5 начина да промениш маркетинга си с AI
Семената на изкуствения интелект са посети от древните философи в стремежа им да опишат как мислят човешките същества. Този стремеж кулминира в съвременния AI, който стана достъпен на широката аудиторията със заявката да промени облика на редица сфери.
Дигиталният маркетинг е сред тях. Курсът AI for Marketing - ноември 2024 ще те запознае с инструменти, родени от революцията в изкуствения интелект, за да подобриш работата си и да си осигуриш конкурентно предимство.
Новото обучение ще ти покаже как да използваш AI решения, които могат да променят начина ти на работа, ако ги добавиш към инструментариума си. Ще видиш как можеш да повишиш ефективността си и да подобриш резултатите си.
А по този повод, днес ще видим как точно можеш да промениш работата си в различни направления на дигиталния маркетинг и то в положителна посока с помощта на AI.
1. AI за целите на копирайтинга
В книгата си „Всички пишем“, Ан Хандли казва:
„Ако имате свой уебсайт, тогава публикувате съдържание. Ако присъствате в социалните мрежи – се занимавате с маркетинг. А това означава, че до известна степен всички ние сме писатели.“
Думите са част от всеки елемент на маркетинга – от краткото копи на платената реклама, през увлекателните истории в постовете в социалните мрежи, през имейл маркетинга, до дългоформатното съдържание в блогове и корпоративни сайтове.
Съществува дори категория UX writing. Тя разглежда т.нар. микро копи, например текстове, които ще срещнеш върху бутони и по форми за регистрация, на страници, които не могат да бъдат открити и дават грешка, и т.н.
Инструментите за копирайтинг и създаване на текстово съдържание бяха първите, които привлякоха внимание. Инструменти като ChatGPT, BARD и Copilot могат:
• Да ускорят писането на копи по предварително зададени насоки и изисквания;
• Да подхранят креативността и да ти помогнат да откриеш нови перспективи, които да изследваш с текстовете си;
• Да ти помогнат с персонализирането на съдържанието спрямо бранда, за който работиш, и на база на специфична за него информация и данни;
• Да ти помогнат да оптимизираш съдържанието си така, че не просто да се харесва на аудиторията, а и да се класира добре в търсачките.
2. AI за целите на имейл маркетинга
Благодарение на AI, сега можеш да изпращаш по-ефективни имейли. Ето как изкуственият интелект променя този аспект на дигиталния маркетинг:
1. AI създава възможност за персонализация на съдържанието. Можеш да използваш инструменти, които анализират и предугаждат предпочитанията и нуждите на потребителите, на база на данните, които имаш за тях.
2. Можеш да генерираш повече вариации на съдържанието, темите и всички останали елементи на имейлите, за да осъществяваш повече и по-бързо информативни A/B тестове.
3. Инструменти като Headline Analyzer използват AI, който ще анализира твоите subject lines и ще оцени колко кликаеми са.
4. С помощта на генеративен изкуствен интелект можеш дори да анализираш данни и да сегментираш аудиторията по-ефективно.
5. Можеш да подобриш имейл комуникацията спрямо най-доброто време за изпращане към индивидуалните клиенти, използвайки инструменти за автоматизиране на изпращането, и още.
3. AI във видео съдържанието
Видео форматът днес е водещ елемент от микса на всяка компания. Социалните мрежи и все по-качествените телефони направиха възможно създаването на видеа и интеракции с аудиторията ти дори в реално време.
Инструменти като Eleven Labs и D-ID позволяват създаването на видеа, които използват твоя глас и визия, но не ти се налага всъщност да стоиш пред камерата. Съвсем наскоро видяхме появата и на Sora – поредния продукт на OpenAI (създателите на ChatGPT), който може да създава видеа от текст.
Тепърва ще сме свидетели на начина, по който ще се променя създаването на видео съдържание. Вече дори виждаме реклами, създадени изцяло с AI инструменти. Затова и в курса ще овладееш създаването на видеа с помощта на AI, за да си готов за революцията, която предстои.
4. AI за social media маркетинг
Независимо дали тепърва започваш развитие на присъствие в социалните мрежи или започваш да управляваш такова, AI инструментите могат да помогнат както на начинаещи, така и на експерти чрез:
• Генериране на съдържание – текстове, видео, аудио и изображения;
• Съставянето на планове и графици за публикуване на съдържание;
• Предварително задаване на постовете и автоматизираното им публикуване;
• Анализ на аудиторията и осигуряване на инсайти и по-добро разбиране за нея;
• Цялостно управление на акаунти в социалната мрежа, и още.
Инструменти като Predis.ai могат да опростят управлението на социалните акаунти и да ти помогнат да спестиш време от повтарящи се оперативни задачи. Това може да е безценно за social media мениджъри и всеки, който иска да развива личните си акаунти и бранд.
5. AI за дизайн и управление на реклами
Не всяка компания разполага с дизайнер. Може би развиваш малък семеен бизнес или личен бранд? Липсата на дизайнерски умения не бива да те спира пред това да създаваш вълнуващи визуални материали, които грабват окото.
Особено ако става дума за реклама в социалните мрежи – не можеш да осъществяваш такава ефективно, ако няма какво да спре погледа на аудиторията и да я мотивира да кликне. В този случай AI инструментите са незаменим помощник.
От най-базовия вариант като Canva до детайлната и дори на пръв поглед сложна за използване платформа на Midjourney, съществуват различни AI инструменти, чрез които да създаваш визуални елементи за рекламите си. Освен със създаването на визуалната страна на рекламите, различните опции ще ти помогнат още:
• Да оптимизираш и персонализираш съдържанието на рекламата;
• Да оптимизираш и автоматизираш разходването на бюджета си;
• Да анализираш постигнатите резултати по-бързо и да достигаш до повече изводи, и още.
Днес дигиталната реклама е най-лесният и бърз начин да достигнеш аудиторията си и да привлечеш вниманието ѝ. Затова и курсът ще обърне детайлно внимание на това как да подобриш този аспект от дигиталния маркетинг с помощта на AI.
AI инструментите са феномен, който е тук, за да остане. Тепърва ще наблюдаваме скоростна промяна в бизнес практиките и процесите, а и резултатите на компаниите, които оптимизират и подпомагат дейността си с AI.
Ако искаш да овладееш и ти ключови инструменти, приложими в различни аспекти от маркетинга, новият курс е точно за теб. Не пропускай възможността да се учиш от един от най-ярките представители на маркетинга у нас – Етиен Янев, в курса AI for Marketing - ноември 2024.