Няколко съвета за създаване на добър блог
Качественото съдържание е ценно. Ценно е за успешния маркетинг, за изграждане на дълготрайна връзка, за добавяне на допълнителна стойност към нещо, но преди всичко, е ценно за този, който го създава. Обикновено хората не обичат да навлизат в подробности за работата си, особено в ролята на съветници. Често подценяваме себе си и не смеем да „даваме акъл“. Разбира се, аз не съм изключение, но ето че курсът Blogging secrets е тук и времето да ти дам няколко блог съвета, които съм научил през годините, дойде!
Пиши за себе си
Нямам предвид да си направиш онлайн дневник (макар че ако имаш желанието – действай смело!), а да пишеш, защото искаш да пишеш. Писането е изкуство и когато се прави с любов и желание, крайният продукт винаги е по-хубав от този, направен насила. Това ще накара и читателите ти да оценят написаното от теб и да искат още. Намери си муза, не се насилвай и пиши, когато ти се пише.
Определи мисията си
Защо пишеш? Каква е крайната ти цел? Това зависи много дали пишеш личен, професионален или корпоративен блог. Моята мисия например е да образовам по весел, достъпен и приятен начин. Твоята може да е каквото си пожелаеш, но е хубаво да ти е ясна. Така малко по малко всяко написано нещо ще дърпа читателите ти натам, накъдето ги водиш. Това няма да се случи веднага и не е необходимо. Бъди търпелив и следвай мисията си.
Регулярно създавай съдържание
Може и да е клиширано, но е вярно. Практиката е важна. Особено ако желаеш да се развиваш професионално в сферата, трябва да приемеш факта, че ще ти се налага да пишеш по много. Затова трябва да се научиш да пишеш ефикасно. Всеки човек работи по различен начин. Аз пиша статиите „в главата си“ по цял ден и накрая ги „изливам“ върху дигиталния лист в рамките на минути, други си правят план, трети започват от края и тн. Ефикасността си ще откриеш в практиката.
Направи го красив
Блогът не трябва да е просто стена от текст (това правило също има изключения, защото един строго академичен или корпоративен блог не може да е пълен с гифчета и цветни картинки). Днешните блогъри не трябва само да бъдат добри писатели, но и да имат естетически усет (или да имат приятел с такъв усет, или цял екип от дизайнери, какъвто е и нашият случай). Добрият дизайн оставя добро впечатление у всеки, а и е по-лесно да се ориентираш в него. Разгледай любимите си блогове, виж какво ти допада най-много и създай нещо свое.
Не забравяй да добавиш добър call to action
Call to action е това, което би искал читателя ти да направи, след като е изчел статията. Много професионалисти правят препратки към социалните си мрежи, рекламират книгите си или инициативите си и в това няма нищо лошо. В нашия случай, call to action-ът цели да ти напомни, че колкото и съвета да ти дам в тази статия, курсът ни Blogging secrets ще разгърне темата много повече и ще задълбочи знанията ти във всички аспекти от създаването на един блог. Ще те запознае и с маркетинг частта, ще те научи как се прави стратегия, какво е content marketing и как се популяризира. Курсът започва на 2 март и можеш да се запишеш тук. Успех и не забравяй да четеш блога ни!