Canva brand kit - възможен ли е брандинг без дизайнер?
Над 190 милиона души са създали над 20 милиарда дизайна за 10-те години от съществуването на Canva. Платформата продължава да се развива и влиза във второто си десетилетие с нова визия и подобрен дизайн workflow. За да се потопиш и ти в новостите, запиши се за практическия безплатен курс Canva - ноември 2024 още днес.
Уолтър Ландор, бранд експерт и пионер в сферата, основател на една от най-известните агенции за графичен дизайн и брандинг – Landor Associates, е казал, че „продуктите се произвеждат във фабрики, брандът се създава в съзнанието.“ Затова и безплатният курс ще те запознае с един изключително популярен и мощен инструмент в сферата на брандинга.
Именно чрез него можеш да превърнеш в реалност това, което си създал в ума си, да изградиш визуална идентичност, независимо дали за свой бизнес, за себе си, или чужд бранд така, че той да остане в съзнанието и на хората. При това без да си дизайнер.
Доброто брандиране е водещо за разпознаваемостта и успеха на марките и е процес, през който всеки бизнес трябва да премине, ако иска да постига резултати. Дори и да нямаш никакъв опит в областта на дигиталния маркетинг, не пропускай предстоящия курс, ако искаш да развиеш разпознаваемо и устойчиво визуално присъствие на себе си и бизнеса си онлайн.
А в следващите редове ще обсъдим именно как Canva може да ти помогне с това.
Canva предлага редица безплатни ресурси
Визуалната комуникация е ключова за достигане до целевата аудитория. Но не всеки маркетолог е дизайнер, а и няма нужда да бъде.
За тези случаи съществува Canva – може би най-голямата платформа за графичен дизайн, която предоставя огромен набор от инструменти за визуализация, подходящи за хора без никакъв опит и умения в областта на дизайна.
В Canva имаш достъп до хиляди безплатни шаблони, снимки и визуални елементи, които можеш да използваш свободно и да комбинираш така, че да ти служат за постигане на брандинг целите ти. Чрез инструментите в платформата можеш да правиш шаблони за професионално изглеждащи презентации, бизнес предложения, дори да създадеш CV-то си.
Можеш да създаваш лога, визии за съдържание и разнообразни и гъвкави дизайни с рекламни цели.
Източник: Canva
Именно върху всички тези неограничени възможности ще се фокусира и курсът по Canva. А ако все още се чудиш как можеш да изградиш визуална идентичност и да създаваш консистентно с този бранд съдържание, без да имаш умения в графичния дизайн, директно ти давам отговора – като се възползваш и създадеш свой brand kit в Canva.
Какво е brand kit и за какво служи?
Brand kit-ът по своята същност е наръчник за идентичността на марката. Той комбинира в себе си всички визуални елементи, асоциирани с марката, както и възможни послания и девизи.
Целта на създаването му е да бъде достъпен за служителите, партньорите ти и медиите, в които се позиционира бизнесът ти, така че всички да се придържат към особеностите на бранда.
Независимо колко голям е бизнесът, изключително важно е посланията и образът му да не се размиват. Този своеобразен наръчник прави маркетинговите дейности и комуникацията с целевата аудитория последователни и хомогенни в различните канали, независимо дали брандът се позиционира в един комуникационно канал или в 5, а защо не и в повече.
Какво да включиш в своя brand kit?
Маркетинговият екип, медийните партньори, посланиците на бранда, дори обикновените потребителите, които могат да създават UGC (user-generated content), трябва разполагат с точните материали и инструменти, с които да представляват марката по най-удачния начин.
А ето и примери за това какво можеш да включиш в своя brand kit:
1. Лого с вариациите му – логото често е първото, което оставя впечатление на потребителите. То е един от най-малките, но най-запомнящи се елементи на визуалната идентичност. Носи свое собствено послание и създава асоциации в съзнанието на потребителите. Малкото синьо птиче винаги ни подсказваше за Twitter. Днес асоциираме платформата с голямото бяло X на черен фон. Голямото ярко червено N пък крие зад себе си любимата стрийминг услуга. И никога не бихме ги объркали. Разбира се, логото може да има няколко вариации – символ и логотип, монограма и талисман и т.н. Всички допустими вариации на логото трябва да бъдат включени в brand kit-а, за да е ясно кои може да се използват в дизайните и кои – не.
2. Отличителна типография – независимо дали се ползва вече съществуващ и широкоразпространен шрифт, или бизнесът е наел дизайнер, за да създаде уникален такъв точно за този бранд, той трябва да присъства в наръчника. Само така дизайните, които се правят в Canva, ще са последователни и ще носят посланията на марката.
3. Цветове – цветовете са неотменна част от визуалната идентичност. Те са на сайта, из маркетинговите материали, дори логата могат да имат цветови вариации (подобно на McDonalds). Цветовете предизвикват емоции, създават трайни асоциации между целевата аудитория и марката (синият цвят напомня на Facebook, комбинацията между бяло и червено – Coca-Cola, Amazon комбинира черното, бялото и оранжевото и т.н.). Затова и цветове неотменно трябва да присъстват в създадения brand kit.
4. Графични елементи – логото далеч не е единственият графичен елемент, който може да се асоциира с бизнеса. Всякакви иконки, дизайн елементи, шаблони също трябва да присъстват в един наръчник за визуална идентичност. Duolingo е чудесен пример за това колко много графични елементи могат да се асоциират с марката чрез вариациите на зеленото бухалче, което ги представлява, и всички останали графики, които можеш да откриеш на сайта.
Създаването на brand kit, дори без никакви дизайнерски умения, е напълно възможно. С правилните инструменти, може да бъде вдъхновяващо и дори забавно.
Процесът несъмнено ще ти помогне да придобиеш по-ясен поглед върху визуалната идентичност на марката и да прецениш дали брандингът е това, което трябва да бъде, за да служи на целите на бизнеса, а също и ще успееш да утвърдиш визуалните послания на бранда, който развиваш или искаш да развиваш.
Безплатният курс по Canva ще те научи как да подходиш към брандинга, как да презентираш марката и как да създаваш подходящо съдържание за различните канали с помощта на платформата. Няма нужда да си графичен дизайнер, или дори маркетолог, за да се възползваш от възможностите на сайта.
Ако си готов, запиши се за Canva - ноември 2024 още сега. Очакваме те!