркетинговите ти дейности са насочени към привличане на вниманието на аудиторията. Целиш да им покажеш, че съществуваш. Това е етапът, в който потребителите усещат, че имат проблем или въпрос, и се впускат в търсене на начини да го дефинират по-ясно, за да могат да пристъпят към решаването му.

На този етап потребителят най-вероятно никога не е чувал за теб и твоя продукт/услуга. Това е шансът ти да ги запознаеш не само с тях, но и с марката си като цяло. Освен платените реклами, тук работа ще ти свършат още:

  • Статии и блог постове – трябва да са образователни, да носят стойност на аудиторията. Такива са наръчници от типа „Как да…“.
  • Видео съдържание – отново носи белезите на образователното съдържание и отговаря на въпроса, който тормози аудиторията ти. Може да са и видео уроци и туториъли.
  • Инфографики и checklist-и – бърз и интерактивен начин да предоставиш стойност на аудиторията си, инфографиките могат да обобщят и да направят достъпна голям обем от трудна за смилане информация. От друга страна, контролните списъци (checklists) могат да помогнат на потребителя да свърши сам някаква задача, която го затруднява.

2. MOFU – Middle of the Funnel

На този етап потребителите вече са си взаимодействали със съдържанието ти и са започнали да ти обръщат внимание. Тук е моментът да ги запознаеш по-подробно с решенията, които предлагаш. Съдържание, което може да сработи в твоя полза, така че да генерираш лийдове и дори продажби, са case studies, описания на продукта/услугата ти, успешни истории и обратна връзка от доволни клиенти.

Демонстрирай на аудиторията как и защо твоето решение е по-добро от това на конкуренцията. Намери баланса между описанието на функционалностите и изтъкването на ползите. Туториъли и статии от типа на „Как да…“, включващи твоето решение, също са чудесен начин да превърнеш аудиторията в лийдове.

3. BOFU – Bottom of the Funnel

Това е последният етап, в който потребителят е готов да вземе решение. Тук е моментът, в който трябва да отговориш на най-специфичните въпроси на аудиторията си. Тук можеш да заложиш на UGC, отново ревюта и case studies, demo на продукта и trial периоди. На този етап съдържанието ти трябва да има много ясен и категоричен CTA и да помага на потребителя максимално лесно да завърши процеса.

През цялата фуния можеш да спомагаш за придвижването на аудиторията през различните етапи посредством имейли, свързано съдържание и подобрена структура на вътрешните линкове. Това, което не трябва да забравяш, е, че създаването на съдържание не е самоцел. То трябва да е релевантно и да носи стойност, независимо каква форма приема. В допълнение, ще трябва да съобразиш съдържанието си с това дали си в B2B или B2C сферата. Как може да варира като видове спрямо различните етапи ще видиш по време на курса.

Разбира се, когато разработваш content стратегията си, няма нужда да включваш всички възможни типове съдържание. По-важното е те да са подходящи за аудиторията ти и начина, по който тя консумира съдържание, както и къде – в кои социални мрежи (всяка има своите специфики по отношение на съдържанието), в корпоративен блог, в писмен или видео формат, дали предпочита дългоформатно съдържание или съдържание „на хапки“.

Ако стратегическото планиране на маркетинг съдържание е умение, което искаш да притежаваш, искаш да се научиш да управляваш процесите по създаване на content и да овладееш различни подходи при изграждането на content стратегия, запиши се за практическия курс Content Strategy – ноември 2022 ето ТУК!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.